Suggesties voor verbeteringen

Status
Not open for further replies.

Diana

Active member
Momenteel ben ik op de achtergrond bezig de site te wijzigen/verbeteren. Is nogal een klus en het zal nog even duren voordat het af is. Ondertussen zal ik hier af en toe een suggestie of idee posten, met de vraag wat jullie ervan denken.

Het eerste is iets wat ik eigenlijk nu al kan uitvoeren, en dat gaat over het profiel op het board. Nu bestaat je profiel uit:

- Brevet rpl/ppl/cpl/atpl:
- Typeratings
- Locatie
- Beroep

Mijn idee is om hieraan toe te voegen:

- Naam vliegopleiding
- Tijd tussen afronden opleiding en baan.

Dit zijn twee vragen die steeds weer terugkeren op het board, soms in aparte threads, soms in losse vragen.

Degenen die nog niet bezig zijn aan een opleiding kunnen hier dan "n.v.t." invullen.

Goed idee of overbodig? Ook andere suggesties voor het profiel zijn welkom.
 
Diana said:
Mijn idee is om hieraan toe te voegen:

- Naam vliegopleiding
- Tijd tussen afronden opleiding en baan.

Dit zijn twee vragen die steeds weer terugkeren op het board, soms in aparte threads, soms in losse vragen.

Degenen die nog niet bezig zijn aan een opleiding kunnen hier dan "n.v.t." invullen.

Goed idee of overbodig? Ook andere suggesties voor het profiel zijn welkom.

Mij lijkt het een erg goed idee om die 2 punten aan het profiel toe te voegen. Misschien is het ook wat om de naam van je huidige werkgever in het profiel te vermelden
 
Ik denk dat het overbodig is, er zijn te veel variabelen om die informatie nuttig te maken;

* Je kan er niet van uit gaan dat de leden van Airwork.nl een doorsnee zijn van
de vlieg gemeenschap in Nederland.
Resultaat kan zijn dat je een onjuist idee schept van een succesvolle opleiding omdat er een onevenredig aantal bij toeval post hier.

* Tijd van de opleiding en sollicitatie is erg belangrijk.
Heb je de opleiding gedaan eind jaren 80, 90, 2000?
Baan gekregen voor of na 9-11?

* Huidige werkgever hoeft ook niet, geeft geen info over wie NU aaneemt.

Misschien een beter plan om een "sticky" te maken met een poll;
-Heb jij je opleiding gedaan bij een van deze (vul maar in) training providers?
-Had je een baan binnen een jaar (ja/nee)

Misschien een andere sticky met baan info wat zo nu en dan ververst word.
 
Profiel
Ok, stel dat we dat "tijd tussen opleiding en baan" weglaten, en het houden bij vaste informatie als vliegopleiding. Dit zou kunnen worden aangevuld met de periode waarin je de opleiding volgde.
Bijvoorbeeld:

Vliegschool: IAC
Periode: 1980-1983

Dit zou dan een soort "alumni"/schoolbank-achtig onderdeel vormen. Je kunt zien welke mensen van dezelfde school komen en misschien wel uit dezelfde periode.

Dan is het ook misschien handig de Ledenlijst functie aan te zetten. Je kunt dan zien we er allemaal deelnemer zijn. Deze is nu uitgezet.

@Bas123: huidige werkgever zal men niet zo snel noemen hier, gezien de anonimiteit en eventuele opmerkingen van de kant van de werkgever over postings.

Vacaturebank
Nog iets nieuws wat er bij komt: een vacaturebank. Ik kan hier kiezen voor een eenvoudige vacaturebank met uitsluitend vacatures. Dat zal niet storm lopen en voornamelijk gaan om general aviation vacatures, maar iedere vacature is er één. Vraag: zou er behoefte zijn vanuit jullie kant om (geanonimiseerde) c.v.'s te plaatsen?
 
Klinkt allemaal goed zeg, en wat leuk dat hier ook nog wat inspraak in mogelijk is.
Das nog eens prettig geregeld ;)

Ik kom hier nog maar net kijken natuurlijk, en ben ook geen vlieger, maar kan me zo voorstellen dat het voor sommige personen leuk zou zijn op de 1 of andere mannier hun uren hier te kunnen registreren. Soort van digitaal uren logboek.

Ook voor andere handig, want stel dat een persoon die 1000 uren PIC op een KLM A330 heeft, een praatje afsteekt over bijv. fuel contamination van die kist, dan hecht je daar toch een bepaalde waarde aan, meer dan dat iemand zonder enige (KLM A330) ervaring dat zou zeggen.
 
Diana said:
..............
Vacaturebank
Nog iets nieuws wat er bij komt: een vacaturebank. Ik kan hier kiezen voor een eenvoudige vacaturebank met uitsluitend vacatures. Dat zal niet storm lopen en voornamelijk gaan om general aviation vacatures, maar iedere vacature is er één. Vraag: zou er behoefte zijn vanuit jullie kant om(geanonimiseerde) c.v.'s te plaatsen

Met wat voor doel als ik vragen mag? Dit is trouwens niet negatief bedoeld.
 
Lijkt me een prima idee. Ik zou wel zorgen dat alles optioneel is, want ik denk dat voor veel mensen anonimiteit hier op het board zeer belangrijk is. Zoals ik :D. Nogmaals, leuk idee!
 
Inderdaad blijft alles voor de deelnemers geheel optioneel.

@Jester747: Wat betreft de c.v.'s in die vacaturebank: dat heeft tot doel mensen aan het werk te helpen. Idee zou dan zijn dat alleen bedrijven daar toegang tot hebben. Net als bij andere vacaturebanken op internet. Geen idee of daar iets uit voortkomt, of mensen hun c.v. plaatsen of dat er bedrijven zijn die daar iets mee gaan doen. Dat zou de toekomst moeten uitwijzen. Er zijn genoeg bedrijven die hier meelezen, dus wie weet. Ik moet nu gewoon keuzes gaan maken. Liever dat die vacaturebank meteen goed op poten staat met alle mogelijkheden, dan dat het halfslachtig wordt opgezet en daardoor verder ook niets wordt.
 
Vliegschool: IAC
Periode: 1980-1983
Huidige werkgever: KLM

*is denk ik handig voor mensen die met de opleiding bezig zijn, en voor mensen die nog moeten beginnen.. ik *en anderen weten dan wie wat heeft gedaan, en kunnen dan persoonlijk vragen stellen van: hoe wie wat waar hij/zij bij de **klm oid** terrecht is gekomen, dus niet steeds een nieuwe topic..

grttzz
 
Klinkt goed Diana!
Ik denk dat een vacaturebank zeker een goed idee is, zolang ie maar up to date wordt gehouden (daar gaat het nog wel eens mis met de meeste vacaturebanken ;)).

Zou het een idee zijn om een deel van het profiel onder de avatar te plaatsen? Dan kun je bijv. in één oogopslag zien wat voor een brevet of type iemand heeft.

Is het overigens een idee om het "knoppendeel" dat bovenaan het forum staat (waar o.a. gebruikerspaneel, FAQ, ledenlijst, kalender in staat), ook onderaan het forum te zetten? Ik merk namelijk wel eens dat ik, als ik een lang topic heb gelezen, me rot moet scrollen om weer naar "berichten van vandaag" te komen. ;)
 
Goede suggestie (dat deel van het profiel onder avatar). Zal er naar kijken.

Wat betreft het scrollen: probeer de link "Naar boven" eens, die rechts onderaan staat. Dat bedoel je toch?
 
Misschien ook een idee om een forum te maken waar alle informatie, feiten en geruchten over selecties en aannames bij maatschappijen geplaats kunnen worden.
Dan staat dat voor de werkzoekenden mooi bij elkaar en niet her en der verspreid. Het vinden van informatie over aannames is voor veel airworkers denk ik nog een belangrijke reden om dit forum te lezen.
 
Diana said:
Wat betreft het scrollen: probeer de link "Naar boven" eens, die rechts onderaan staat. Dat bedoel je toch?

Euh... zoiets inderdaad, alleen zou het netter staan als het complete menu ook onderaan te vinden is. Dus gewoon een copy onderaan het topic. Dan kun je direct naar bijv. "berichten van vandaag" i.p.v. eerst naar boven en dan klikken. Is net wat makkelijker. ;)

Misschien nog een ideetje...
Is het makkelijker om het een "te koop" topic te maken op het forum zelf? Ik denk dat een hoop mensen een directe link hebben naar het forum en zo de homepage missen incl. het prikbord voor piloten. ;)
 
Dat missen van het Prikbord komt omdat sinds de upgrade van het board het menu is verdwenen. Dit menu komt weer terug. Daarnaast komt er een nieuw Prikbord waar je zelf je advertentie kunt wijzigen en verwijderen én er een afbeelding aan kunt toevoegen.

Dat idee van een apart forum voor selecties + aannames klinkt goed. Zal het laten bezinken.
 
Kan je anders de FTO's en maatschappijen niet laten betalen om het forum te raadplegen :grijns:

Het mag wel eens omgekeerd :p:
 
Wellicht is het inderdaad een aardig idee om bij de persoonlijke info ook ervaring op te nemen, eventueel per type, zodat het duidelijk wordt vanuit welke achtergrond iemand advies c.q. commentaar geeft...
 
Signature feature?

Signature feature?

For some reason this is not working - even though I have it selected in my profile.

This was also a problem with the last version of the PBB.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top