NEAR flightschool

Martinair

New member
Heren piloten,

Steeds meer ben ik me aan het verdiepen in de verschillende mogelijkheden om ATPL te halen en dus de verschillende flightschools in de verschillende landen.

Van de KLS ben ik inmiddels wel afgestapt en denk dat het uiteindelijk toch in het buitenland gaat gebeuren. En zo kwam ik op de website van NEAR terecht. Spreekt mij erg aan. Iemand ervaring hier mee of kritiek?

Verder vraag ik me nog af of het nu al mogelijk is om zelf een medische keuring bij (bijvoorbeeld?) Aviation Medical Center aan te vragen en indien je daar doorheen komt, betekent dat dan ook dat je JAR-FCL 1st class Medical op zak hebt?

Bij voorbaat dank. :yeehaa:
 
Omdat ook die nog steeds erg duur zijn. En als ik het dan perse in Nederland zou willen doen, ja dan zou ik wel voor de KLS gaan. Bovendien maakt NEAR een goede indruk. Duidelijk in wat je kan verwachten en met name het feit dat je veel uren kan maken.
 
Last edited:
Martinair said:
Omdat ook die nog steeds achterlijk duur zijn. En als ik het dan perse in Nederland zou willen doen, ja dan zou ik wel voor de KLS gaan. Bovendien maakt NEAR een goede indruk. Duidelijk in wat je kan verwachten en met name het feit dat je veel uren kan maken.
Dat hoop je in ieder geval. Ze zullen proberen je aan een instructeursbaantje te helpen. Verder moet je maar hopen dat je ook daadwerkelijk 1500uur kan vliegen in de anderhalf jaar. Voor het gemak hebben ze de kosten ook al aangepast aan je te verwachten salaris als CFI. Als je dit wilt doen, kan je naar mijn mening beter zelf naar de VS gaan en je papiertjes halen. Maarja, ik vertel nu wel een heel verhaal, maar tegelijk, moet ik zelf nog dit jaar even mijn eindexamen doen enzo.
Je moet maar zelf even zien wat je met dit verhaal doet.
 
Het lijkt mij wel een mooi programma. Zelfs als je helemaal niet vliegt als instructeur kost het zo'n 86,000 Euro en dat is goedkopen dan in NL. En zelfs al vlieg je niet die 1500 uur maar 1000 uur ofzo dat is al heel veel. Als jij er geen probleem mee hebt om in Noorwegen en Amerika te zitten en wat langer over je opleiding te doen zou ik het zeker doen. Zo te zien krijg je er heel veel voor terug.

Je kunt trouwens altijd wel je class 1 medical halen (class 2 zit er dan automatisch bij). Meld je aan voor de initiële keuring bij het AMC en dan kun je het daar zo doen. Je moet naast het AMC ook nog naar een ziekenhuis toe voor een röntgenfoto. Een EEG hoeft tegenwoordig niet meer geloof ik. Kosten zijn ergens in de 600 Euro dacht ik.
 
volgens mij is die +-65000 de gewone prijs, en moet je je loon daar nog van aftrekken.

Ik zie nergens geschreven staan dat die prijs de totale prijs - het loon als CFI is.
Er staat gewoon dat de totale kosten nog kunnen worden gedrukt door het loon.

Of lees ik dit verkeerd.
 
Okki said:
Maar hij spreekt vast geen Noors

Nou, dat is dan heel toevallig :grijns: .

Nee niet dus. Ik neem aan dat ze ook gewoon Engels spreken.

Maar is een goeie dus, die NEAR? :rt: Wat ik zo fijn vind ook, is dat je aan het eind van de rit het volgende op zak hebt:

- JAR-FCL Commercial Pilots Licenses
- JAR-FCL Instrument Rating Airplane
- JAR-FCL Multi Engine Rating
- JAR-FCL Multi Crew Cooperation Credit
- JAR-FCL Airline Transport Pilots License Theory
- FAA Commercial Pilots License
- FAA Instrument Rating Airplane
- FAA Multi Engine Rating
- FAA Certified Flight Instructor
- FAA Certified Instrument Flight Instructor
 
het feit dat je FAA en JAR-FCL is mooi meegenomen. (omzetten van JAR-FCL naar FAA is niet zo moeilijk). Dit houdt je opties lekker open. Het beste vind ik nog de hoeveelheid uren die je maakt voor de prijs. Die is echt laag vergeleken met nederland. Als iemand die zn brevet heeft en op zoek is naar werk kan ik je vertellen dat je met +/- 200 uur niet ver komt :niet_bli:
 
Cpt. Relax said:
volgens mij is die +-65000 de gewone prijs, en moet je je loon daar nog van aftrekken.

Ik zie nergens geschreven staan dat die prijs de totale prijs - het loon als CFI is.
Er staat gewoon dat de totale kosten nog kunnen worden gedrukt door het loon.

Of lees ik dit verkeerd.


Volgens mij lees je dit goed. 45000 euro is dan wel een mooie prijs voor alles wat je krijgt. Ook nog eens veel uren.
Aan de andere kant, de eerste 9 maanden zit je op een campus, maar de overige 14 maanden van je verblijf in Amerika moet je zelf voor onderdak zorgen. Dus dat moet je gaan betalen van je salaris wat je verdient als instructeur.
En 1500 uur in 14 maanden is 107 uur per maand. Is dat haalbaar als instructeur? Ik weet het niet dus misschien is er iemand die daar wat over kan zeggen.
 
Last edited:
Jester747 said:
En 1500 uur in 14 maanden is 107 uur per maand. Is dat haalbaar als instructeur? Ik weet het niet dus misschien is er iemand die daar wat over kan zeggen.

Dat is net iets onder 5 uur per dag (weekend niet mee geteld). Dit moet toch wel haalbaar zijn als het elke dag vliegweer is.
 
Martinair said:
Maar is een goeie dus, die NEAR? :rt: Wat ik zo fijn vind ook, is dat je aan het eind van de rit het volgende op zak hebt:

- JAR-FCL Commercial Pilots Licenses
- JAR-FCL Instrument Rating Airplane
- JAR-FCL Multi Engine Rating
- JAR-FCL Multi Crew Cooperation Credit
- JAR-FCL Airline Transport Pilots License Theory
- FAA Commercial Pilots License
- FAA Instrument Rating Airplane
- FAA Multi Engine Rating
- FAA Certified Flight Instructor
- FAA Certified Instrument Flight Instructor


Precies de papieren die je bij elke opleiding kan kopen.

Pas op dat je je niet laat verleiden door mooie praatjes en advertenties... ga af op het aantal leerlingen dat een baan heeft in de grote luchtvaart.
En nu hou ik op, succes!
 
PH-JPC said:
Precies de papieren die je bij elke opleiding kan kopen.

Pas op dat je je niet laat verleiden door mooie praatjes en advertenties... ga af op het aantal leerlingen dat een baan heeft in de grote luchtvaart.
En nu hou ik op, succes!

Tja, ik weet het niet, maar volgens mij haal je bij de meeste europese opleidingen je FAA papieren niet meer. Da's al de helft minder. En die andere papieren, daar betaal je in Europa (meer dan) het dubbele voor, dus da's dubbele winst. (TR A320 niet meegerekend, moet ik toegeven)

Als ze dit leveren, dan is het helemaal geen slechte deal. Ik heb alleen nog nooit van ze gehoord (kom ook niet zó vaak in Noorwegen.)
Daarna kun je ervan uitgaan in NL geen baan te krijgen, maar als je niets tegen het buitenland hebt, kun je iig in de rest van de wereld (en die is GROOT) een meer-of-minder goeie baan vinden.
 
Da's eigenlijk ook nog een brandende vraag. Hoe groot is de kans dat je een baan krijgt in Nederland als je je opleiding in het buitenland gedaan hebt?
 
Zelfde vraag als hierboven.

aan de kenners:

Als je kan kiezen tussen een opleiding pakweg NLS/KLS (met +- 170 uur TT) en deze niet zo bekende opleiding (met op het einde +- 1500 uur TT).

Met welk van de twee heb je bij de gemiddelde maatschappij het meest kans op een job.

Graag gefundeerde replies :D
 
Als je een baan in Nederland bedoelt is het mischien toch slimmer om een Nederlandse opleiding te doen. Zoek je werk in het buitenland dan zou ik zeker voor die met 1500 uur gaan. Ga maar eens kijken naar wat een gemiddelde maatschappij aan uren vraagt. Komt nog bij dat ze in het buitenland toch niet veel zullen weten van Nederlanse scholen en het ze eigenlijk niet veel uitmaakt. Zolang jij je papieren en uren maar hebt.
 
Dus voor de doorsnee UK maatschappij zou jij boven de NLS deze opleiding met pakweg 1500uur adviseren?

Nog meningen?
 
Maar als je deze afleiding afrond, met een uurtje of 1500, maak je dan kans als je solliciteert bij een Nederlandsche maatschappij? Of niet alleen vanwege het feit dat je je opleiding niet in Nederland hebt gedaan?!
 
Back
Top