EPST FO Program vs EPST Europilot Program

Thermal

New member
Wie weet wat het verschil is tussen het

EPST First Officer program

en het

EPST Europilot program
Allebei zijn JAR-FCL zover ik kan zien. Voor beide geldt een andere maximum leeftijdsgrens (33 en 28) en de kosten verschillen aanzienlijk (71.000 tegen ±115.00) en je vliegt in andere landen (Denemarken tegen UK) Voor de laatste dien je NL of Belg te zijn en voor de eerste inzittende van de EEC maar dat ben je als Belg en Nederlander natuurlijk ook. :confused:
 
Last edited:
Het FO programma is eigenlijk gericht op midden-europa. Omdat de pilootsalarissen in deze landen een stuk lager zijn, zijn ze op zoek gegaan naar een goedkopere opleiding. Ik neem aan dat er hoofdzakelijk midden-europeanen deelnemen. Er is ook geen financieringsmogelijkheid voor het programma. Er zal altijd een verschil blijven tussen EPST studenten van Oxford en die van Danfly. Volgens mij heb ik het zo begrepen van de heer Verburgh zelf, maar correct me if iam wrong.
 
Ik ben ruim een maand geleden aanwezig geweest bij een EPST "Firts Officer program" presentatie. Erg enthousiast geworden en mijzelf aangemeld voor de selectie. Na de selectie (die ik gelukkig met goed gevolg heb afgerond) ben ik twee dagen naar Denemarken gegaan om de sfeer te proeven in Vojens, de plaats en het vliegveld waar de opleiding gaat plaatsvinden. Alleen maar enthousiaster geworden. Planning is dat ik in Januari in opleiding ga.

Mocht iemand vragen hebben over de procedures, of het programma, dan hoor ik het graag. Misschien kan ik antwoord geven.
 
Het FO programma is eigenlijk gericht op midden-europa.

Wat bedoel je precies met midden Europa. Landen als Tjechie en Slowakije en Slovenie enzo?

Ken ook EPST gasten die na Oxford bij bijv Sky Europe in Slowakijke terecht zijn gekomen. €1500 per maand bruto en nee zoveel goedkoper is het leven daar nu ook weer niet . Dus een opleiding in Oxford garandeert niet altijd dat je (gelijk) bij een goed betalende westere airline terecht komt. Ken overigens ook gasten die recentelijk gelijk bij Transavia terecht kwamen hoor.

Maar zie dus nog steeds het verschil niet echt afgezien van de de financien. Is dat echt het enige verschil.
 
Ik weet dat Flexman er naar toe is gegaan. Hij was wel positief. Je schijnt wel in de middel of nowhere te zitten maar dat is goed voor de concentratie ;)

Ik geloof dat de eerste lichting van het FO programma pas begin januari is begonnen. De opleiding is nog erg nieuw. Dus er zijn nog geen mensen die al klaar met de opleiding zijn.
 
zover was me bekend... Vroeg me af of de mensen daar al iets te melden hadden. Maar i.i.g. bedankt
 
First Officer programma EPST&Danfly Aviation

First Officer programma EPST&Danfly Aviation

Dag luitjes!

Ik ben sinds 4 januari 2007 begonnen aan het First Officer programma van de EPST
Ik zit nu in mijn 3e week les, maar wat ik tot nu toe heb gezien is echt zeer positief. De instructeurs zijn echt goede docenten plus zijn het ook nog eens toffe gasten.

Wij als studenten verblijven op een nabijgelegen militaire basis. Dit is zo'n 5 minuten met de auto en 15 minuten fietsen van de basis.
Op de basis zelf is vrij weinig te doen. Toch heeft Danfly ervoor gezorgd dat we van alle voorzieningen gratis gebruik mogen maken, zoals: sauna, fitness, tennisbanen en zonnebank. Lekker na een dag studeren!
We wonen zelf in een soort militaire barak, waarin we allemaal onze eigen kamer hebben met bureau, bed, en bank. De gezamelijke keuken is zoals het als zegt de gezamelijke ruimte. We hebben zelfs een whiteboard gekregen, zodat we elkaar vanalles kunnen uitlegen over de geleerde stof. Internet is ook geregeld. We hebben nu wireless internet in heel ons gebouw.:cool:

We hebben volgens het rooster zo'n 4 dagen les per week en 1 geplande zelfstudiedag. Dit zorgt dat je de stof nog even kan herhalen, waardoor je niet snel achter hoeft te lopen. De boeken die we gebruiken zijn de boeken van Oxford.

Vandaag is een van de nieuwe lestoestellen geariveerd en mocht ik samen met 2 studenten promt een testvluchtje maken over het besneeuwde Deense landschap!


Als jullie vragen hebben, dan kan je me ze altijd stellen.
Ben alleen een beetje langzaam in het beantwoorden....er moet immers geleerd worden;)
 
PH687,

het gaat goed. Heb de eerste 3 weken achter de rug en ben zeer positief. Persoonlijke begeleiding en kwaliteit staan hier hoog in het vaandel. We zijn inderdaad de eerste groep, dus hier en daar moeten zaken nog wat aangepast worden, maar tot nu toe is alles waar we tegenaan zijn gelopen opgepakt en waar nodig aangepast. De accomodatie op de vliegbasis is van alle benodigde gemakken voorzien. (incl sauna en sportschool!) Ik kan niet anders zeggen dan dat ik blij ben dat ik deze keuze heb gemaakt. Nu "alleen nog even" de opleiding halen!!!! Aan EPST/Danfly Aviation zal het niet liggen.
 
Man(nen) en/of vrouw(en) ontzettend leuk om te horen dat het goed gaat en dat er al e.e.a. voor jullie is geregeld. Ik wens jullie veel succes met de opleiding. Als het een beetje wil zien we elkaar in juni. En als er leuke dingen te melden zijn dan houd ik me aanbevolen.

Groet,

687
 
EPST

EPST

Man(nen) en/of vrouw(en) ontzettend leuk om te horen dat het goed gaat en dat er al e.e.a. voor jullie is geregeld. Ik wens jullie veel succes met de opleiding. Als het een beetje wil zien we elkaar in juni. En als er leuke dingen te melden zijn dan houd ik me aanbevolen.

Groet,

687

PH687, heb je de selectie bij de EPST al gedaan?

groet flexman
 
@flexman: dat klopt, moet alleen nog de nodige zaakjes afhandelen voor ik kan beginnen. Hoop dat die snel zijn opgelost en dan hop naar Denemarken...
 
Hoi Flexman,

Heb binnekort de 2e ronde selectie van EPST. Maar twijfel nog een beetje over first officer of europilot program. Heb jij het nog steeds naar je zin en hoe zie jij je baankansen? Dit in vergelijking met Engeland?

Zou graag van je willen horen en daarbij evt ook je argumenten waardoor jij voor first officer hebt gekozen.

Groeten blueeye
 
Ik heb EPST ongeveer anderhalve maand geleden opgebeld omdat ik het verschil wilde weten tussen beide opleidingen. De vrouw die ik aan de lijn kreeg vertelde dat de opleiding nagenoeg hetzelfde is, behalve de financiering mogelijkheid, de leeftijdgrenzen en de locatie. Ze vertelde ook dat het FO programma in de toekomst naar (als ik het me goed herinner) tjechie zal verhuizen. Denemarken is dus maar tijdelijk.
 
@ Flexmen en Schemer75:

Hoe staat het met de vliegopleiding? Nog steeds tevreden?
Ik ben wel benieuwd hoe jullie het eerste half jaar hebben ervaren.
 
hoge noorden

hoge noorden

De gezamelijke keuken is zoals het als zegt de gezamelijke ruimte.


Moet er dan zelf eten gemaakt worden...:passed:

Wanneer komt er nog eens een update vanuit denemarken?? We zijn benieuwd, of toch zij die willen gaan. Misschien eerst wel een paar testjes passeren ...:1855:
 
Back
Top