Natuurkunde James Boswell Instituut

Henkj

New member
Hallo,

Zijn er hier misschien mensen die de natuurkunde cursus gedaan hebben bij het
James Boswell Instituut?? Graag zou ik feedback,oefen examens en lesmateriaal
hiervan willen hebben. Als er mensen zijn die dit materiaal hebben hoor ik het
graag! spillone@gmail.com
 
Ik weet niet zoveel van het James Boswell instituut, behalve dat het bij KLM niet zo hoog staat aangeschreven :grijns: :grijns:
 
Hanekam said:
Ik weet niet zoveel van het James Boswell instituut, behalve dat het bij KLM niet zo hoog staat aangeschreven :grijns: :grijns:

Juist wel. Sterker nog, ze raden het aan.
 
Mijn informatie is niet bepaald recent, maar ik heb deze cursus in de zomer van 1995 gedaan.
Zat destijds goed in elkaar. 6 weken lang van maandag t/m zaterdag in de collegebanken van de Universiteit van Utrecht.
Zeer gemotiveerde en leuke docenten en de cursus was compleet en goed te doen.
Het afsluitend examen was in tegenstelling tot soms de colleges zeer eenvoudig. En je krijgt er toch echt een aan VWO-niveau gelijkwaardig deelcertificaat mee.

De meeste lessen werden gegeven door een dikke bourgondier van een jaar of 50 met een enorme bril en elke dag een ander vrolijk gekleurd Hawai-shirt. Fantastische vent, volgens mij heette hij Fred.
Als mensen deze cursus gaan doen, laat even weten of deze karikatuur er nog steeds les gaf.
 
Let wel! Als je je natuurkunde certificaat aan dit instituut haalt, je na je opleiding eerst nog een additionele bridge course op een 747 sim moet doen voor je op selectie bij de KLM mag :dozey:
 
ik ben nu bezig met de natuurkunde cursus en ben erg tevreden. doe de najaarscursus die duurt drie maanden en dan ga je drie keer per week naar school. de lessen duren ongeveer vier uur. je bepaalt zelf of je je wel of niet aan het huiswerk houdt en gaat, maar ik moet toegeven als je twee keer niet gaat, dan loop je gelijk behoorlijk achter... iedere les zijn er ook twee assistent-leraren dus je kan goed vragen stellen.
verder heb je drie deeltentamens, is dat gemiddelde hoger dan je examen dan doen ze 50-50, is je examen hoger dan tellen ze niet mee, zo kan je voor jezelf een aardige slagingsgarantie inbouwen.
verder bieden ze de mogenlijkheid om het examen op havo niveau te doen, de lesstof is dan afgestemd met de KLS, omdat die wil dat je wel bepaalde VWO onderwerpen behadeld. maar alles is dan dus ietsje makkelijker.
ook de manier van lesgeven is erg goed. wel gaat t soms snel, veel nieuwe dingen in een les, maarja je moet ook drie jaar inhalen in 3 maanden.

als je verder nog vragen hebt hoor ik t wel,

groetjes sophie

ps. ik heb nu een totaal andere leraar dan dat jij omschrijft... ben zijn naam ff kwijt, maar een hawaii shirt zal die nooit dragen!
 
Sophie, die man heet Jon Ruijmschoot en is best een goede leraar naar mijn mening... ik vond het de afgelopen 3 maanden erg goed gaan, en niet moeilijk, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die er wel moeite mee hadden... Ik zou JBI je in ieder geval aanraden :)
 
Ik ben ook aan het kijken voor natuurkunde, echter ik zie dat jullie allemaal natuurkunde 1 doen?

ikzelf heb (voorlopig) gekozen voor natuurkunde 1,2. Weten jullie of je minimaal 1 of 1,2 nodig hebt?

/Paul
 
Ik ben ook aan het kijken voor natuurkunde, echter ik zie dat jullie allemaal natuurkunde 1 doen?

ikzelf heb (voorlopig) gekozen voor natuurkunde 1,2. Weten jullie of je minimaal 1 of 1,2 nodig hebt?

/Paul

Natuurkunde 1 is naar mijn weten voldoende voor alle scholen in Nederland. Wel kan het zijn dat je een aanvullende cursus moet volgen in de eerste week van de vliegopleiding. Dit hoeft niet als je Natuurkunde 1 en 2 hebt. Aan jou de keuze.
 
Wel kan het zijn dat je een aanvullende cursus moet volgen in de eerste week van de vliegopleiding. Dit hoeft niet als je Natuurkunde 1 en 2 hebt. Aan jou de keuze.

Dat bestaat maar op 1 heel specifieke opleiding beste Daan!
 
Ik zal na mijn ATPL theorie ook de certificaten na en wi willen gaan halen, maar wat ik me nou afvraag is: als je straks je CPL/IR, SEP, MEP en ATPL-F heb en gaat solliciteren, heb je die certificaten dan echt nodig of kan het een maatschappij niet boeien wat je voor je opleiding hebt gedaan?
Je heb immers de papieren die je nodig hebt om te werken voor ze, en als je het goed doet ook de persoonlijkheid die bij de maatschappij past.
 
@ PH-WIL

Als jij straks alles in de pocket hebt zitten geeft een maatschappij vrij weinig om je vooropleiding en evt. certificaten. Ze kunnen echter wel kijken of er geen gaten in je c.v. zitten en of je wel continu bezig bent geweest en niet alleen op je luie six hebt gezeten.

Aan de andere kant heeft het halen van certificaten ook zeker een meerwaarde maar aangezien je vliegopleiding al genoeg euries kost zal je ook zien dat zonder die dingen je ook een hele mooie carriere kunt opbouwen! Good luck! Grt MHC
 
Als jij straks alles in de pocket hebt zitten geeft een maatschappij vrij weinig om je vooropleiding en evt. certificaten

Ik ken een 'bepaalde' maatschappij die daar dus wel vrij strikt in is;)

Ben zelf net klaar met m'n ATPL opleiding bij de EPST en overweeg het 'blauwspuittraject' voor de KLM te gaan doen. Heb vorige week m'n deelcertificaat voor natuurkunde gehaald (ook bij james boswell) omdat ik die niet had en wel nodig heb voor het KLM traject. Vond het goed te doen hoor, ikzelf heb alles via zelfstudie gedaan aangezien de cursus al maanden geleden is begonnen. ff 3 weekjes flink in de boeken, examen gedaan, en in de pocket:D

Als je alleen het examen doet kost het ook maar iets van 60 of 80 euries geloof ik, de cursus is algauw 1000 eurie geloof ik:eek!:
 
Weet iemand wat voor boeken ze daar gebruiken? Of hebben ze eigen studiemateriaal? Ik las hierboven namelijk (Landing) dat de HAVO cursus afgestemd is met wat VWO onderdelen omdat de KLS dat wil. Moet namelijk als ik de selectie voor de KLS haal zowel wiskunde B1 als natuurkunde 1 nog doen, maar die kunnen weer niet tegelijkertijd. :(
 
Afgelopen najaar moesten we het met deze boeken doen:

Serie Systematische Natuurkunde, uitgeverij NijghVersluys
N1-1 vwo kernboek leerboek/tekstboek ISBN 9042503572
N1-2 vwo kernboek leerboek/tekstboek ISBN 9042503610
N1-3 vwo kernboek leerboek/tekstboek ISBN 9042503653

Er is één lesprogramma dat je in principe voorbereid op een vwo examen. Maar als mensen besluiten dat ze alleen havo diploma nodig hebben kan men ook vragen om een havo examen te doen. Maar de ervaring leert dat de meeste mensen gaandeweg toch besluiten om voor het vwo examen te gaaan.

succes
 
Back
Top