Het mooiste moment van de opleiding

Dat zijn er veel :)

van solo gaan tot je typerating.

Mijn mooiste vlucht blijft toch wel een xc in formatie met Flyhigh van Naples, opa Locka, langs de kust van Miami naar Key west, met de ondergaande zon :)

Mindere momenten: met twee man moeten overnachten in een C152:huilt:
 
eerste solo op 9 dec. voor de rest slapen in mn toyota camry, en letterlijk geen cent meer opzak hebbe 5000 KM van huis pricesless.
 
Absoluut eerste solo. Damn, wat klimt een C152 opeens als je je 110 kilo zware instucteur kwijt bent. :D
 
xc in formatie van tyler, TX naar Kissimmee, FL met tussenstops in ik meen Lafayette (of was het nou Baton Rouge), LA; Mobile, AL en Tallahassee, FL. 2 geweldige sunsets meegemaakt, radio failure bij 1 van de 3 vliegtuigen, electrical failure bij een ander, behoorlijk wat militaire vliegtuigen voorbij zien scheuren in de buurt van pensacola en net voordat de hel losbrak in de vorm van een dikke TS landen op je homefield.

Brilliant!
 
hmm mn eerste solo was tot nu toe wel het leukste denk ik... (daarna wordt solo vliegen ook snel gewoon...)

en mooie trips die je maakt naar andere velden...

en mijn allermooiste komt nog... op het moment dat ik mijn brevet in handen heb, klaar ben en een baan kan gaan zoeken!
 
alle foto's die kls-ers hebben gemaakt zien dr echt te grappig uit. word dus een mooie tijd.

grtz
 
eerste keer dat ik in het vliegtuig zat en al meteen poging mocht doen om *recht* op te stijgen, gevolgd door eerste solo :)
 
Count Blah said:
Dat zijn er veel :)

van solo gaan tot je typerating.

Mijn mooiste vlucht blijft toch wel een xc in formatie met Flyhigh van Naples, opa Locka, langs de kust van Miami naar Key west, met de ondergaande zon :)

Mindere momenten: met twee man moeten overnachten in een C152:huilt:

Hahaha, weet ik nog wel ja. Volgende dag ging Kim nog mee. Jij een halfgare split-s (jaja MILEHIGH, jij kent hem nog ;) ) wegdraaien.

Kim zegt:" Ohh, kewl dat wil ik ook. Ik zeg:" Weet je dat zeker? Dat ga je niet erg leuk vinden denk." Jajajaja, dat wil ik ook.

Zo gezegd zo gedaan. Volgends mij moest ze bijna huilen. HAHAHAHA. (dat was in 2002)

ps: Inmiddels met Kim getrouwd. hahaha. :grijns:
 
XC Navigatie met 2 man + instructeur de Californische kust langs. Palm Springs, Palomar, Santa Monica (mooie approach), Santa Barbara (Sunset boven Oceaan), San Luis Obispo, Oakland, Fresno, Victorville, Las Vegas. En onderweg ook nog even de VFR bay tour San Fransisco :grijns:
 
Op 1500FT "orbitten" bij Cape Canaveral om de space shuttle launch te zien. 2 Minuten later was hij out of sight. En natuurlijk de patriotic ATC controller die riep op de freq: " :stapelge: God bless America :stapelge: ".

:cool: Biscane :cool:
 
1 Ding wat ik niet snel zal vergeten is op 150 ft boven de zee tussen Lissabon en Sines. En dan naar links kijken en allemaal mensen zwaaiend vanaf het strand. Mooi moment!
 
Eerste solo, eerste solo navigatie (jaja, maar liefst max. 15 min. van homebase verwijderd ;) ), envelop openmaken waar het brevet in zat.

Niet tijdens m'n opleiding, maar vlak na het behalen van m'n PPL ook een vlucht die ik niet gauw zal vergeten:

Met zo'n 70 uur in m'n logboek vloog ik terug naar EHHO vanaf EHAL. Cloudbase zakte bij Drachten flink onderuit (jaja, de meteoro-LOGEN), ik kon nog net op 500' vliegen en de niet voorspelde regen zorgde ervoor dat het zicht max. 1,5-2km was.

Het hele stuk alle beschikbare verlichting aangehad (als ik kaarsen bij me had gehad had ik die ook nog aangestoken ;). Tikkie nose-up trimmen zodat ik niet ongemerkt onder de 500' zak, en carb-heat op vol warm om er maar zeker van te zijn dat ik geen ijsvorming krijg. Noodlandingen vanaf 500' zie ik niet echt zitten...

Wetende dat je onderweg ook nog een mast van >1000' tegenkomt, zorg je er wel voor dat je zeker weet dat je daar niet in knalt. Doelbewust een paar mijl extra veiligheid inbouwen dus.

Bij dit alles nog een paar leger-heli's (wo een Chinook) half onder(!) me door gehad, waardoor dit een toch wel bijzonder vluchtje is geworden.

Dit was een perfect leer-moment zo kort na het behalen van m'n PPL. Het was erg goed om de lessen low-level-navigatie in de praktijk te MOETEN brengen omdat er gewoonweg geen andere keuze was. Nog belangrijker is echter dat ik deze ervaring heb opgedaan, en weet dat ik ook onder lastige omstandigheden blijf functioneren als vlieger.
 
Origineel gepost door unXpected
1 Ding wat ik niet snel zal vergeten is op 150 ft boven de zee tussen Lissabon en Sines. En dan naar links kijken en allemaal mensen zwaaiend vanaf het strand. Mooi moment!

haha, BUSTED!! Je mag blij zijn dat ik geen instructeur meer ben bij de NLS/AAE anders had ik je een maand "geground"! :D

m.h.
 
Back
Top