Bedankt collega's!

Zal wel hetzelfde zijn als bij ons dat een proceeding na je dienst niet meetelt als dienstijd die verekent moet worden met rustijd.

Oftewel na een vroeg retourtje BCN nog een retourtje NCL vliegen, 1,5 uur wachten proceeding naar MUC. Om ´s avonds om 20.30 in het hotel en toch legaal voor een check in om 05.15.:bwah:

Servus
 
Damn oboema! Dat zijn geen grappen!

RTO, ik zat idd ook al te denken, on duty?

Hier in NL werkt het precies hetzelfde: eigen bedrijf eerst. De vraag of iemand on/off duty is stellen we nooit, ervanuitgaande dat mensen die on duty zijn een geboekt ticket hebben.

Inmiddels is er sinds kort een jumpseat regeling voor eigen employees (KLM-groep) waarbij je gratis mee kunt voor woon-werkverkeer. Het gaat in ieder geval de goede kant op.
 
Yep Oboema heeft gelijk. Proceeding voor duty telt half mee, proceeding na duty niet.

Neutralizeren mag elk moment waarop je niet met vliegtaken belast bent. Dus als je vertraging hebt en je dreigt uit de tijd te lopen mag je geneutralizeerd worden. Optimaal is dan om een hotel in te gaan maar het hoeft niet!

We hadden laatst een kist die VIE-PMI-LIS-PMI-VIE vloog. Op het LIS-PMI ging een windshield kapot. Kist AOG in PMI en de crew is gewoon genaturalizeerd geworden. Maar aangezien ze niet wisten hoe lang het zou duren voordat ze een windshield gevonden hadden moest de crew op de kist blijven.

Alles toegestaan door het LBA...
 
Dames en heren,

Ik heb het even met het management geregeld, als je je credit card trekt mogen jullie altijd met jet2.com mee ! :grijns:

gjk
 
RTO said:
Yep Oboema heeft gelijk. Proceeding voor duty telt half mee, proceeding na duty niet.

Neutralizeren mag elk moment waarop je niet met vliegtaken belast bent. Dus als je vertraging hebt en je dreigt uit de tijd te lopen mag je geneutralizeerd worden. Optimaal is dan om een hotel in te gaan maar het hoeft niet!

We hadden laatst een kist die VIE-PMI-LIS-PMI-VIE vloog. Op het LIS-PMI ging een windshield kapot. Kist AOG in PMI en de crew is gewoon genaturalizeerd geworden. Maar aangezien ze niet wisten hoe lang het zou duren voordat ze een windshield gevonden hadden moest de crew op de kist blijven.

Alles toegestaan door het LBA...

Tsjesus RTO, wat voor een aso-bedrijf is dat? Is nog niet aan de hand bij ons, alhoewel ze er wel een handje bij de planning van krijgen ondertussen. Laatst met 13:45h gepland! :bwah: Heb dus mooi in het midden uitgechecked. Ik doe hier simpelweg niet aan mee. Vervolgens een OPS reserve in de neus gedrukt gekregen :p: , hadden ze me weer terug.
Het kommandantenentscheid mag alleen toegepast worden op onvoorziene omstandigheden. Een vertraging valt daar niet onder, als deze al vroeg in de duty time plaatsvindt. Maar ja als het LBA alles gaat lopen goedkeuren, ben je natuurlijk nergens meer.
 
Back
Top