EHAM approach plate question

6

676$

Guest
Hey mannen -

Ik zit ff naar die oude jepp plaatjes te kijken in mn JAA student manual en had ff de volgende vraag....

Ik zit te kijken naar EHAM ILSDME Rwy 22 (11-6 4 oct 96) en het volgende viel me op.

In case of a missed approach: "turn left heading 160 climbing to 2000' contact ATC.

Dat is nogal straight forward en appeltje eitje. Echter, wat als je je comms kwijt raakt precies op het moment dat je de missed in gaat?

kijk ik bijvoorbeeld naar london ILS DME Rwy 27r staat er ook iets dergelijks als; "missed approach climb straight ahead yada yada yada and contact ATC" In event of a complete radio failure see 11-7.

Das een stuk logischer, dan weet je wat te doen in case of a complete radio failure during your missed approach?.

Maar wat doe je in het geval van een complete radio failure precies op het moment dat je missed gaat tijdens de ILSDME rwy 22 op EHAM ?

Zie ik iets over het hoofd ? licht toe. Zal ongetwijfeld wel gewoon domweg iets niet ziet, maar zit het me af te vragen. In bovenstaand geval hebben we dus (uiteraard) nog geen holding instructions (of EFC times) gekregen.

Just wondering here.
FD
 
FD,

ik heb dit in Emergency tab gevonden. (In de Jeppesen Introduction Kit niet de Student manual)

ICAO Differences Or State Special Procedures.

Amsterdam (Schiphol)
Com Failure:

RWY 22:

At Missed approach point turn left to magnetic track 160 climbing 3000' at 2000' start a left climbing turn to SPL at 3000' and execute the instrument approach procedure again. (in case of SRE approach hold or execute the most suitable instrument procedure as published)


Aan de andere kant mocht je een com failure krijgen. Waarom niet met een gsm atc bellen vanuit het vliegtuig, als extra :)
 
Last edited:
Yo, good thinking. Zat zelf te denken aan "7600" en door naar mn (vfr) alternate.

Tell ya what though, I zie geen publiced (full) procedure voor die approach... dus wat en hoe ga je precies vliegen na het holden.

GSM moet indd aan (zodat je het vrouwtje kunt vertellen dat je uurtje later thuis ben, en moet werken voor de afwisseling dus of je prinsesje aub ff naar appie hein kan rennen om een extra 6 pack voor je te kopen.

Ligt het aan mij of is het vaag dat het niet op de appoach plate aangegeven staat wat te doen in case of a missed met comm failure? wil in het geval van een missed gewoon recht voor mn neus kunnen kijken om te weten wat te doen.
 
Flying Dutchman said:
Yo, good thinking. Zat zelf te denken aan "7600" en door naar mn (vfr) alternate.

Tell ya what though, I zie geen publiced (full) procedure voor die approach... dus wat en hoe ga je precies vliegen na het holden.

Er staat rechtsboven expect radar vectors. Routes are shown in case of com failure dus ik zou zeggen na de holding 038 tot 11.7D en dan right turn intercept.
 
Jo, I was sleeping :). indd appeltje eitje. en heb helaas geen sporty's radio in mn tasje zitten, dus kan helaas geen contact op nemen met atc in bovenstaand geval.

Iemand dat ding wel altijd op zak?
 
Flying Dutchman said:
Ligt het aan mij of is het vaag dat het niet op de appoach plate aangegeven staat wat te doen in case of a missed met comm failure? wil in het geval van een missed gewoon recht voor mn neus kunnen kijken om te weten wat te doen.


Ja kijk FD en daarom zijn uren die in de states gevlogen zijn nou minder waard... :dozey:
 
Koning Lucht said:
Ja kijk FD en daarom zijn uren die in de states gevlogen zijn nou minder waard... :dozey:

schater.gif
:haha:
 
beetje fd uit zn tent lokken... you dirty bastards :).

take care
FD
 
Tsja, ICAO schrijft standaard lost-com procedures voor, die je terugvindt in het eerste deel van Jepps Emergency section. Variaties daarop staan in het land-specifieke deel van Emergency. En die kennen we natuurlijk allemaal uit ons hoofd van alle landen velden waar we op vliegen. :( Dit is waar de afstand tussen theorie en praktijk toeneemt.

@FD: wat ICAO betekent leer je nog wel als je je Europese papieren gaat halen ;)

Over theorie gesproken: op de FI-course leerde ik dat met de hedendaagse betrouwbare radios in GA-kisten eigenlijk alleen nog maar lost-com zou gaan met een total electrical failure, zodat je 7600 ook wel kon vergeten. In mijn beleving is de praktijk toch anders: ik heb drie keer lost-com meegemaakt in single-engine toestellen, maar nog nooit een total electrical failure.

Erik.
 
Back
Top