De lucht is raar

scumbag said:
Zijn dat ook contrails die uitrekken en uren blijven staan , dus niet contrails die na een aantal 100en meters verdwijnen zeg maar, kan je de link geven?
ch0003a.jpg


Slechts 1 van de vele voorbeelden uit de tweede wereldoorlog. Juist in tijden van oorlog is een contrail ongewenst. Een klein vliegtuig is nogal makkelijkte spotten met een trail van etterlijke kilometers achter zich aan. Als je het internet afzoekt, zie je ook vele ooggetuige verslagen van deze contrails in WOII

Voor meer contrailverhalen en foto's
 
scumbag said:
Moeten jullie dat leren of is dat vrijetijdstudie?

Een auto chauffeur hoeft toch ook niets te weten over zijn uitlaatgassen, misschien wordt het wel er in gepeperd om piloten op een dwaalspoor te brengen..

Zonder gekkigheid, ik vind het wel frapant dat dat geleerd moet worden.


Goh jongen, je hebt niet echt een hoge pet op van ons vak he? Wat zouden die jongens en meisjes toch doen tijdens een opleiding van 120.000 euro? Geld verbranden in de open haard? Oh nee, ik weet het, eerst versnipperen en dan uit het vliegtuig gooien, lijkt het net een chemtrail.

Als je echt wat wilt leren, moet je ook wel voor de waarheid openstaan, niet met een mening ergens induiken en alles wat je niet begrijpt of raar vindt, direkt afwimpelen, om je eigen mening maar in stand te kunnen houden.

Je ziet het al, iedereen hier moet er maar een beetje om lachen omdat het gewoon te absurd voor woorden is. En als het op TV is, dan liggen we helemaal dubbel, van die figuren die hele theorieën ophangen, in zuurstof tanks slapen etc. Dat je gewoon zo compleet de weg kwijt bent over iets wat zo simpel is.

Maar by all means, ga door met je theorieën, het is inderdaad vermakelijk. Maar als je nog even wat meer ons werk wil gaan dissen, laat even weten waar jij werkt en wat je doet, kunnen we dat ook even gaan afzeiken. :)
 
Iz said:
Goh jongen, je hebt niet echt een hoge pet op van ons vak he? Wat zouden die jongens en meisjes toch doen tijdens een opleiding van 120.000 euro? Geld verbranden in de open haard? Oh nee, ik weet het, eerst versnipperen en dan uit het vliegtuig gooien, lijkt het net een chemtrail.

Als je echt wat wilt leren, moet je ook wel voor de waarheid openstaan, niet met een mening ergens induiken en alles wat je niet begrijpt of raar vindt, direkt afwimpelen, om je eigen mening maar in stand te kunnen houden.

Je ziet het al, iedereen hier moet er maar een beetje om lachen omdat het gewoon te absurd voor woorden is. En als het op TV is, dan liggen we helemaal dubbel, van die figuren die hele theorieën ophangen, in zuurstof tanks slapen etc. Dat je gewoon zo compleet de weg kwijt bent over iets wat zo simpel is.

Maar by all means, ga door met je theorieën, het is inderdaad vermakelijk. Maar als je nog even wat meer ons werk wil gaan dissen, laat even weten waar jij werkt en wat je doet, kunnen we dat ook even gaan afzeiken. :)

Sorry hoor, ik ben een n00b in de luchtvaart, maar waarom maak jij mij zo belachelijk omdat ik anders denk?

En mijn argumenten worden ook afgedaan als onzin om je eigen mening in stand te houden, probleem is wat de meesten mensen denken wat de waarheid is = de waarheid , maar dat is dus helemaal niet altijd zo. Ik probeer gewoon de theorie die ik in mijn eigen wereldbeeld redelijk geloofwaardig vind te toetsen. Ik ga jullie toch ook niet als onwetenden schapen ofzo behandelen.. ( waar veel andersdenkenden de fout in gaan) iedereen heeft zo zijn eigen waarheid en daar heb ik respect voor. En ik raak echt niet onder de indruk van dat mensen mij belachelijk zouden vinden, dat heeft dus al helemaal geen zin , je leven en gedachtes er op na houden om andere mensen tevreden te houden, dan leef je niet voor jezelf.
@ Eikie

Ik ga morgen even naar die foto's kijken , moet aan de studie en slapen.
 
Hoe was dat spreekwoord ook alweer...

Niet gehinderd door enige kennis van zaken, streden zij moedig voort.



Scumbag, ik probeer je niet te 'dissen' maar bekijk eens wat feiten.


1) Als waterdamp condenseert ontstaan er waterdruppeltjes.

2) Bij de verbranding van fossiele brandstoffen komt water (H2O) vrij.

3) in vliegtuigmotoren worden fossiele brandstoffen verbrand.

4) Het is erg heet in een vliegtuigmotor, waardoor het uit de brandstoffen vrijgekomen water in de vorm van gas vrijkomt.

5) Hoog in de atmosfeer is de temperatuur ver onder het vriespunt.

6) Gasvormig water dat in een koude atmosfeer wordt uitgestoten condenseert en vormt wolken.

7) De kleur van een wolk hangt af van de hoek en intensiteit van het licht dat erop schijnt (Dit behoeft misschien uitleg: als je onder een regenwolk staat lijkt'ie grijs, omdat er geen licht opvalt. Als je eroverheen vliegt issie wit, omdat de zon er van boven op schijnt.)

Waar zit je twijfel?
 
scumbag -

great name there buddy. I would love to tell you more on chemtrails but I can't. Big brother is watching me you know. (and listening in on all my phone conversations between me and Iran). And I'm scared to loose my job over it, if i start talking.

But what I will tell ya is this; I think this whole "chemtrails" thing is the best kept secret ever.....

Hang in there bro, the truth is out there my man... keep looking!

Sincerely,
FD
 
scumbag said:
Sorry hoor, ik ben een n00b in de luchtvaart, maar waarom maak jij mij zo belachelijk omdat ik anders denk?

En mijn argumenten worden ook afgedaan als onzin om je eigen mening in stand te houden...

Errr.... Misschien omdat ik en vele anderen hier al jaren in die dingen rondvliegen? En wij geen newbies zijn? En ervoor gestudeerd hebben? En de contrails natuurkundig en meteorologisch kunnen beargumenteren? En in geen enkel commerciëel vliegtuig waar passagiers of vracht in vervoerd worden, überhaupt compartimenten en systemen aanwezig zijn om dergelijke rotzooi te verspreiden?

Jij vraagt je af waarom we zoiets geks als meteorologie moeten weten; laat ik je vertelen, we moeten nog veel meer weten. De exacte werking van ALLE systemen en onderdelen van je eigen vliegtuig; luchtvaart wetten; aerodynamica; navigatie; vliegtuigconstructie tot en met de psychologie van mensen en hun beperkingen, inclusief analyse en oplossen van onbekende problemen.

Dus: chemtrails zijn bullshit. Dat weet iedereen hier, en voor ons is het dus vermakelijjk om iemand uit te horen wijden over hoe en waarom het allemaal wel waar kan zijn terwijl we WETEN dat het niet zo is.

Misschien kun je even op een slagersforum langs gaan en vragen of het waar is dat de overheid opdracht heeft gegeven om de hele bevolking langzaam met arsenicum te vergiftigen via het slagersvlees...
 
Koning Lucht said:
Hoe was dat spreekwoord ook alweer...

Niet gehinderd door enige kennis van zaken, streden zij moedig voort.



Scumbag, ik probeer je niet te 'dissen' maar bekijk eens wat feiten.


1) Als waterdamp condenseert ontstaan er waterdruppeltjes.

2) Bij de verbranding van fossiele brandstoffen komt water (H2O) vrij.

3) in vliegtuigmotoren worden fossiele brandstoffen verbrand.

4) Het is erg heet in een vliegtuigmotor, waardoor het uit de brandstoffen vrijgekomen water in de vorm van gas vrijkomt.

5) Hoog in de atmosfeer is de temperatuur ver onder het vriespunt.

6) Gasvormig water dat in een koude atmosfeer wordt uitgestoten condenseert en vormt wolken.

7) De kleur van een wolk hangt af van de hoek en intensiteit van het licht dat erop schijnt (Dit behoeft misschien uitleg: als je onder een regenwolk staat lijkt'ie grijs, omdat er geen licht opvalt. Als je eroverheen vliegt issie wit, omdat de zon er van boven op schijnt.)

Waar zit je twijfel?

Mijn twijfel zit hier, ik kijk uit mijn raampke, en ik zie geen heldere blauwe lucht neen ik zie puur alleen maar chemtrails die de lucht vullen, contrails zijn geen probleem die zijn zo weer weg maar het is weer allemaal blijven hangen en gister was een gelijke dag en er was niets te zien, dus ze waren meteen weer verdwenen

bah.JPG
 
maarja, ik weet het allemaal niet, misschien is het gewoon standaard natuurkunde idd. Maar wat ik me nog nooit gerealiseerd heb ik is dat zo'n lucht die ik nu zie inc de vele bewolking die niet goed terechtkwam op de foto, puur door vliegtuigen is gecreeerd, vind ik al een complotje opzich :haha:
 
scumbag, hou er rekening mee dat het luchtruim boven Nederland tot het druktste van de wereld behoort. Bedenk ook dat er hoog in de atmosfeer plaatselijk (en dit kan een gebied zijn met een dwarsdoorsnede van niet meer dan enkele tientallen kilometers) heel harde winden voorkomen. Snelheden van meer dan 200 km/uur zijn zeker geen uitzondering. Het kan dus zijn dat op de ene plek de contrails verwaaien, terwijl ze ergens anders juist blijven staan.

Bedenk ook dat de atmosfeer gigantisch complex in elkaar zit. het is b.v. heel moeilijk om het weer te voorspellen. Ondanks dat er supercomputers met modellen opgezet worden, zit Piet Paulusma er ook best vaak naast.
 
idd dat klopt, de chemtrails theorie vindt ik ook niet meer zo geloofwaardig, het enigste wat het zou kunnen bewijzen is monsters nemen van die uitgewaaierde "wolken". Maar dat kan ik helaas niet. Maar nu blijf ik een beetje hangen met mijn discussie ik ben niet meer overtuigd. Het enigste wat deze speurtocht heeft opgeleverd is dat ik nu weet dat die bewolking die we vaak hebben door vliegtuigen komt, vind ik wel jammer van de mooie blauwe lucht maarja iedereen heeft wat te zeiken he :biertje:
 
scumbag said:
Het enigste wat deze speurtocht heeft opgeleverd is dat ik nu weet dat die bewolking die we vaak hebben door vliegtuigen komt, vind ik wel jammer van de mooie blauwe lucht maarja iedereen heeft wat te zeiken he :biertje:
Je moet voor de gein eens gaan vliegen op een mooie dag zoals vandaag. Dan zie je op een hoogte van 1500-300 voet boven het hele land, maar vooral de grote steden een paars-bruine smog laag. Deze zie je niet vanaf de grond, maar deze adem je wel in. Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken over deze uitstoot (van auto en fabrieken) dan de cirrusbewolking veroorzaakt door vliegtuigen.
 
ja idd, ook als is elke vervuiling van onze leefomgeving slecht, denk dat auto;s in de steden voor die plekken het meest ongezond zijn, misschien is op het platte land het effect van vliegtuigen wel relatief groter, maarja dat is voor de onderzoekers.

Ik wil nog steeds goed begrijpen waarom op de ene dag die contrails wel blijven hangen en uitdikken en op de andere dag niet/

Btw de contrails hangen hier nog steeds van vanochtend :confused:
 
scumbag said:
ja idd, ook als is elke vervuiling van onze leefomgeving slecht, denk dat auto;s in de steden voor die plekken het meest ongezond zijn, misschien is op het platte land het effect van vliegtuigen wel relatief groter, maarja dat is voor de onderzoekers.

Ik wil nog steeds goed begrijpen waarom op de ene dag die contrails wel blijven hangen en uitdikken en op de andere dag niet/

Btw de contrails hangen hier nog steeds van vanochtend :confused:

Allereerst de invloed van luchtverkeer op het totale vervuilings plaatje. In een rapport van Schiphol staan een heleboel cijfers, grafieken en ovezichten van de invloed van vliegtuigen op de omgeving. Ik haal er 1 uit om aan te tonen wat voor invloed luchtverkeer heeft:
2hphfkg.jpg


Dit is de uitstoot van stikstofdioxide. De blauwe kleur is dus het aandeel van de luchtvaart. Vergeleken met de overige bronnen totaal irrelevant. In het eerder genoemde rapport staan meer van dit soort grafieken voor andere vervuilende stoffen, maar ze komen vrijwel allemaal overeen met deze.
Let wel, dit zijn gegevens uit de omgeving van Schiphol, waar veel vliegtuigen op een relatief kleine plek samenkomen. Buiten deze omgeving zal de invloed van vliegverkeer nog kleiner zijn, aangezien het over een groter oppervlak verspreid wordt.

En dat is nu net het probleem met "chemtrails", door (onder andere) de wind weet je nooit waar je gesproeide goedje nu terecht komt.

Ten tweede de persistente contrails. Als je op vanavond naar Helga van Leur of haar collega's van de weerdienst zult kijken, zul je zien dat er een (kou)front over een land trekt op dit moment. Fronten geven sowieso al cirrus bewolking, een warmtefront meer dan een koufront, maar beide geven cirrus. Dit zijn de contrails die je ziet. Je ziet dus gewone bewolking, wat jij voor contrails aanziet.
Ook zal met het passeren van een front, de lucht voor en tijdens de frontpassage vochtiger zijn dan "normaal". Eenmaal ontstane contrails zullen daardoor niet zo snel verdampen (oplossen). Als ze niet verdampen, zal de wind, en die is door de frontpassage waarschijnlijk wat steviger, deze contrails verwaaien en vermengen met de eerder genoemde frontale cirrus.
 
Verhalen over chemtrails zitten op hetzelfde niveau als theorieën over mind-control, brainwashing etc, zelfs gelinked, want de enige mogelijke motivatie achter het uitstrooien van chemicalieën door de controlerende instanties (niet de airlines zelf, die zouden er niets aan hebben), zou het controleren van de bevolking kunnen zijn.

Deze theorieën worden gretig aangewakkerd door milieuactivisten, die in de luchtvaart hun ideale target hebben gevonden. Dat zijn de mensen die zichzelf vastketenen op de polderbaan, op het dak van een Boeing 747 klimmen en uiteenlopen tot linkse uitwassen zoals in Wageningen, waar ene Volkert v/d Graaf zichzelf niet meer in bedwang kon houden en Pim Fortuyn om zeep heeft gebracht. Ik ben zelf bij de studentenboerderij van die gast geweest, een goede vriend van me studeert daar Biologie. Eén van z'n huisgenootjes was ook een milieufreak en vond mij als vlieger natuurlijk niet echt een geslaagde persoon. Maar na gewoon even babbelen was hij heel verbaasd.

Bijvoorbeeld over het feit dat auto's in Nederland ongeveer HONDERD KEER zoveel uitlaatgassen produceren dan vliegtuigen. Iedere dag.

En ja, zo gaat dat he. Van die groepjes mensen gaan dan onderling zitten roezemoezen over allerlei theorieën, elkaar lekker opjutten, soms even op een forum in discussie (bedoel ik jou niet mee scumbag) maar niet echt willen luisteren. Terwijl het zo simpel is: Wij vliegen die dingen, weten er alles vanaf (moet ook volgens de Inspectie Verkeer & Waterstaat), dus even babbelen en de mythes zijn zo de wereld uit.

Heel vaak produceren vliegtuigen GEEN contrails. En soms blijven contrails de hele dag hangen. Dat ligt aan de combinatie luchtvochtigheid en temperatuur. Is de luchtvochtigheid heel laag, en de temp relatief hoog, dan ontstaat er geen straal. Is de luchtvochtigheid heel hoog (dan voelt het benauwd en klam aan als het ook nog eens warm is), dan kan zo'n straal lang achterblijven. En daar tussenin kan een straal een uur blijven hangen, maar het komt ook veel voor dat ze na 30 seconden weer helemaal weg zijn en je het vliegtuig een kort streepje achter z'n staart ziet trekken. That's it, nothing more, nothing less.
 
[
Btw de contrails hangen hier nog steeds van vanochtend

Vertel het tegen niemand verder maar ik denk dat het snel minder goed weer gaat worden dan. Eentje was van mij namelijk
 
Wat ik trouwens ook zo maf vind... dr moeten af en toe zoveel vliegtuigen 'holden' precies boven lelystad...
Holdings zijn elips-vormige 'rondjes' die we moeten vliegen omdat het zogenaamd te druk is op schiphol...
:confused:
 
PH-JPC said:
Wat ik trouwens ook zo maf vind... dr moeten af en toe zoveel vliegtuigen 'holden' precies boven lelystad...
Holdings zijn elips-vormige 'rondjes' die we moeten vliegen omdat het zogenaamd te druk is op schiphol...
:confused:

Het kan niet zijn om de lelystadters te mindcontrollen met gifgassen. Want er hangen nooit contrails daar!
 
Flash2002 said:
Okki je weet best dat we ook chemicals gebruiken die niet zichtbaar zijn!!!

Oja, dat was ik even vergeten!

Komt omdat ik er zelf teveel van snuif! Goed spul hoor! :D
 
Back
Top