betekenis epaulet

Er bestaat dan ook een 'Fiets van Messel' award, maar daar zal dan ook wel niemand van hebben gehoord.:rolleyes:

Ben ik helemaal vergeten Sillevis te noemen. Nu staat mij het schaamrood op de kaken.
 
"Fate is the hunter" van Ernest K. Gann is de enige must have die er is.

FD
 
Overload said:
Neem toch aan dat iedereen op dit board wel een aantal boeken van Viruly in de kast heeft liggen en namen als Parmentier, Mol, van Dijk, Smirnoff, Fuchs, Plesman, Scholte, Veenendaal, Hongdong en Frijns kent. Anders verdien je het niet een brevet te hebben.

Net de IVW gebeld met de mededeling dat ik mijn brevet maar retour stuur dan, echter tijdens het gesprek realiseerde ik me dat ik vliegen beschouw als een (erg leuke) baan, en me altijd doodverveel met luchtvaartverhalen, boeken en films. Afgezien van de nodige blauwe-zwaan boeken, heb ik geen enkel luchtvaart gerelateerd boek op de planken, geen luchtvaart dvd in de kast of vliegtuigposter aan de muur ;)

Maar dat zal wel aan mij liggen :D
 
:eek: Ok , begrijp dat dat van die types zijn die geregeld met een of andere Oranje in "den stuurhut" moesten kruipen:dozey: dus die extra ster makes sense.

Oh well:Ik ken m'n callouts , procedures en memory items wel heel goed.
Ieder zo zijn priorteiten , niewaer?
 
Last edited:
jaap stobbe said:
Oh well:Ik ken m'n callouts , procedures en memory items wel heel goed.
Nou ja , ieder zo zijn priorteiten niewaer?

idd, ieder z'n prioriteiten...
maar waar heb je die call outs en memory items in godsnaam voor nodig? :1855:
 
Bij de prominenten waren die nodig voor als ZKH iets vreselijk verkeerd deed:haha:
 
Last edited:
Maar dan toch wel de door Frans en Rachel zelf ingesproken voorlees-cd versie?

Zelf moet ik het stellen met de verzamelde werken van Garfield en Suske & Wiske.

En ja, Buck Danny.
 
dude..

zover ik weet ligt kitty hawk niet naast zandfoort, en ligt seattle toch echt in de USA:yeehaa: :yeehaa:

aaaahh niet het nl "wij hebben de luchtvaart uitgevonden syndroom"

die mensen hebben idd wat betekend voor de nl luchtvaart maar sla niet door!

voor mij zijn mensen zoals bader(biografie) , gibson(enemy coast ahead), yeager, armstrong, wrights, lindbergh,
toch wat belangrijker in de geschiedenis.


k.
 
We vergeten Johan Vlemmix;

(Polygoon stem): met zijn nimmer aflatende huisvlijt weet hij ons bij iedere aflevering van "te land , ter zee en in de lucht" weer te bekoren met zijn zelfgebouwde vliegmachines.
De creativiteit van deze markante en struise persoon kent werkelijk geen grenzen , een ware pionier voor de luchtvaart ( en het tobbedansen )in Nederland!

Maar nu dwalen we echt af...
 
KLIKO said:
nl "wij hebben de luchtvaart uitgevonden syndroom"

k.

Iedereen weet dat de luchtvaart is uitgevonden in Brazilie door Santos-Dumont die de eerste powered flight maakte.
Maar vergeet de Franse Henri Giffard niet. Hij vloog 17 mijl in 1852. Vijftig jaar voor Santos. Welliswaar onder een ballon (lighter than air dus), maar wel volledig bestuurbaar en met een motor.
Maar dat weet zeker ook weer niemand:rolleyes:
 
Overload said:
Iedereen weet dat de luchtvaart is uitgevonden in Brazilie door Santos-Dumont die de eerste powered flight maakte.
Maar vergeet de Franse Henri Giffard niet. Hij vloog 17 mijl in 1852. Vijftig jaar voor Santos. Welliswaar onder een ballon (lighter than air dus), maar wel volledig bestuurbaar en met een motor.
Maar dat weet zeker ook weer niemand:rolleyes:
Als je het doet, doe het dan goed. Als een voorgestuwde ballon, met stuurinrichting als begin van de luchtvaart geldt, dan is toch echt Jean-Pierre Blanchard de pionier.
In 1784 al bevestigde hij een propellor, welke met de hand bediend moest worden, aan een ballon en een soort roer in de vorm van een vogelstaart. i het daaropvolgende jaar stak hij met deze constructie het kanaal over, vereeuwigd in het meesterwerk:
BlanchardChannelFlight.jpg
 
markwise said:
allemaal leuk en aardig deze reacties, maar mede dankzij die pioniers heben jullie nu allemaal een baan in de luchtvaart....
en ik zeg mede, jullie hebben ook een paar ton geïnvesteerd en hard gestudeerd etc etc maar als zij die eerste stappen nooit gezet hadden...


Pioniers, pardon, zijn gewoon een paar bekende namen uit de KLM geschiedenis. Eentje is neergestort, andere ook. Als co-piloot als eerste de oceaan oversteken. Allemaal ook een opleiding gevolgd, misschien indertijd geen paar ton natuurlijk. Veenendaal ligt ergens bij Groningen volgens mij en Hongdong zou voor mij evengoed Hong Kong kunnen zijn. Voor mij niet allemaal even bekend, ik denk dat ik ook maar langs het IVW kan gaan. Maar...
Ik begrijp dat als je houdt van nostalgie en je beroep natuurlijk, hetzelf misschien belangrijk vindt om die namen te kennen. Maar als je beweert dat door die namen wij onze baan te danken hebben, zit je toch wel verkeerd (OK behalve voor Albert misschien voor sommigen :duh: ).
Bij pioniers denk ik eerder aan namen als die fransmannen, amerikanen en ook een aantal nederlanders, denk aan Fokker en ook bijv. Spyker.

check Wikipedia --> http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Luchtvaartpionier
 
Art zit thuis met een gezwollen knie, resultaat van doelman zijn bij een voetbal wedstrijdje tussen twee cargo airlines.
Madam Horizon heeft schadenfreude en poneert dat ik gezien mijn leeftijd de volgende keer beter op de tribune kan gaan zitten met een sigaar en gin/tonic.
Vandaar dat Art nu alles leest wat het board te bieden heef en zich nu even met deze discussie bemoeit.
Volgens mij heeft Boss du M. gelijk. Uit de overlevering, eind zestiger, begin zeventiger jaren staat mij ook bij dat de baas van de KLM piloten vijf strepen had. Waarom dat is afgeschaft weet ik niet.

@ capt.Kebab, Buck Danny moet je als vlieger inderdaad op de plank hebben. Echter, zonder de verzamelde werken van Tangy en Laverdure en Dan Cooper ter beschikking te hebben tel je nog niet echt mee. Aah, Dan Cooper, wie weet dat nog. Een eervolle vermelding voor degene die hier als eerste kan melden bij welke airforce die man vloog.

@ FD, voordat je op de bandwagon springt, Art kon al vodka en soup bestellen in het Russisch toen FD’s vader en moeder nog geen verkering met elkaar hadden. So, no need to teach me.

Cheers
Art
 
jo art

dan cooper= canadees,
heb ze allemaal op de plank heb ook alle buck danny.

zijn in belgie stik goedkoop, alleen T en L zijn moeijlijk aan te komen.

k.
 
Vond het trouwens altijd mooi als een Buck Danny op een vliegshow was en daar ook wel eens T&L of DC tegenkomt. En vice versa. Als fan een paar eerste drukken in mijn bezit.

T&L kan je vrij goed in tweedehands stripzaken vinden als je nog wat nummers zoekt, ik heb denk ik driekwart van mijn verzamelingen daar gekocht.

En de grote vraag is natuurlijk, wanneer laat je de volgende generatie erin lezen? Na Jip & Janneke?
 
Back
Top