Selectie Ryanair

spank301

New member
Het is zover, ik heb een uitnodiging voor Ryanair de 26e in Midlands.

Kan iemand mij vertellen wat ik ongeveer kan verwachten? Ik weet alleen dat het een simassessment is van 30 minuten op een 737-200, een kwartier engelse test en een kwartier gesprek. De volgende dag waarschijnlijk al de uitslag.

Alvast bedankt, :airforce:
 
Wat ik ervan heb gehoord is het allemaal redelijk standaard. Als je redelijk "mentally healthy" overkomt is het al gauw goed. No worries en succes!
 
Hey cool, wordt gezellig cluppie daar bij Ryanair. Ik mag morgen op assessment. Ben vandaag al aangekomen op East Midlands en zit nu lekker te chillen met mn draadloos netwerk:cool: Nog iemand last minute tips? Wat houdt die Engelse test in? Ik heb te horen gekregen dat ik een technical assessment moet doen, een simcheck en een personal interview. Tips zijn altijd nog welkom!
 
ryanair grading

ryanair grading

hallo spank301,

Ik ben een maand geleden zelf in eastmidlands geweest voor de grading.
Het programa zag er als volgt uit:
Briefing, waarbij het erg belangrijk is om de pitch en de powersettings te weten. Hiermee kun je het vliegtuig nl perfect vliegen en hou je nog tijd over om te navigeren. Als je de keuze krijgt zorg er dan voor dat je als PNF begint en het lieftst met een ervaren boeing vlieger.
T/O London Luton rwy 26. Brookmanspark SID, 4000'.
Airwork met steile bochten, speed changes.
Sim in freeze: APU fire. Men wil van jouw zien hoe je dit aanpakt. CRM + checklist.
NDB/DME 26 Luton.
Tjoep tjoep, daarna wisselen van stoel. Als PF heb je de keuze links/rechts.

Ik heb mijzelf samen met een collega voorbereid bij TFC in Essen. EUR 200/uur voor de sim inclusief instructie.

You can do it.
 
Vakantieman, thanx voor de info! Heb ondertussen een goed beeld van wat me te wachten staat ben alleen wel huiverig als heli vlieger maar zal me er doorheen slaan. In Essen, dat simmen.....is dat makkelijk te regelen en zijn er dan nog mannen die met mij deze trip willen voorbereiden.....volgend weekend??

Talk to me Goose....
 
@Dassault, ook maar wat het beste werkte was het bezoeken van een recruitmentday. Ik ben vorige week naar Brussel geweest en ze hebben gewoon enorm veel man (en ook vrouwen ja...;-))) nodig om de kisten maximaal in de lucht te houden. Mijn tip....bezoek zo'n dag! Laat namelijk ook zien dat je echt geintereseerd bent.....

Succes :airforce:
 
grading

grading

hoi spank301,

Zijn erg flexibel bij TFC. tel +49-2051-28290. www.tfc-kaeafer.de
Eventueel hebben zij nog wel iemend die een sparringpartner zoekt.

hoi cow,

Interview is really aesy going. Er wordt wat over jouw cv gevraag. Verder redelijk standaard. Waarom wil je voor Ryanair werken?. Waarom zouden we jou aannemen? Laat zien dat je geen capsones hebt en geef ze de indruk dat je werken wilt ipv alleen maar een leuk baantje.

Technisch interview was bij mij alleen maar de vraag: Stel je hebt een explosive decompression, wat doe je.

Mijn indruk is dat de nadruk ligt op het sim gedeelte. Hoe minder ervaring je hebt des te lager de eisen. Wees assertief, ondersteun je collega met een goede CRM. Ook als PNF kun je punten scoren. Probeer geen fouten te verdoezelen. Lukt je toch niet en dat zou alleen maar de indruk wekken dat je niet eens in de gaten hebt dat je een fout maakt. Vb. als je door je hoogte knalt, gewoon een call 'correct altitude' en doe dat dan ook. Ze hebben een broertje dood aan passief gedrag.

you can do it.
 
Nog laatste tips voor ik maandag vertrek richting Midlands? Misschien nog een vreemde vraag....suit or casual??

Greets Spank :airforce:
 
geloof mij ! ik vlieg bij Ryanair Ga in pak! als je op selectie casual komt denken ze dat je voor de vlucht ook zonder stopdas komt enz enz ga in pak.
 
FD thanx voor je kledingadvies.....

737, snap het, was ook mijn eerste idee maar hoorde van een ex-KLu collega dat ze er juist van gecharmeerd zijn bij EJ als je netjes maar niet te kak binnen komt. Dus vandaar mijn vraag.....
 
Ook die had ik natuurlijk, kunnen wel wat hebben bij de KLu.... Laat het hier wel weten wat het geworden is....

Fingers crossed :airforce:
 
Spank -

So did you get on or what buddy?

biertje opengetrokken om je succesje te vieren? hoe ging het?
 
Hallo iedereen,

Ik heb ook de selectie aangevraagd voor RYR en hoop binnenkort de bevestiging hiervan te krijgen.
Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die ook met ervaring (jet uren en het liefst B737 ervaring) naar RYR zijn geweest. Wil weten wat ik moet voorbereiden voor het technical interview, wat voor vragen ik kan verwachten over de B737.

Graag hoor ik van iemand :grijns: !!

Grz !!
 
@FD, nope het wordt nog 6 maandjes wachten. Ik moest de sim in met een franstalige belg en de MCC ging daardoor een beetje het raam uit! Het vliegen van sim op zich was geen probleem, vloog als een scheermes. Interview was ook geen proleem al was ik daar het meest gespannen voor. Helaas dus en over 6 maanden met Cow op herhaling....

@FL410, het interview ligt aan je achtergrond. Als 737 rated bent wordt je daar over doorgezaagd. Zoniet dan gaan ze in op Meteo en Jeppesen plates, zoals bij mij. Voor in de sim...... MCC MCC MCC!!!!! Suc6!!
 
Back
Top