Selectie Vueling

spank301

New member
Kan iemand mij vertellen wat de selectie inhoud in Barcelona voor Vueling? En wat ongeveer het startsalaris is?
 
Hangt van een aantal factoren af.
Hier staat een hoop info. Moet wel door een paar pagina's ploegen.
Verdiensten zijn èrg laag. ALs je gen rating hebt, kan je in zo'n zelfde situatie komen als je tegenkomt bij Ryanair: paar maanden wachten voordat er een instructeur beschikbaar is/ ze je nodig hebben en je op de lijn zetten.
Een vrien van mij heeft via hun eind 2005 de typerating gedaan, is na ongeveer 5 maanden begonnen met vliegen, en tot nu toe -nog eens 3 maanden later- heeft hij in totaal €600 zegge zeshonderd euro van ze gekregen.
Wonen in BCN is overigens niet goedkoop.
 
Ze doen voorkomen alsof het dezelfde level als Ryanair is...... niet dus?? Ik ben een KLu vlieger (Apache) met al mijn papieren op zak behalve een TR. Is dat nog van invloed op je salaris?? Wonen in BCN wel duur maar wel lekker weer.. :airforce:
 
Volgens mij heeft het geen invloed.
BCN is lekker, maar als je geen cent hebt om uit te geven gaat de lol er snel van af.
 
Thanx man, maar ik bekijk alles van de zonnige kant na de KLu. Tevens is mijn vrouw KLM hostess en brengt ook nog centen binnen en werken vanuit BCN is geen probleem.

Glas is altijd half vol!! :airforce:
 
Ik bedoelde meer in de trant van leeftijd.... Maaruhh de mannen van de F16 na een jaar Left seat bij KLM?? Zie ik een KLSer nog niet krijgen dus daar gelden wel andere voorwaarden voor een KLu-er. Beetje jammer dat het (nu nog...) alleen geldt voor de Jetmannen.. :airforce:
 
Ik zei ook niet dat ik je vergelijkte met een kls'er die maar 170 uur heeft (of hoeveel actual?)

Maar ik beschouw je als een normaal iemand met ervaring. of het nou Apache is of Fokker 50 you name it...

Succes ermee..
 
We zitten op 1 lijn!! En dat was exact mijn vraag.... Maakt het verschil met een kerel net van de KLS/NLS. In mijn ogen is ervaring ook hetzelfde, of het nou AH64 is of F50....

Op naar Vueling!! :airforce:
 
Vueling....
Als ik van Barcelona vertrok en in het bloque technico mijn vlucht voorbereiding had gedaan en onderweg was naar de security... Kwam ik altijd langs de crew van Vueling die daar aan vluchtvoorbereiding doet. Niks geen kantoor of wat dan ook, nee gewoon op een bankje wat er toevallig staat. Het geeft natuurlijk niets, want het werkt net zo goed. Maar daaraan kun je wel zien dat het allemaal net weer wat goedkoper moet. En qua salaris haal je het bij lange na niet met Ryanair en dat terwijl je net zo hard werkt.... Het enige voordeel is wel dat BCN een hele mooie stad is om te wonen
 
jo,

een goeie maat van me was daar trainer, werd helemaal gek, slecht onderhoud, rare praktijken met upgrades etc. hij failed een kandidaat, week later is die kandidaat qualified, en jaar later capt. wel een spanjool naruurlijk

hij is dus ook na zn contract vertrokken, verdiensten zijn errug slecht, zeker als fo.
kijk eens verder, er zijn maatschappijen die hondehok met dakaandrijving uren, wel gewoon accepteren, waaronder maatschappijen in het oosten, helaas moet je wel een hoog totaal uren hebben, ik heb enkele collegas die alleen aangenomen zijn met heli uren, offshore of militair etc.

k.
 
Ik kan me een beetje aansluiten bij de vorige berichten.

Onlangs zijn er 4 collega's van mij naar toe gegaan als DEC. Die willen allemaal weer weg en zijn druk op zoek naar iets anders. Het schijnt een redelijke puinhoop te zijn bij deze club. Het is erg hard werken voor een laag salaris. Om maar te zwijgen wat ze voor een typerating rekenen.

Als het niet anders kan .... veel succes. Maar je kan er beter weg blijven denk ik!

@Kliko: wanneer ben je weer eens een keertje in HKG? Wil onder het genot van een pils beetje over KA babbelen als je daar tijd voor hebt! De rekening is voor mij!
 
Tread hyjack...

he viper, ben as zondag weer op pad.. 4 dagen DXB en dan HKG, stuur effe een PM met je nummer in het oosten. ik ben er vrijdag de 15e en ga dan zondagnacht weer terug naar DXB, maar kom daarna weer naar HKG

edit, ben jij ook viper2 op Pprune.. zie dat je aan de babbel bent met die jongens van HKG ATC!!
k.
 
Last edited:
Easyjet neemt nu mensen aan met rating plus 50uur airbus...geen geintje, en bij easy verdien je met een atpl wel 3200 pond netto per maand. Dus zou eens een lijntje uitwerpen hier en daar..bovendien openen ze madrid in februari volgend jaar.

succes ermee.

M.
 
Misschien kan iemand me helpen, ik ben uitgenodigd voor een informatiedag maar weet nie wat ik kan verwachten. Heeft iemand ervaring hiermee? Krijg ik meteen een interview met alles d'r op en d'r aan? Of is het alleen een kennismaking dag en daar krijg je te horen wanneer je op selectie mag komen?

Alvast bedankt voor de info.
 
Informatiedag bij Vueling bedoel je?

Ik zou me goed laten voorlichten en eens eventjes wat goed onderzoek doen. Ik hoor hier verhalen dat het niet zo heel goed gaat met Vueling. Het is info via via maar misschien toch de moeite waard om eens eventjes na te trekken...
 
Ik hoor hier verhalen dat het niet zo heel goed gaat met Vueling.

Bronnen?

Geruchten?


Het kan beter met Vueling, maar slecht is iets anders. De Spaanse markt is een slagveld momenteel. De kaspositie is uitstekend, zelfs het aandeel heeft de juiste richting weer te pakken.

Verder; serieuze club, ongekende mogelijkheden voor een F/O met ong.3000 uren. Ik ben zééér tevreden, mag ik wel zeggen. Zowel financieel als careerwise.

Hasta luego!
 
@ liftdumper,

Hi liftdumper, werk je momenteel voor Vueling? Ik ben uitgenodigd voor een info dag de 18de. Vandaar dat ik graag wil weten wat ik kan verwachten. Is het alleen informatief (in de zin van wanneer ik eventueel op selectie kan komen of wanneer de selecties plaatsvinden) of kan ik alvast een vorm van selectie zijn(Een technisch interview en/of een gespek met HR)?
 
Een infodag is geen selectiedag, lijkt me.

De selectie is straightforward. Echter, de meeste A320 rated mensen onderschatten het nogal. Know your A320 stuff!

Indien succesvol volgt een A320 grading.
 
Back
Top