Eaglejet international

deadcraft

New member
Graag had ik reacties gehad of andere piloten leren kennen die een first officer program gevolgd hebben bij eageljet.
Ik heb me op de wachtlijst gezet voor de B737/300 voor 300uur.
Twee vrienden van mij gaan volgenden week beginnen bij royal air maroc en zijn dus nu al in de wolken.
Dus als je nuttige info heeft laat het me zeker weten :yeehaa:
 
De wachttijd bij eaglejet is tussen de 2 en 4 maanden.
Dit klopt omdat twee vrienden van mij zich eind mei ingeschreven hadden en begin september kunnen beginnen.
 
Marokko

Marokko

Ik dacht dat in Marokko de eis van de CAA aldaar 400 uur on type was, of is dat alleen voor piloten die betaald krijgen.

JB
 
heb de side ook eens bekeken. veel geld om wat uurtjes te boren...
vraag me toch af...
word het uberhaupt wel gewaardeerd door een gemiddlede airline dat men op deze wijze aan zn uurtjes komt....
Zo kan elke kluns wel wat uurtjes bouwen toch?...
Maar vergroot het echt je kansen dan is het natuurlijk wel weer het overwegen waard!...
 
alle jongens die via eaglejet zijn ingestroomd hebben bij skyeurope iig een vast contract aangeboden gekregen.
er zijn ook meerdere eaglejet piloten op de selectie afgevallen maar die kregen een paar weken later de mogelijkheid om het ergens anders te proberen.
greetz
 
deadcraft said:
Graag had ik reacties gehad of andere piloten leren kennen die een first officer program gevolgd hebben bij eageljet.
Ik heb me op de wachtlijst gezet voor de B737/300 voor 300uur.
Twee vrienden van mij gaan volgenden week beginnen bij royal air maroc en zijn dus nu al in de wolken.
Dus als je nuttige info heeft laat het me zeker weten :yeehaa:
Nou da´s fijn voor je! Hang de vlag maar vast uit! :wegkwijt:
 
deadcraft said:
Graag had ik reacties gehad of andere piloten leren kennen die een first officer program gevolgd hebben bij eageljet.
Ik heb me op de wachtlijst gezet voor de B737/300 voor 300uur.
Twee vrienden van mij gaan volgenden week beginnen bij royal air maroc en zijn dus nu al in de wolken.
Dus als je nuttige info heeft laat het me zeker weten :yeehaa:


Weet je toevallig wat voor programma die vrienden van jou hebben gedaan? De NG of de classic? En weet iemand toevallig bij welke maatschappijen je geplaatst kunt worden als je met EagleJet in zee gaat?

Groeten

Lazy J
 
Tja we wijken altijd af van mijn vraag
Ik vroeg gewoon of ik in contact kon komen met mesen die er een training mee gedaan hebben en niet wat iedereen ervan vind!!!!
Dit is belachelijk goedkoop als je bedenkt dat ik voor de multi engine (PA34) in belgie 450 euro per uur betaalde
De boeing 737/300 daarentegen betaal je maar +-60 a 70 euro per uur
Dan is dit toch niet zooooo duuuuuuuuuuuuur dacht ik zoo
 
deadcraft said:
Dit is belachelijk goedkoop als je bedenkt dat ik voor de multi engine (PA34) in belgie 450 euro per uur betaalde
De boeing 737/300 daarentegen betaal je maar +-60 a 70 euro per uur
Dan is dit toch niet zooooo duuuuuuuuuuuuur dacht ik zoo

Wat dacht je ervan dat je werkgever je 60/70 (als fo) per uur betaald om die 73 te vliegen ipv andersom!!!

FD
 
Dat is natuurlijk nog beter he :D
Maar wat als je nou nog geen baan hebt, dan lijkt me dat goedkoop loggen!!
Mar nu mijn vraag aangezien ik ook geinteresseerd ben in eaglejet, zou je er zeer je voordeel mee doen om bijvoorbeeld een 250 uren pakket te nemen op een twin (Navajo Chieftain) voor ongeveer 50 dollar? Het is goedkoper dan hier in nederland met een Cessna dus... mij lijkt van wel, wat denken jullie?

Naud
 
Last edited:
Naudjuh -

Om ook op je PM te anwoorden;

Er lopen aardig wat mensen rond die nooit waar voor hun geld hebben gekregen (dus betaald, en maar geen uren krijgen voor maanden en maanden). Ook lopen er aardig wat rechtzaken tegen deze toko. Heb er zelf geen ervaring mee, maar genoeg voorbeelden gehoord van mensen die met deze toko in zee zijn gegaan.

succes iig!
FD
 
Oei, dat klinkt niet echt mooi!
Ik had gisteren een mailtje gestuurd voor meer informatie, en binnen 2 (!!!) minuten een reactie met de informatie die ik zocht. Jammer als het toch niet zo goed lijkt te zijn :niet_bli:
 
Naud,

Met alle respect, zorg eerst dat je school af is, doe een paar PPL lessen, kijk of je het echt leuk vindt/aannkan, laat je medisch keuren, en maak je pas zorgen over uren bouwen als je je papieren hebt.. .. tis te hopen dat je daar nooit naar hoeft te kijken, en gelijk een baan kan vinden !
 
Jah je hebt volledig gelijk,
ik heb de medische keuring klasse 1 al op zak dus dat is het probleem niet. Maar aangezien ik het fijn vind om het opleidingstraject uit te stippelen lijkt me hour building daar ook bij horen.
doe een paar PPL lessen, kijk of je het echt leuk vindt/aannkan

Met PPL lessen ben ik al bezig en vind het zeer leuk dus!

Maar inderdaad, eerst ppl en dan de rest!
 
Hey,
Heb er ook lang over nagedacht om zoiets te doen maar nadat Mr. Hoinville zich steeds meer opdrong heb ik uiteindelijk besloten om het niet te doen.
Ik heb er geen spijt van want nog geen maand later heb ik een baan gevonden op een 737, dus mijn conclusie is zolang je doorzet en je voor 100% inzet kun je ook zonder dit urenprogramma een baan vinden.
 
Hoeveel uur on type heb je op de 737 voordat je die baan hebt gevonden. En bij welke maatschappij zit je nu dan, als je dat temminste kwijt wilt hier op het forum...

gr

Lazy J
 
Had 0 uur on type, maar ik hoor steeds meer positieve verhalen over mensen met 0 uur on type die een baan vinden.
Ik heb ook sterk het gevoel dat je ong. net zoveel kans maakt zonder uren als dat je uren koopt.

Groeten.
 
Back
Top