Raakt NLS zijn HBO-status kwijt?

Hallo, ik zit zelf op HS INHOLLAND en tja, negatieve berichten blijven altijd langer hangen dan positieve. Het is bijna de grootste HBO in NL. Door een miskoop van een Journalistiek-opleiding wat ze hebben omgedoopt tot Select Studies is het onder de aandacht gekomen, toen was ineens de hele school slecht, een goedkope vorm van roddeljournalistiek waar bijvoorbeeld Engelse kranten goed in zijn. :stapelge:

Maar terzijde, je vraag --> de opleiding is er een die gebasseerd is op zelfwerkzaamheid, een uitvloeisel van het tweede-fase-leren wat al een tijdje op middelbare scholen gehanteerd wordt.

INHOLLAND heeft ook de NLS opgekocht en gered van de ondergang, HBO-status is ook weer terug op die manier.

En ja, wat is slecht ? Je moet je ogen en oren open houden, je begint onderaan de ladder, doet alles zelf, moet overal zelf op letten, achteraan gaan, een beetje het echte leven... :)
 
ok, bedankt voor je reactie.
Alleen: moet overal zelf op letten, achteraan gaan.
Is dat zoiets als cijferlijst klopt niet, diploma komt veels te laat aan dan gepland, of staat niet ingeschreven bij de school terwijl je dat wel gedaan hebt.
en daar vervolgens met tegenzin achteraan gaan.
Ik wil de school niet zwart maken ofso, ik vertel aleen wat ik heel vaak heb gehoord.
 
Iedereen lijkt het maar doodgewoon te vinden om 100.000K te betalen om alleen al je papieren te halen. Dan nog niet eens een job hebben. Ik snap dat ook wel, want het is nooit anders geweest maar het is eigenlijk van de gekke!

De overheid doet geen . . . voor je, terwijl een studiefinanciering wel op z'n plaats zou zijn. Bijna alle opleidingen worden gesubsidieerd door de overheid behalve piloot. Het is toch geen onbelangrijke functie. Tegenwoordig kan er bijna niemand meer zonder luchtverkeer. Wat zou er gebeuren als er geen kist meer de lucht in gaat??

Ben benieuwd of dat in de toekomst gaat veranderen.
 
ok, bedankt voor je reactie.
Alleen: moet overal zelf op letten, achteraan gaan.
Is dat zoiets als cijferlijst klopt niet, diploma komt veels te laat aan dan gepland, of staat niet ingeschreven bij de school terwijl je dat wel gedaan hebt.
en daar vervolgens met tegenzin achteraan gaan.
Ik wil de school niet zwart maken ofso, ik vertel aleen wat ik heel vaak heb gehoord.


Dit verhaal gaat op bij meerdere scholen, helaas helaas. Daarom zeg ik ook dat je er ZELF op moet letten, het is niet anders. De complexiteit van het geheel, de verantwoordelijkheden en dat soort zaken, maar ook het enorme aantal studenten zijn daar de oorzaak van, het is geen middelbare school van 75 leerlingen en 1 secretaresse.

En ja Whitelabel, het is inderdaad van de zotten dat er 100.000,- euro's worden geïnvesteerd in een vliegopleiding zonder enige zekerheid.
Het moet gezien worden als een duurzame maar riskante belegging in de (piloten)toekomst, misschien dat er altijd voorbijgegaan wordt aan de enorme financiële risico's, want laten we eerlijk zijn, er zijn ook mensen juist hierdoor gewoon failliet gegaan als privé persoon. :eek!: (ik niet overigens)

Maar on-topic,
Bij INHOLLAND/NLS krijgt men overigens wels studiefinanciering :yeehaa:
 
Iedereen lijkt het maar doodgewoon te vinden om 100.000K te betalen om alleen al je papieren te halen. Dan nog niet eens een job hebben. Ik snap dat ook wel, want het is nooit anders geweest maar het is eigenlijk van de gekke!

De overheid doet geen . . . voor je, terwijl een studiefinanciering wel op z'n plaats zou zijn. Bijna alle opleidingen worden gesubsidieerd door de overheid behalve piloot. Het is toch geen onbelangrijke functie. Tegenwoordig kan er bijna niemand meer zonder luchtverkeer. Wat zou er gebeuren als er geen kist meer de lucht in gaat??

Ben benieuwd of dat in de toekomst gaat veranderen.

Ik zou er mijn geld niet op in zetten... Deel je mening overigens wel.
 
INHOLLAND heeft ook de NLS opgekocht en gered van de ondergang, HBO-status is ook weer terug op die manier.

Dat is nieuw voor mij. Weet wel dat de NLS tegenwoordig onderdeel is van CAE... En die status raken ze toch echt kwijt vanaf 2008. Misschien als je het traject via inholland doet dat je m dan wel behoudt???

Ik denk dat je een samenwerkingsovereenkomt bedoelt... of ben ik nu gek aan het worden???

100K is een hoop geld en je moet dus goed in jezelf geloven, en hopen dat je het gaat redden idd.... Maar dat is bij elke opleiding het geval (op epst na).
 
100K is een hoop geld en je moet dus goed in jezelf geloven, en hopen dat je het gaat redden idd.... Maar dat is bij elke opleiding het geval (op epst na).

Dus epst geeft je de garantie dat je het gaat redden? dus dat je verzekerd ben van een baan?
 
Opleiding Verkeersvlieger bij INHOLLAND Delft
17 jan 2007
Studenten van de opleiding luchtvaarttechnologie van Hogeschool INHOLLAND Delft kunnen vanaf komend schooljaar via een speciaal studieprogramma een opleiding tot verkeersvlieger volgen. De Nationale Luchtvaartschool (NLS) en INHOLLAND Delft ondertekenen daartoe donderdag 18 januari een samenwerkingsovereenkomst.

INHOLLAND is een geacrediteerde HBO-instelling, NLS had het misschien kwijtgeraakt op de manier zoals ze er voor stonden. :p:
 
Back
Top