Raakt NLS zijn HBO-status kwijt?

Kijk nou naar de hogeschool Inholland, ze hebben ons windtunnel omgebouwd naar een F@cking danslokaal!!! de dames in strakke kostums krijgen wel een ov + $ terwijl wij bakken met geld op de tafel leggen voor ons beroep en later nog meer bakken met geld kwijt zijn als tax-payers...
 
terwijl wij bakken met geld op de tafel leggen voor ons beroep en later nog meer bakken met geld kwijt zijn als tax-payers...

Daar kies je toch zelf voor?

Verder was ik altijd in de veronderstelling dat particuliere opleidingen nooit stufie krijgen.

Dat is volgens mij ook zo. Als je dan toch zo'n dure opleiding kan financieren, dan krijg je ook niets extra's :)
Welcome to the real world. :rt:
 
Nee, mijn keus was niet op basis van $ Blackbird. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat de regering wint veel in deze spel. Ze hoeven niks voor te doen en zullen later heel veel terugkrijgen.
Denk je dat de hogescholen geen particuliere instellingen zijn??? welcome to the real world mate! De directie van hogeschool waar ik heb gestudeerd heeft een jet gehuurd en de leden naar zuid-Frankrijk laten vliegen, maar voor ons opleiding was er geen genoeg poen beschikbaar, is dit geen particulier instelling???
 
De NLS ontving de HBO-status in 1993 of 1994 op grond van de toen geldende regelgeving. Dat besluit was toen al niet gebruikelijk daar de opleiding niet voldeed aan o.a. de 4 jarennorm. Vanwege o.a. de geplande door Fish genoemde samenwerkingsverbanden werd er een mouw aangepast. De NLS voldoet volgens de huidige regelgeving van OCW in het geheel niet aan de HBO eis. Een wezenlijk (verplicht) onderdeel van een HBO opleiding is de stageperiode. Die is niet bij de opleiding inbegrepen. evenmin leidt de opleiding aan de NLS op tot een wetenschappelijke titel. Zo zijn er nog een aantal eisen waaraan je als opleidingsinstelling na invoering van het BAMA systeem in het hoger onderwijs dient te voldoen.

De KLS is o.a. om genoemde redenen geen HBO-opleiding. Wel heeft de KLS, door de samenwerking met de Hansehogeschool, deze tekortkoming enigszins kunnen ondervangen. De KLS opleiding maakt deel uit van een volledige HBO-opleiding (Hansehogeschool besteedt een deel van de bacheloropleiding aan de KLS uit). Dat kan, na goedkeurung van het ministerie, wel. De KLS opleiding is m.a.w. een onderdeel van een complete HBO-opleiding maar is niet een HBO opleiding op zich. Of de NLS thans een dergelijke samenwerking heeft weet ik niet.
 
Klopt. Ik was laatst bij de inloopdag van de NLS en daar werd het door degene die de presentatie gaf bevestigd. Per 1 januari 2007 raken ze hun HBO-status kwijt. Dus ook geen studiefinanciering meer.


?!

De IBG-Groep vertelde me vandaag dat er inderdaad geen stufi/OV jaarkaart meer verstrekt kon worden, omdat ze de de school niet vonden in hun bestand.

Zojuist heb ik gebeld met de NLS Hoofddorp, maar zij geven aan dat het vervalt per 1 januari 2008

Ik begin in mei, dus heb nog een jaartje kennelijk. Maar wel tegenstrijdige berichten, wellicht kan een van jullie hier uitsluitsel over geven... (ervaringsdeskundige wellicht :) )


MvG Neal
 
?!

De IBG-Groep vertelde me vandaag dat er inderdaad geen stufi/OV jaarkaart meer verstrekt kon worden, omdat ze de de school niet vonden in hun bestand.

Zojuist heb ik gebeld met de NLS Hoofddorp, maar zij geven aan dat het vervalt per 1 januari 2008

Ik begin in mei, dus heb nog een jaartje kennelijk. Maar wel tegenstrijdige berichten, wellicht kan een van jullie hier uitsluitsel over geven... (ervaringsdeskundige wellicht :) )


MvG Neal

Ik heb van de IB Groep nog gewoon de details voor de stufi voor 2007 gekregen, dus ik mag aannemen dat ik die dan ook krijg.
 
Uit eerste hand; idd stufi t/m december 2007!

Zelf aangevraagd vanaf sept. 06 en ontvang het gewoon. Wel kan het een overgangsregeling betreffen en zouden nieuwe aanvragen niet meer meegenomen kunnen worden. Dat is dan wel iets dat ook de NLS dan niet weet en dat lijkt me vrij sterk.

p.s; Waarschijnlijk staat de school nog geregistreerd in Beek...
 
Vrachtenwagen en bus leer je rijden in 10 lesjes, dat is neem ik aan niet hetzelfde als een fATPL, CPL, ME-IR & MCC...

Okay dat is ook niet hetzelfde als 4 jaar HBO, maar toch zeker wel een verkort traject...

Ja, maar na 10 lesjes ben je er nog niet hoor !! Vergeet niet dat je tegenwoordig ook je chauffeurs-diploma moet halen. Dat lijkt voor ons (redelijk slimme en rijke jongens/meisjes) niet zoveel om het hand te hebben. Maar waar het op neer komt is dat deze mensen van misschien een gemiddeld lager niveau dan de vlieger zijn, maar daardoor wel net zo hard moeten vechten om hun opleiding te halen/betalen. Uiteindelijk leren ze een vak om de maatschappij/mensheid te dienen. Waarom zal men dat dan niet van stufi voorzien? In de tijd die onlangs achter ons ligt, bleek er helemaal geen behoefte aan vliegers te zijn. Waarom dan stufi? Neen, ik denk dat wij (knoppen-drukkers) weleens teveel naast ons schoenen lopen. Met vriendelijke groet !
 
?!

De IBG-Groep vertelde me vandaag dat er inderdaad geen stufi/OV jaarkaart meer verstrekt kon worden, omdat ze de de school niet vonden in hun bestand.

Zojuist heb ik gebeld met de NLS Hoofddorp, maar zij geven aan dat het vervalt per 1 januari 2008

Ik begin in mei, dus heb nog een jaartje kennelijk. Maar wel tegenstrijdige berichten, wellicht kan een van jullie hier uitsluitsel over geven... (ervaringsdeskundige wellicht :) )


MvG Neal

Ik heb het hierboven al genoemd, maar zal het even terugkoppellen naar de oorspronkelijke vraag:

De NLS geeft inderdaad een vervaldatum van 1 januari 2008 aan. Dat is de correcte datum.
De IB-Groep kon de school niet in hun bestand vinden, omdat deze niet geregistreerd staat in Hoofddorp, maar in Maastricht-Aachen Airport. Het oude adres van de NLS.
Vandaar de onduidelijkheid.

Hoop dat je vragen voldoende beantwoord zijn.
 
Bedankt voor de snelle reacties. Beek was niet bekend, Maastricht-Aachen Airport wel..... Nu heb ik al 4 jaar stufi gebruikt (HBO), maar kan wel gebruik maken van een goedkope lening en OV. die laatste is zeker een uitkomst, aangezien ik dan geen kamer in Hoofddorp hoef te nemen
 
In de tijd die onlangs achter ons ligt, bleek er helemaal geen behoefte aan vliegers te zijn. Waarom dan stufi?

Nee er is nog meer behoefte aan psychologen......daarentegen wel veel behoefte aan loodgieters. Stufi is nooit een manier geweest om bepaalde vakken aan te moedigen. Het is een manier om mensen te stimuleren verder te studeren.

De ATPL stof is qua moeilijkheid trouwens zeker te vergelijken met HBO-stof. Zeker als je de database niet uit je hoofd leert.

Heb trouwens sterk het idee dat er op vliegscholen serieuzer met de studie wordt omgegaan, waarschijnlijk omdat het zelf gefinancierd wordt.
Misschien dat zelf betalen maar voor alle studie's ingevoerd moet worden i.p.v. studenten te betalen die de hele dag op hun luie reet hangen. En na 4 jaar opleiding bedenken dat ze nog eens iets anders willen doen, zonder overigens de huidige opleiding af te maken.
Vind wel dat er dan een renteloze lening voor in de plaats moet komen trouwens.
 
Het aankomende jaar, 2007, is het laatste jaar voor stufi voor de NLS, oftewijl: Vanaf 1Januari 2008 is geen stufi meer voor de nieuwe mensen!

Alleen wat ik niet weet, is dat de groep van 1 januari 2007,dan toch wel stufi blijft krijgen omdat zij ahw nog in de oude regeling vallen. Dat zij dus wel gewoon de 2 jaar krijgen...
 
De NLS raakt zijn HBO status kwijt omdat ze per 1 januari 2007 niet meer in Nederland staan geregistreerd als FTO. Alle praktijk is dan naar Portugal verhuisd en daar lopen ook de vergunningen. In Nederland is alleen de theorie nog.
 
De NLS raakt zijn HBO status kwijt omdat ze per 1 januari 2007 niet meer in Nederland staan geregistreerd als FTO. Alle praktijk is dan naar Portugal verhuisd en daar lopen ook de vergunningen. In Nederland is alleen de theorie nog.

Nee, volgensmij blijft de NLS een HBO status hebben. Het is alleen zo dat per 1 januari 2008 alle verkorte HBO opleidingen het recht op studiefinanciering verliezen. En aangezien de NLS ook onder deze versnelde opleidingen valt ......
 
Nee, volgensmij blijft de NLS een HBO status hebben. Het is alleen zo dat per 1 januari 2008 alle verkorte HBO opleidingen het recht op studiefinanciering verliezen. En aangezien de NLS ook onder deze versnelde opleidingen valt ......

Precies Boyashaka!, dat is ook wat ik gehoord heb.
 
Back
Top