Stella Selectie fase 3

Hartelijk dank, en jij ook alsnog gefeliciteerd.
We worden inderdaad klasgenoten. Ben jij er woensdag?
Ik moet de keuring nog doen en ga straks een afspraak maken hier in Hoofddorp.
Weet later dus meer.
 
Hoi,

bedankt voor de felicitatie:D
Ik ben er helaas woensdag (morgen) niet, want dan heb ik de medische keuring ;)
Gelukkig is het voor de laatkomers en de mensen van de oktober klas die kunnen.... er komt namelijk nog een andere informatie dag met de bank die officieel voor de oktober klas is. Deze wordt morgen met de bank gepland heb ik gister van meneer Schutte gehoord. Daar zal ik dus wel bij zijn.
Dus morgen zal ik je helaas niet zien.
Kan je me misschien morgenavond misschien even vertellen hoe het gegaan is?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Alain
 
Uiteraard zal ik het je laten weten.

Ik heb net afspraak voor de class 1 gemaakt en mag vrijdag daar komen. Wordt nog heel even spannend dus, maar moet haast wel goed komen:eek:
 
Zo jij kan snel komen! Ik kon pas na 2 weken terecht.... maar wel mooi dat je zo vroeg kan. Ga je ook bij het keuringscentrum in hoofddorp?
 
Niala said:
Zo jij kan snel komen! Ik kon pas na 2 weken terecht.... maar wel mooi dat je zo vroeg kan. Ga je ook bij het keuringscentrum in hoofddorp?


Ja ik ga ook in Hoofddorp. Is hier op fietsafstand van mijn huis. (ongeveer 2 km).

Ze vroeg wanneer ik zou kunnen en heb duidelijk aangegeven dat ik het liefst zo snel mogelijk wou. Kon dus vrijdag al.
 
PH-WIL said:
Ik kreeg bij Stella wel de tip mee om met FS te oefenen. Het gevoel is wel heel anders, maar je kan wel de scancycli zo goed erin bakken. De instrumenten zitten op dezelfde manier, ze werken identiek en reageren ook identiek.

Bedankt voor de tip van het vasthouden van de yoke. Zal proberen zo ontspannen mogelijk te vliegen op de frasca.

Ik heb geen FS :niet_bli:
Welke raden jullie aan?
 
Microsoft Flight Simulator 2004 is de meest gangbare en een hele goeie. Ik zou er wel een joysick (of beter, yoke) en eventueel rudder pedals bijkopen voor het complete plaatje.
 
Niala said:
Zo jij kan snel komen! Ik kon pas na 2 weken terecht.... maar wel mooi dat je zo vroeg kan. Ga je ook bij het keuringscentrum in hoofddorp?


Hey Niala, ben je nou medisch goedgekeurd??
 
Daanie said:
Microsoft Flight Simulator 2004 is de meest gangbare en een hele goeie. Ik zou er wel een joysick (of beter, yoke) en eventueel rudder pedals bijkopen voor het complete plaatje.

Hoe lang deed jij erover om bij Microsoft Flight Simulator 2004 de basic door
te hebben?
 
In het spel kun je het spelenderwijs leren. Steeds een stukje theorie en dan gelijk vliegen. Je (fictieve) PPL kun je binnen een paar dagen halen als je er een beetje gevoel voor hebt.
 
Daanie said:
In het spel kun je het spelenderwijs leren. Steeds een stukje theorie en dan gelijk vliegen. Je (fictieve) PPL kun je binnen een paar dagen halen als je er een beetje gevoel voor hebt.

€19,99 bij de Free Record Shop...
Dt valt reuze mee (voor een Microsoft product)
 
Over een paar maandjes komt Fs-X uit. Ik heb de demo filmpjes gezien en kan niets anders zeggen dan Yum Yum.:airforce:

Om te oefenen voor de sim grading is dit een prima programma. Houdt er alleen goed rekening mee dat de sim toch heel anders zal vliegen en reageren op het sturen.
Ik zelf heb het gebruikt om bekend te raken met het scannen en de "basic six".
Toen ik eenmaal in de sim zat en mocht sturen scheelde dat toch aanzienlijk. Ik had veel meer tijd om gevoel te krijgen voor het sturen zelf, en het scannen ging dus automatisch al goed.
Zorg er wel voor dat je met FS geen zicht heb. (Weather gewoon instellen op zicht van <50m). Als je de add-on Cessna 177 (of eventueel add-on C172) hebt kloppen de waarden het beste.
 
PH-WIL said:
Over een paar maandjes komt Fs-X uit. Ik heb de demo filmpjes gezien en kan niets anders zeggen dan Yum Yum.:airforce:

Om te oefenen voor de sim grading is dit een prima programma. Houdt er alleen goed rekening mee dat de sim toch heel anders zal vliegen en reageren op het sturen.
Ik zelf heb het gebruikt om bekend te raken met het scannen en de "basic six".
Toen ik eenmaal in de sim zat en mocht sturen scheelde dat toch aanzienlijk. Ik had veel meer tijd om gevoel te krijgen voor het sturen zelf, en het scannen ging dus automatisch al goed.
Zorg er wel voor dat je met FS geen zicht heb. (Weather gewoon instellen op zicht van <50m). Als je de add-on Cessna 177 (of eventueel add-on C172) hebt kloppen de waarden het beste.

Thanks PH-WIL great info!!!
Ik wou het ook kopen voor de sim grading...
 
Maar onthoud er wel bij dat FS niet alles oplost!
Het blijft zo dat je toch echt dat boekje en dan vooral scancycles goed moet leren.
FS helpt je alleen maar om er alvast een beeld en een klein beetje routine bij te krijgen.

Ik zelf heb gewoon eerst goed geleerd, en dan oefenen met het boekje ernaast.
Wat bij mij ook erg hielp was aantekeningen van het boekje maken. Dan heb je het al eens opgeschreven en blijft het wat beter hangen.

Gewoon klokjes tekenen en dan pijltjes zetten uit je hoofd. Daarna controleren of je het juist geleerd heb.

Succes!
 
Maar onthoud er wel bij dat FS niet alles oplost!
Het blijft zo dat je toch echt dat boekje en dan vooral scancycles goed moet leren.
FS helpt je alleen maar om er alvast een beeld en een klein beetje routine bij te krijgen.

Ik zelf heb gewoon eerst goed geleerd, en dan oefenen met het boekje ernaast.
Wat bij mij ook erg hielp was aantekeningen van het boekje maken. Dan heb je het al eens opgeschreven en blijft het wat beter hangen.

Gewoon klokjes tekenen en dan pijltjes zetten uit je hoofd. Daarna controleren of je het juist geleerd heb.

Succes!
 
PH-WIL said:
Maar onthoud er wel bij dat FS niet alles oplost!
Het blijft zo dat je toch echt dat boekje en dan vooral scancycles goed moet leren.
FS helpt je alleen maar om er alvast een beeld en een klein beetje routine bij te krijgen.

Ik zelf heb gewoon eerst goed geleerd, en dan oefenen met het boekje ernaast.
Wat bij mij ook erg hielp was aantekeningen van het boekje maken. Dan heb je het al eens opgeschreven en blijft het wat beter hangen.

Gewoon klokjes tekenen en dan pijltjes zetten uit je hoofd. Daarna controleren of je het juist geleerd heb.

Succes!

Stel je voor dat ik FS niet koop en daarop niet train.
(heb nog nooit met FS gewerkt)

Zou dit mijn kans tot slagen verminderen?



Ps. aan de kenners: wat denken jullie hierover
http://www.consoleshop.nl/product/27779/24166/1288/flight-simulator-x-pc.html
en/of
http://www.consoleshop.nl/product/30228/24166/1288/flight-simulator-x-deluxe-pc.html
 
Het gaat ze er niet om dat jij de simulator 100% beheerst, maar om de progressie die je laat zien.
FS is enkel maar een simpel hulpmiddel om hetgeen wat in het boekje staat feilloos uit je hoofd te leren, de rest leer je daar ter plekke. Uiteindelijk is het niet zo heel moeilijk, zolang je maar het boekje van voor naar achter en weer terug kent.:rt:
Lees het gewoon minimaal 5 a 6 keer aandachtig door, en maak eventueel aantekeningen en dan komt het helemaal goed.
 
PH-WIL said:
Het gaat ze er niet om dat jij de simulator 100% beheerst, maar om de progressie die je laat zien.
FS is enkel maar een simpel hulpmiddel om hetgeen wat in het boekje staat feilloos uit je hoofd te leren, de rest leer je daar ter plekke. Uiteindelijk is het niet zo heel moeilijk, zolang je maar het boekje van voor naar achter en weer terug kent.:rt:
Lees het gewoon minimaal 5 a 6 keer aandachtig door, en maak eventueel aantekeningen en dan komt het helemaal goed.

LoL misschien is het de spanning (dat ik zoveel vraag... alvast sorry!)
Niemand heeft zeker een pdf of een inscan van het boekje?
 
Zijn er eigenlijk mensen die de grading bij Stella niet halen? Hier op airwork hoor je nog wel van afvallers bij KLS en EPST met grading of EPST herkansen, maar hier op airwork heb ik nog niemand gehoord over zakken bij Stella.
 
Back
Top