martinair

martinair

Als Martinair passage zo safe is, waarom scholen een aantal VNV martinairvertegenwoordigers zich dan om naar B747?

Ja beetje speculeren kan ik ook..Anyway, zo makkelijk kom Martinair ook weer niet van zijn Thomas Cook contracten etc, dus lijkt mij dat ze een beetje gaan saneren bij passage en als dat een keer niet lukt of goed genoeg is, tja..Weet niet hoeveel poen je trouwens jaarlijks kan besparen op brandstof als je een zuiniger toestel hebt..

M.
 
Zowel bij VarkenVlaai Als SmartiAir worden verliezen gedraaid maar als 'going concern' allebei in de plus. Big deal! Genoeg voorbeelden in het bedrijfsleven daarvan.
 
Arkefly heeft afgelopen winter al met 3 B767 gevlogen en zal dit deze winter continueren (1 b767 naar BMI). Er is dus geen sprake van inkrimping.
Sterker nog, waarschijnlijk blijft de 321 of a320 doorvliegen deze winter(????)

In elk normaal bedrijf zal het management trachten alle activiteiten winstgevend te krijgen. Het is economisch gezien niet juist dat 1 PMC altijd de andere subsidieert (wel bv opstart nieuwe activiteiten). Stel eens voor vracht bij mp door onvoorziene (externe) omstandigheden verlies gaat maken!!! Dan gaat heel snel.
Ben wel benieuwd of MP vracht nog een rol gaat spelen bij de integratie KL/AF vracht divisies (MP heeft nu eenmaal is in bepaalde regio's erg sterk).

Toevoegen van nieuwe routes naar Curacao en Paramaribo (MP en TFL) en Bonaire (TFL) heeft ertoe geleid dat KL zijn frequenties/capaciteit gaat verminderen op deze bestemmingen. Dit zal niet zijn omdat er zoveel geld aan deze routes wordt verdiend. Mijns inziens worden deze bestemmingen een paradijs voor de consument maar financiele malheur voor de mij'en (lage prijzen om de kisten te vullen)
 
ArkeFly is een ondersteunende dienst voor een groter doel, namelijk het verkopen van vakanties. Zolang de hogere winst op dit produkt positief blijft t.o.v. een verlies bij de vliegdienst zal er dus weinig wijzigen. Vergelijk maar eens de aktiviteiten van een bank in NL: op lopende rekeningen wordt al vele jaren zwaar verlies geleden, maar ik ken geen bank die zo'n divisie er uit gooit.

Het risico is m.i. bij Martinair groter omdat het geheel door de vrachtdivisie wordt gedragen (en meer en meer van de overige aktiviteiten wordt verkocht).
 
Ik ken echter wèl banken die de verliezen op lopende rekeningen proberen te minimaliseren. TUI en Martinair doen dat ook. Een bedrijfsonderdeel mag misschien wel geld kosten in sommige gevallen, maar deze kostenpost moet net zo goed als alle andere bedrijfsonderdelen op zijn best presteren! Het is geen vrijbrief voor (te) hoge kosten of mismanagement. Het blijft gewoon een bedrijfstak dat zijn best moet doen.
 
Dhr. S.H. bij de MAC is weg. Dit heeft volgens A.V. te maken met de tegenvallende resultaten bij passage. Vooral short haul brengt niet zoveel op. Ik ben benieuwd welke persoon nu de kar gaat trekken....
 
Al foto's van de nieuwe freigther op SPL?

Verder gaan de geruchten steeds sterker op voor Martinairs keuze voor de 787.
Leverbaar op een veel kortere termijn dan verwacht...

Gegroet!
 
Geruchten?????
Je weet toch dat er in de cockpit geruchten veranderen in feiten en waarheden? Waarover moet je het anders hebben tijdens een vlucht!
Dat de B767 vervangen moet worden op termijn is duidelijk. Maar is daar geld voor??? Ook moet er een besluit worden genomen over de a320's. Die leases lopen af en daar moet MP ook wat mee.
Ik ben erg benieuwd wat MAERSK met MP wil opde langere termijn. Pas het bij de core business of .......
 
KLM/AF kan zeggen wat ze willen. Ze kunnen geen snars doen zolang ze maar 50% van de aandelen bezitten. Tenzij natuurlijk Maersk akkoord gaat met het KLM/AF plan, maar die hebben denk ik ook liever dat het cargo deel van MP op gaat in Star Air in dat geval. Niemand wil natuurlijk met het pax gedeelte, waar weinig aan te verdien is, blijven zitten.

Gave kist die 'nieuwe' 744 voor MP. Is deze er voor uitbreiding of gaat er nu een oude MP 74 uit?

Ch
 
Ah, ok, de PH-MPP is trouwens oude SQ kist, de 9V-SMA, cn 24061 / ln 717, afgeleverd op 15 maart 1989 aan SQ. Is geloof ik de eerste 744 die SQ kreeg.

Ch
 
Passage dan toch maar onderbrengen in een andere, nieuwe op te richten airline (Thomas Cook of zo), als de vracht ondergebracht wordt conform AF....
:cool:
 
Back
Top