Welk logboek?

thanks flash

als het goed is staat het nu hier
jeppesen flitelog for windows

http://rapidshare.de/files/27448200/jeppesen.zip.html

met dit logbook kan je alles wijzigen wat je wil, kolommen erbij eraf etc.
ik heb bv PIC /SIC maar ook P1/P1US/P2 wat in principe hetzelfde is maar met kleine verschillen, maakt het wel zo makkelijk als ik een brevet aanvraag.

k
 
IK gebruik ook al jaren logbook van fliteware.co.uk Super. Ben er heel tevreden over en als je dingen veranderd wil hebben of nieuwe dingen in het programma wilt hebben dan kun je dat mailen en dan gaat ze dat erin bouwen voor de volgende gratis update.
 
ik gebruik logbookpro. http://www.logbookpro.com

kan je uitprinten net als jeppesen formaat en vakken toevoegen als je wilt. Is dus volgends alle regels. Print uit als jeppesen profess. logbook formaat.

gewoon dowloaden en proberen. Kopen kan of je moet effe KEYEGN zoeken. (ja sorry hoor, arme piloot als ik kan geen programma's betalen)
 
heren bedankt voor het sharen.

@ kliko, daar baal ik van, maargoed, met de electronische versie wordt t in ieder geval weer wat draaglijker!
 
Heb zelf verschillende programma's geprobeerd en logbook2 van fliteware.co.uk is het uiteindelijk geworden. Heb hem nu 4 dagen in huis en heb dit afgelopen weekend mijn hele logboek ingevoerd. Geen onnodige poeha en heel makkelijk om snel meerdere sectoren op te slaan. Pilot's pal kwam naar mijn mening het dichtst in de buurt qua bedieningsgemak; maar vond het te duur en te onstabiel.
Success bij je keuze.
 
Bedankt voor de tips! Logbook 2 ziet er inderdaad goed uit moet ik zeggen en het aantal positieve reacties hier is natuurlijk niet onbelangrijk. De prijs is in vergelijking met bijvoorbeeld Skylog Pro is ook nog eens een stuk lager maar daar zit dan wel een applicatie bij voor een PDA.
 
Zelf doe ik de tijden na de vlucht gelijk in m´n pda. Even sync´en met het excelsheetje op de laptop en klaar is het weer.

Het papieren ding, tsja, dat word weer hard doorschrijven voor een sollicitatie:grijns:

GF.
 
MD11 ik ben nog zoekende.... ik heb alles in excell op mn pda en wil het ook omzetten dus ik heb het ook nodig! (als iemand het heeft graag ff posten!)
 
simulator

simulator

Aan de gebruikers van Fliteware Logbook 2.

Hoe hebben jullie de simulator uren erin gezet??
Ik heb een aparte "aircraft categorie" en "aircraft type" aangemaakt voor de diverse FF-sim's maar krijg het niet voor elkaar dat ik een kolom krijg met total simulator time (net als het bekende Jepp logboek) Nu telt ie de simtijd telkens gewoon bij de total flighttime op en volgens JAR-FCL is dat volgens mij niet de bedoeling.

Om een kort verhaal lang te maken.....

Hebben jullie ook een simulator kolom als je bij Reports een "Jar logboek layout" print????
 
Als het mag even een anekdote over het handmatig invullen, het volgende.

Heb eens naast een Chief Pilot uit de oude school in een aanname commissie gezeten om vliegers te selecteren.

Komt een kandidaat binnen met z’n logboek. De C.P kijkt het boek aandachtig door, fronts de wenkbrauwen en zegt, tja, de benodigde uren staan er inderdaad in, maar hebt U ze niet bij elkaar verzonnen en ze gisteravond allemaal in het boek gezet?
De kandidaat zat met open mond en stotterde, hoe bedoelt U ?

Kijk, zei de C.P. terwijl hij het boek naar mij toe schoof, ik zie elk jaar een paar honderd logboeken en niet een ziet er uit als dat van U.. De logboeken die ik zie zijn volgeschreven met alle kleuren inkt, soms nauwelijks leesbare entries verkeerde airport codes, niet terzake doende opmerkingen en je kan meestal uit de verschillende handschrift stijlen opmaken in welke gemoeds toestand de entry geschreven is. Uw logboek is volledig steriel, alles met dezelfde pen geschreven, op precies dezelfde manier en alles klopt. Kunt U dat uitleggen?

De arme man heeft toen tien minuten moeite moeten doen om de C.P. er van te overtuigen dat hij het een genoegen vond om na iedere vlucht, op precieze en nauwkeurige wijze, inderdaad met dezelfde pen, zijn entry te boeken. Ik houd van consistent zijn, zei hij nog.

Komt de volgende kandidaat binnen.
C.P neemt het logboek aan en bladerd aandachtig. Zet dan zijn bril af en zegt tegen mij, Horizon, vliegers moeten eigenlijk eens leren hun logboek veel meer preciezer en nauwkeuriger en netter met meer consistentie bij te houden.
Moet je dit zien, terwijl hij me het boek gaf, dat is toch allemaal rommelig en dan ook nog met verschillende pennen en kleuren neergekalkt. Tss. Kijkt dan de arme man doordringend aan. Bent U in de cockpit ook zo rommelig?
De kandidaat zat peentjes te zweten.

Overigens zijn ze beide aangenomen.


Cheers
Art
 
Nou, dan heb je je ATPL en maakt het allemaal wat minder uit. Zolang er maar 3 landingen in de laatste 90 dagen instaan...
 
Hee deze had ik gemist.. Ik heb Skylog Pro, en er erg blij mee. IVW accepted, dus alles ok. Gewoon voor betaald; zoveel kost het niet (rond €60) voor iets waar je jaren wat aan hebt. De jongens die de software ontwikkelen en verkopen doe erg hun best en proberen je op alle momenten te helpen. Daarom is kopieren van deze software echt lullig. Gates heeft genoeg cash, maar sommige mensen proberen echt een boterham te verdienen met dit soort dingen. Heb het zelf al 6 jaar in gebruik, dus heeft me gemiddeld €10 per jaar gekost.... En ieder jaar wordt het minder!! :)
 
@ Seppe

Mail Fliteware even met je vraag, snel tekst en uitleg.
Je kunt het op verschillende manieren doen, maar ik log mijn sim uren niet...waarom zou je?

UK CAA en IVW accepteren Logbook 2, mijn ATPL ermee aangevraagd, je kunt zelfs je logboek back-up op een server zetten zodat je alle computercrashes overleeft en je data nooit weg is....

Ik heb vele programma's geprobeerd maar er is er maar 1..... Logbook 2 !

www.fliteware.co.uk
 
Thx MrT
Had ze gemaild en in de volgende versie komt er een apart kolommetje sim bij.
Dat is nog eens service!
Ben voor de rest ook bijzonder tevreden over het programma en kan het iedereen van harte aanbevelen!
Het invoeren van vluchten "works like a breeze" !
 
Logbook 2 boven alles, is inderdaad een geweldig programma.

De opmerkingen over stoppen met loggen na 1500 uur begrijp ik niet. Als je voor altijd bij één maatschappij wil blijven werken zou het wel kunnen, maar ik denk dat ik heel wat langer zonder werk had gezeten als ik bij sollicitaties met een boek aankwam waar alleen mijn 1e 1500 uur instonden.....
 
Back
Top