EPST bij KLM?

Och, Jaap -

Denk dat het niet voor jou geld. Denk echt niet dat die jongens die van Martinair af kwamen een of andere bridge course hebben moeten doen voordat ze bij de KLM begonnen. Of die jongens van Schreiner in 2003. Want zoals jij en ik weten, die jongens zouden inderdaad in huilen uitbarsten van het lachen als dat voorstel op tafel kwam tijdens het sollicitatie gesprek. Bonus punten als het om DEC's voor de F50 ging.

Denk dat het meer om lowtime AI's gaat, en die kun je alles verkopen, aangezien die last hebben van het "shiny jet syndrome" en daar erg graag voor door de knien gaan. En dat weten ze bij de KLM (terecht) ook. Kaaaa-tsjinggggg.

519.gif


Geen toeval dat ze indd rond de 12.000 Euro krijgen na een tijdje ter compensatie voor de studie schuld... En hoeveel koste die bridge course maarweer??? juistum.. kaaa-tsjinggg slimme jongens in Amstelveen.

FD
 
Djanello said:
Blijkbaar werken slimme jongens graag voor KLM :grijns:

(sorry, kon het niet laten)


Ik ben een slimme jongen al zeg ik het zelf :grijns: . Echter zou ik niet voor KLM willen werken hoor. En die zijn er nog veel meer.
 
Djanello said:
Blijkbaar werken slimme jongens graag voor KLM :grijns:

Ja , op kantoor ja -bij de financiele administratie..."Zeg baes , nu heb ik toch weer een mieters idee om die snotneuzen een peut eut te draeien!".

Maar als je het niet laten kan zou ik zeggen: knock yerself out.
 
Djanello said:
Blijkbaar werken slimme jongens graag voor KLM :grijns:

(sorry, kon het niet laten)

Blijkbaar zijn er nog steeds genoeg "slimme jongens (en meisjes natuurlijk)" die wanhopig genoeg zijn. Vanwege het feit dat ze 12000 Euri's neer willen leggen om in aanmerking te komen om wellicht misschien bij KLM een baan te krijgen. Of rechtstreeks via de preferred supplier de opleiding te genieten (voor wat centen meer ... maar dan heb je ook wat!)

Djanello, ik vind het heel erg interessant om te zien dat je er nu (v.w.b dit onderwerp) al een zeer uitgesproken mening op na houdt! Ik begrijp uit je profiel dat je nog in opleiding bent. Maar ik kan me vergissen natuurlijk (ben namelijk niet één van die slimme jongens van de KLM). Ik ben benieuwd hoe alles met jou gaat lopen? Hou ons op de hoogte!

Groetjes van een "domme" jongen!
 
Jester747 said:
Ik ben een slimme jongen al zeg ik het zelf :grijns: . Echter zou ik niet voor KLM willen werken hoor. En die zijn er nog veel meer.

Dus als KLM zegt: "Jester747, volgende maand mag je beginnen als S/O MD11 of F/O Fokker 50"

Dan sla jij dat af begrijp ik?

Ik ben wel nieuwsgierig waarom je niet voor KLM wil werken eigenlijk!

't is toch een van de betere maatschapijen om voor te vliegen op dit moment volgens mij!
 
Okki said:
Dus als KLM zegt: "Jester747, volgende maand mag je beginnen als S/O MD11 of F/O Fokker 50"

Dan sla jij dat af begrijp ik?

Ik ben wel nieuwsgierig waarom je niet voor KLM wil werken eigenlijk!

't is toch een van de betere maatschapijen om voor te vliegen op dit moment volgens mij!

Je hebt gelijk dat mijn post doet vermoeden dat ik zo'n aanbod zou afslaan. Dat is natuurlijk niet zo. Ik ben het woordje 'per se' vergeten.

Wat ik dus wilde zeggen is dat als ik de keuze had tussen KLM en nog wat maatschappijen dat ik niet direct voor KLM kies.
 
Nu deze proefperiode bijna een jaar loopt was ik benieuwd of er ook bij iemand hier resultaten bekend zijn. Aannames of niet?

Gr Jetstar.
 
Martinairjongens (2) zijn aangenomen, NLS (die bij de KLM had geregeld zelf de bridgecourse in te mogen richten) was een kleine ramp met heel veel afwijzingen en EPST (3man) zitten volgens mij nog in selctie (COVA)
 
even voor de duidelijkheid:

1 hoeveel betalen deze kandidaten ook al weer voor deze 'cursus'
2 en dat geeft alleen toegang tot de selectie?

bij voorbaat mijn excuses als het al ergens staat, ik kon het niet zo snel vinden in deze lange thread.

bedankt

groet
Jax
 
KLM Bridge Course info toevoegen aan wiki

KLM Bridge Course info toevoegen aan wiki

Zomaar een vraag,

zou het mogelijk zijn feedback te posten in de wiki over de KLM bridge course, wat te verwachten, de kosten, stappen die je allemaal moet ondergaan en wat daarna de mogelijkheden zijn binnen KLM?

Misschien wel interessant voor degene die worden opgeroepen door de KLM.

Groet,

mark-one
 
Die hele bridgecourse is gewoon 1 grote belediging. Je hebt exact dezelfde papieren op zak als die KLSers, maar je wordt nog even terug de schoolbankjes in gestuurd.....om daarna te mogen(!!) solliciteren... :wegkwijt:

Arrogantie ten top...
 
Hebben we het hier over exact dezelfde bridgecourse dan? Ik neem aan dat jij de cursus op de Airbus sim bedoelt... De niet KLSers hebben zoiets ook al gedaan....MCC cursus genaamd.
 
Ja en KLS-ers doen meer FFS uren dan standaard bij een MCC (ik meen 60?). Dus mensen die standaard 24 uur hebben gevlogen tijdens hun MCC moeten een bridecourse doen om aan de KLM eis te voldoen. En ja de KLM mag zoiets eisen. Net zoals een ''normale'' werkgever aanvullende eisen op het verplichte HBO/WO diploma mag eisen. Probleem alleen is dat deze bridgecourse vele malen duurder is dan welke andere cursus in het bedrijfsleven dan ook.

Arrogantie ten top...

Laten we a.u.b. niet weer terugvallen in de vaste gewoonte om overal een KLM vs. ''vrije markt'' ruzie van te maken.
 
Ja dat klopt wel. KLS-ers hebben namelijk ook de keuze om de Bridgecourse wel of niet te doen. Mochten ze beslissen dit niet te doen, kun je zelf wel bedenken wat het gevolg is: geen sollicitatie bij KLM. Logischerwijs heeft niemand dit tot nu toe gedaan.
 
Back
Top