oogafwijking klu

Volgens mij is de belangrijkste reden dat ze mensen met goede ogen willen hebben inderdaad dat je fysiek zo goed mogelijk in orde moet zijn, dus zo goed mogelijk moet kunnen functioneren met zo min mogelijk hulpmiddelen. Je blijft uiteindelijk natuurlijk militair dus ook in noodgevallen moet je zo onafhankelijk mogelijk zijn. Ook zijn in de lucht (hele) goede ogen altijd handig, bijv met het spotten van andere vliegtuigen.
 
sebastiaanvalk,

je zegt kleine G krachten, maar in een f16 ga je niet alleen kleine G krachten trekken.

er zat eens een man MET LENZEN in zijn f16.. hij vliegt vredig door het nederlandse luchtruim en geniet van het geweldige uitzicht. Op weg naar de noordzee om daar een oefening te doen.. Maar vandaag mag hij alleen voorzichtig bochten maken en niet te wild doen, anders trekt hij teveel G's.

OF

dogfight.......... Doe vandaag maar niet want ik heb lenzen in!

Nogmaals voor zover ik weet, geen lenzen in een f16.

Inderdaad dat klopt.
Daarom zeg ik ook kleine G-krachten.
 
Bastetje jij hebt makkelijk praten, jij hebt het al gehaald ;)

Maar jij ziet denk ik ook wel dat veel mensen hier minder slimme vragen stellen en/of opmerkingen maken..
 
ja, maar toch over de brillen en lenzen heb ik toch al een paar keer antwoord gegeven en dat heb ik nota bene zelf gezien...

en daar gaat t nu nog steeds over ;)
 
Ik heb daar ookal een paar keer normaal antwoord op gegeven.. En een paar keer op een grappige manier omdat ze het niet snappen ofzo ;)
 
NOU NOU bastetje...

Naar mijn idee geloofde iedereen jouw wel maar ligt het puur aan het feit waarom lenzen niet mogen, dus niet wat wel mag maar waarom iets niet mag.

Ik blijf bij het "vloeistof ertussen uit" probleem..


Tks
 
Last edited:
cursus spelling zou hier wel op zijn plaats zijn hehe.. wil je dit begrijpen moet je het eerst 3 x opnieuw lezen voor je de zin snapt.. Hiervoor is interpunctie ontwikkeld:grijns:
 
cursus spelling zou hier wel op zijn plaats zijn hehe.. wil je dit begrijpen moet je het eerst 3 x opnieuw lezen voor je de zin snapt.. Hiervoor is interpunctie ontwikkeld:grijns:

haha, ik snap het nog maar half :grijns:

- RML16
 
Zo beter?

Sorry jongens, zit al 2 jaar in "Spanien" dus mijn NL (qua schrijven) is niet meer wat het was.

Tks
 
No problem

Klopt meestal denk ik ook sneller als dat ik typen kan :D
ook licht de baas nog wel is op de loer... ;)

Tks
 
idd die doe ik de hele ganze tijd al fout!
je hebt gelijk en ik weet het ook wel!
Was de laatste keer ok? (PVS mentaliteit)

Het licht uit doen
Liggen op de bank
Zij zei etc..

OUT

Tks
 
Maar zou het mogelijk zijn om met lenzen en/of bril als jachtvlieger te vliegen?
Volgens mij doet o.a. de USAF daar niet echt al te moeilijk over....

Gewoon een strenge eis van de Klu?
 
"Een geringe oogafwijking hoeft geen beletsel te zijn om te solliciteren naar de functie van vlieger.
De grens ligt bij een ongecorrigeerde visus van 0.4 (of 40%) geldend voor ieder oog afzonderlijk, maar je moet gecorrigeerd (dus met refractie (bril of lenzen)) 1.0 halen!"
Bron: www.werkenbijdeluchtmacht.nl

Wat is dit nu opeens? Ik dacht dat je zonder hulpmiddelen een visus van 100% moest hebben. En waarom komt er uberhaupt een bril voor in het verhaal?
 
lees het net ook, ze proberen zo te zien uit een grotere pool te vissen om meer sollicitanten te strikken. Ben er al een half jaar uit uit maar dit lijkt alsof ze nog een groter vlieger tekort hebben dan eerst gedacht. Zelfs over de lengte kan er nog 'onderhandeld' worden.

Die bril is zo gek nog niet hoor. Ik vloog anderhalf jaar geleden al rond met een bril in die pc-7. Selectie criteria voor visus lag toen op 80% toen ik solliciteerde. Was toen redelijk nieuw voor aspirant vliegers om met correctie binnen te komen dacht ik, maar die 40% ondergrens klinkt aardig gek. Met dat zicht kan je niet eens een nummerbord lezen op 6 meter ZONDER bril. Denk dat je hiermee niet single pilot kan, lijkt mij.
 
Die is nieuw voor mij, dat het 1.5jaar geleden 80% was. Maar inderdaad, lijkt me sterk dat het nu 40% is als je dan niet eens kunt zien of dat nou de 100 is of de 107 die daar om de hoek komt rijden.

Istria
 
istria, ik was niet zo duidelijk over wanneer dat gold. Ik was aangenomen ergens in augustus 2003 toen deze minima gold. Daarna was de eis tijdelijk weer naar 100% gegaan dacht ik.
 
Back
Top