oogafwijking klu

Het is natuurlijk de grootste onzin dat je KLu voor mensen met een oogafwijking een visier op sterkte moet gaan maken. Ze hebben niet voor niks een bril uitgevonden haha. Dat kost veel te veel geld (groot oppervlak, donker EN licht visier). Trouwens ik heb weleens zo'n helm op mijn hoofd gehad en die 'glazen' zijn geen eens van glas voor zover ik weet;) Daarbij komt nog eens kijken dat als je ogen verder achteruit gaan ze weer nieuwe helmen op sterkte kunnen gaan maken.

1. als je ogen niet meer perfect zijn dan zetten de vliegers tegenwoordig gewoon een bril op.. Dit gebeurt namelijk regelmatig. Je gaat toch geen visier op sterkte maken als je ook een bril op kan zetten!!

2. ogen laseren mag idd nog niet want de gevolgen zijn nog niet bekend (is mij verteld op een voorlichting)

Verder kan ik er ook niks aan doen dat de KLu wil dat de mensen met goede ogen aan de opleiding starten..
 
Het is natuurlijk de grootste onzin dat DE KLu voor mensen met een oogafwijking een visier op sterkte moet gaan maken. Ze hebben niet voor niks een bril uitgevonden haha. Dat kost veel te veel geld (groot oppervlak, donker EN licht visier). Trouwens ik heb weleens zo'n helm op mijn hoofd gehad en die 'glazen' zijn geen eens van glas voor zover ik weet;) Daarbij komt nog eens kijken dat als je ogen verder achteruit gaan ze weer nieuwe helmen op sterkte kunnen gaan maken.

1. als je ogen niet meer perfect zijn dan zetten de vliegers tegenwoordig gewoon een bril op.. Dit gebeurt namelijk regelmatig. Je gaat toch geen visier op sterkte maken als je ook een bril op kan zetten!!

2. ogen laseren mag idd nog niet want de gevolgen zijn nog niet bekend (is mij verteld op een voorlichting)

Verder kan ik er ook niks aan doen dat de KLu wil dat de mensen met goede ogen aan de opleiding starten..

Zal wel geen bril van pearl zijn a 100euri in een x milj euro machine met 8G??

Geen lenzen? hoe lichter hoe makkelijker de g´s..
 
@ TKS

Je mag niet met lenzen vliegen.. Gaat niet werken met al die G krachten ;)

Als je ogen minder worden zet je gewoon een bril op. En ga je natuurlijk geen helm op sterkte maken!
 
Weet ik niet tks.

Er is mij alleen verteld door wat oud-luchtmachtvliegers dat als iemand tijdens zijn contract (dus als hij al aangenomen is, na de keuringen) slechtere ogen krijgt dat hij of zij dan met bril vliegt.

Ben jij met de keuring bezig?

Greetz
 
Weet ik niet tks.

Er is mij alleen verteld door wat oud-luchtmachtvliegers dat als iemand tijdens zijn contract (dus als hij al aangenomen is, na de keuringen) slechtere ogen krijgt dat hij of zij dan met bril vliegt.

Ben jij met de keuring bezig?

Greetz

Interessant ... heb dat nooit geweten.
maar het is eigenlijk wel logisch.

- RML16
 
@ TKS

Als je een bril nodig hebt krijg je een kleine "ray-ban pilot" zeg maar, dat model alleen dan helder en op sterkte.
 
mhhh

en tegen de Gees? zal super duur licht ding zijn hoe lichter hoe makklijker hij moer vast zit op je neus etc.. :D

Tks
 
mwah dat zit goed achter je oren dus je hebt er geen last van en geloof t ik heb t van een f-16 vlieger ;)
 
Volgens mij bestaan er ook speciale "vliegerlenzen"; Astronaut André Kuipers heeft ook lenzen -->bij de lancering van een ruimteveer krijg je ook G-krachten (4G ofzo) te verduren.
 
Het zou een beetje vreemd zijn als je bij kleine G krachten al geen lenzen mag dragen.
Er staat namelijk ook geen waarschuwings bord bij walibiworld :haha:
 
sebastiaanvalk,

je zegt kleine G krachten, maar in een f16 ga je niet alleen kleine G krachten trekken.

er zat eens een man MET LENZEN in zijn f16.. hij vliegt vredig door het nederlandse luchtruim en geniet van het geweldige uitzicht. Op weg naar de noordzee om daar een oefening te doen.. Maar vandaag mag hij alleen voorzichtig bochten maken en niet te wild doen, anders trekt hij teveel G's.

OF

dogfight.......... Doe vandaag maar niet want ik heb lenzen in!

Nogmaals voor zover ik weet, geen lenzen in een f16.
 
Kan me zo voorstellen dat die lenzen niet op hun plek blijven zitten als je rare bochten gaat trekken. Lijkt mij niet erg prettig...
 
Het zou een beetje vreemd zijn als je bij kleine G krachten al geen lenzen mag dragen.
Er staat namelijk ook geen waarschuwings bord bij walibiworld :haha:

Gelukkig hoeft de voorste daar de achtbaankar ook niet te besturen.. :p:

Reden dat ze niet staan te springen om piloten met bril (of binnen een paar jaar met een bril) is, naast de redenen al genoemd, denk ik ook de ontsnappingskans als je neerstort. Dit speelt zeker bij heli's die laag opereren in vijandelijk gebied. Niet dat die kans van neerstorten & overleven zo bizar groot is, maar zeker aanwezig, en er hobbelt dan wel even een paar miljoen aan investering door het bos/stad, en dan ben je als luchtmacht maar wat blij als diegene zijn vijand op tijd ziet aankomen, en zich kan verbergen. Of dat diegene geen half brilmontuur/glas in zijn/haar ogen heeft gevorkt.

Natuurlijk beetje overtrokken voorbeeld :stapelge: maar het lijkt mij wel dat dat deze overweging van de KLu beïnvloeden.
 
???

Nee denk dat die te ver gezocht is. je hebt altijd een eigen tasje bij je met eigen spul, kan makkelijk een echte normale bril of lenzen kokertje in.

Ook Stort een F16 anders neer als een normaal vliegtuig, sterker nog het chasis beschadigd heel erg (als het al niet in 2en breekt) tijdens een niet goede landing over een heli nog maar te wijgen.......

Het word dus 9 van de 10 gevallen schietstoel (in de F16).

ik denk dat je ogen het ook niet fijn vinden hoor lenzen zitten lekker omdat ze liggen maar als ze gedrukt worden zit er ook geen vloeistof meer tussen de lens en je oog..(pers je eruit) denk dat het daar ergens in zit...

Natuurlijk is dit maar mijn gedachte/idee erover

Denk dat je het in andere velden moeten zoeken?

Beslaan? Smerigheid? Vermoeidheid? Weet er niks van want heb geen bril / lenzen.

Tks
 
Back
Top