hulp gevraagd: KLS selectie

Status
Not open for further replies.
Klopt het dat je de scores van de grading-resultaten na een bepaalde periode op de KLS wel onder ogen krijgt? Ik ben namelijk op zich wel redelijk benieuwd...

Is het niet zo dat hier tijdens de COVA aandacht aan besteed wordt?
 
Klopt het dat je de scores van de grading-resultaten na een bepaalde periode op de KLS wel onder ogen krijgt? Ik ben namelijk op zich wel redelijk benieuwd...

Ik heb gehoord dat dat afgeschaft is, maar aangezien je wettelijk gewoon recht hebt op inzicht in ALLES wat IEDEREEN over jou bewaart, kan je het dus gewoon inzien. Meestal is vriendelijk vragen bij OPC of een oud-student die bij jobcenter of grading werkt voldoende om even in je file te koekeloeren.

Is het niet zo dat hier tijdens de COVA aandacht aan besteed wordt?

Er wordt zeker aandacht aan besteed, maar wel one-way. Dus: "Hoe vond je je gradig? Ging het goed? Wat waren je aandachtspunten? Heb je er veel van geleerd? Wat dan?"
Dan gaat het er dus om dat zij kunnen zien of je een beetje zelfkritisch bent, in de gaten hebt wanneer dingen goed gaan, en het belangrijk genoeg vond om de aandachtspunten mee te nemen.
 
Ik heb eigenlijk nog een vraagje over de 1e ronde van de selectie. Het is een soort iq test toch? Worden daar alleen de onderdelen getoetst die relevant zijn voor de opleiding(rekenen, logisch redeneren, ruimtelijke inzict etc) of ook een aantal taalonderdelen? En als jullie dat soort dingen oefenen op internet , hoe is jullie uitslag daarvan?
 
Inderdaad. Met een IQ van onder de 160 kan je het wel vergeten.

Als piloot moet immers alles foutloos, anders sterf je dood.
 
7 van de 24 fouten bij de gvss is het maximum he...dat testje is vrij gemakkelijk. Leer het boekje gewoon van voor naar achter en weer terug. Ik had 0 ft.. Dit scheelt altijd net even dat beetje ook weer tijdens de cova (net als in pak gaan).

@ Flying high: Het is precies zoals je het zegt, alleen zitten er ook analogieën in. Oefen wat op het internet, of koop een boek over psychologie (zoals vermeld hier op deze site onder kennisbank). Je zal er niet snel beter van worden, maar het bereid je wel voor op de manier van dat het niet meer onbekend is. Dit kan helpen om sneller te kunnen werken.
 
@ Flying high: Het is precies zoals je het zegt, alleen zitten er ook analogieën in. Oefen wat op het internet, of koop een boek over psychologie (zoals vermeld hier op deze site onder kennisbank). Je zal er niet snel beter van worden, maar het bereid je wel voor op de manier van dat het niet meer onbekend is. Dit kan helpen om sneller te kunnen werken.

Daar ben ik het mee eens. Ik heb zelf alleen wat rondgesnuffeld op internet om de vraagtypes een beetje te bekijken. Maar wees niet bang: als je gewoon een iets bovengemiddeld iq hebt, wat meestal al uit je vooropleiding blijkt, dan zul je niet zoveel problemen hebben met de iq-test.

Een tip: als je een vraag niet ziet, ga er dan niet lang bij stilstaan. Een jongen die tegelijk met mij bij deze test zat had bij een test de helft nog niet af, dit is gewoon zonde, en kan ertoe leiden dat je faalt.
 
thnx voor de informatie. Hoe hoog moet je iq ongeveer zijn wil je door de test heen komen? Waar varieert dat tussen?

Ik heb nog even een vraagje over open dagen. Is het verstandig om bij je bij een open dag ook netjes te kleden, zoals bij de selecties?
 
@ flying_high

Maak je niet zo druk joh ;-)
Oefen gewoon het eea aan testjes op internet. Lees je wiskundeboeken nog eens door en misschien een boek als 'De lucht, maar waarom met u?' of 'Hoe word ik piloot'. Als je je nu al druk maakt om het aantal fouten dat je mag maken, wekt dat alleen maar onnodige spanningen op en ga je niet met een gerust gevoel naar PO1. Wees gewoon overtuigd van je eigen kunnen. Wat kleding betreft bij een open dag..... Je hoeft echt niet in een 3-delig pak aan te komen zetten.
Succes!
 
Net een brief gehad van KLS, ik kan 16-04 pas aan mijn gvss beginnen(erg laat vind ik zelf:eek: )

Dat wordt dus het ergste wat je kan overkomen: héél lang wachten...

Wacht maar totdat je niet in 1x wordt goedgekeurd bij je medical, dan moet je pas wachten..!:passed:
 
Net een brief gehad van KLS, ik kan 16-04 pas aan mijn gvss beginnen(erg laat vind ik zelf:eek: )

Dat wordt dus het ergste wat je kan overkomen: héél lang wachten...

Ik heb binnenkort PO2 en hopelijk daarna GVSS, maar ligt dat nou aan jou dat je zo een lange periode moet wachten i.v.m met niet beschikbare data of gewoon dat de KLS zelf vol zit? Als de KLS vol zit kan ik ondertussen nog even een vervolg studie volgen. :p:

DBX
 
Last edited:
7 van de 24 fouten bij de gvss is het maximum he...dat testje is vrij gemakkelijk. Leer het boekje gewoon van voor naar achter en weer terug. Ik had 0 ft.. Dit scheelt altijd net even dat beetje ook weer tijdens de cova (net als in pak gaan).

Psies.

Fouten in je GVSS testje zijn echt absoluut niet nodig. Wat mij betreft moet je er voor gaan dat je 0 fout hebt, alles wat je daar al mist werkt door tijdens je hele test. (zelf kon je mij vragen: "Wat is de scancyclus in een stijgende bocht?" waarop mijn antwoord kon zijn wat dat was, op welke pagina het stond, wat de overige scancycli waren, wat er nog meer op die pagina stond, hoe de instrumenten er uit zagen waar je dat op deed en waarom je dat zo doet)

Niet omdat je cijfer er automatisch minder hoog van wordt, maar omdat je bezig bent met nadenken over wat ookal weer de bedoeling was in plaats van met strak te vliegen.


thnx voor de informatie. Hoe hoog moet je iq ongeveer zijn wil je door de test heen komen? Waar varieert dat tussen?

Ik heb nog even een vraagje over open dagen. Is het verstandig om bij je bij een open dag ook netjes te kleden, zoals bij de selecties?

Ik zou op een open dag niet in de een of andere hardrock-outfit komen, dan val je nogal uit de toon. Doe iets aan wat je ook naar je schoonfamilie aantrekt als je ze voor de eerste keer ziet ;) ("nette vrijetijdskleding"). Maakt verder niks uit, maar zoals gezegd, je valt anders wel (negatief) op.

Je moet op het nivo van de gemiddelde HBOer zitten of daarboven.

Volgens de BNN:
110 – 120 MBO + - HBO
120 – 130 HBO + / Universitair
Dus boven de 120 zit je gebakken, iets daaronder kan volgens mij ook nog wel.

Ik heb binnenkort PO2 en hopelijk daarna GVSS, maar ligt dat nou aan jou dat je zo een lange periode moet wachten i.v.m met niet beschikbare data of gewoon dat de KLS zelf vol zit? Als de KLS vol zit kan ik ondertussen nog even een vervolg studie volgen. :p:

DBX

De wachttijd van de KLS is volgens mij nooit meer dan ene half jaar. Maar als je dat zeker wilt weten moet je ff met maarten die niet wil dat zijn naam in dit topic staat bellen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top