hulp gevraagd: KLS selectie

Status
Not open for further replies.
Het grootste gedeelte kan je wel uit je hoofd doen. Ik heb zelf geen papier gebruikt (naast het antwoord formulier natuurlijk :)).

Niet dat mijn score op rekenvaardigheid zo goed was.....
 
Ikzelf ben wel van het opschrijven bij sommige dingen; abij anderen moet je gewoon in je hoofd truukjes gebruiken (xxxxxxxxy * aaaaaaaab eindigt altijd op hetzelfde cijfer als y*b bijvoorbeeld)
 
Gister PO2 gehad en ben door!:biertje:

Nu maar afwachten op de uitnodiging van KLS voor de GVSS! :angel:
 
Dat hele IQ test gebeuren is volledig langs me heen gegaan eigenlijk. Waarschijnlijk is de reclame weggevallen tegen alle Dansen-op-het-ijs-reclames. :D

Ga hem nu even doen...
edit: Resultaat: 128, het duurt even maar dan heb je ook niets.
edit 2:

Om deze post nog enigzins nuttig te maken. Als je toch wilt oefenen voor PO1, ga dan naar de bieb om een boekje met intelligentie tests te halen, hebben ze er genoeg van. Een zo'n test 20 keer maken heb je mijn inziens niet zo veel aan ;-)
 
Last edited:
PO 1 stelt echt niks voor.
met beetje logisch nadenken kom je wel erdoorheen.
oefenen is echt niet nodig.

nog iemand die op 19-02 naar eelde moet voor gvss?
 
PO 1 stelt echt niks voor.
met beetje logisch nadenken kom je wel erdoorheen.
oefenen is echt niet nodig.

nog iemand die op 19-02 naar eelde moet voor gvss?

Achteraf is het altijd makkelijk om te zeggen, ben het wel met je eens ;-)

Ik moet een week later op GVSS.
 
ga je met dezelfde motivatie later solliciteren? :snore:

haha

nee zo bedoel ik het niet.
ik bedoel dat je niet zo druk hoeft te maken voor al die testen.
ga gewoon met een gezonde verstand daarheen. En dan moet het wel lukken.
tenslotte is het een intelligentie test. Ik denk dat je door paar keer oefenen niet ineens veel slimmer wordt.
 
tenslotte is het een intelligentie test. Ik denk dat je door paar keer oefenen niet ineens veel slimmer wordt.

Niet slimmer, je krijgt echter wel meer gevoel voor dit soort testjes. M.a.w. oefenen heeft zeker zin. En hoe sneller je bent, des te meer tijd heb je over voor onderdelen die je minder liggen. Gewoon voorbereiden dus, als je dan afvalt kun je i.i.g. zeggen dat je er alles aan gedaan hebt om te slagen.
 
Als het zo simpel is, waarom valt er dan zo'n groot deel af?
hoeveel valt er eigenlijk af bij PO1? ongeveer, want ik kan me niet voorstellen dat of iedereen zo dom is of dat de tests ontzettend moeilijk zijn, en is het zo dat ze bijv van de 10 mensen er maar 3 door mogen laten gaan met de hoogste score of kijken ze naar of de score hoog genoeg ookal ben je niet een van de hoogste?
 
Als het zo simpel is, waarom valt er dan zo'n groot deel af?
hoeveel valt er eigenlijk af bij PO1? ongeveer, want ik kan me niet voorstellen dat of iedereen zo dom is of dat de tests ontzettend moeilijk zijn, en is het zo dat ze bijv van de 10 mensen er maar 3 door mogen laten gaan met de hoogste score of kijken ze naar of de score hoog genoeg ookal ben je niet een van de hoogste?

je kunt voor elke onderdeel 9 punten halen.
er zijn in totaal 5 onderdelen.
als je 24punten of meer hebt ben je door PO1
van de 10 gaan er ongeveer 7 a 8 door.(gemiddeld)
dus valt het heel erg mee.
 
Dat ik heen was gingen er 4 van de 5 door. Ze hebben gewoon een minimum score (23 of 24 geloof ik). Zit je er onder, val je af. Ze laten dus niet de top x door gaan.
 
je kunt voor elke onderdeel 9 punten halen.
er zijn in totaal 5 onderdelen.
als je 24punten of meer hebt ben je door PO1
van de 10 gaan er ongeveer 7 a 8 door.(gemiddeld)
dus valt het heel erg mee.

Volgens mij klopt het niet helemaal dat je aan 24 punten genoeg hebt.
Een 5 was voldoende (voor KLS niveau), dus 5x5=25 punten. Maar je mag ook een 4 halen, maar dan moet je minimaal een 6 hebben ter compensatie hebben. Dus dan zou je minimaal 25 punten moeten scoren, maar volgens mij geldt die compensatie ook maar in een bepaalde mate.
En trouwens oefenen voor PO1 scheelt volgens mij een hoop! Je intellegentie word misschien niet veel hoger, maar de handigheid en snelheid in de testjes wordt wel een stuk hoger. Vooral als je lange tijd bijvoorbeeld met je rekenmachine werkt en de handigheidjes en snelheid van rekenen verliest. Bij mij vielen er trouwens ca 4 of 5 van de 12 mensen af in po1 ik.

Succes
DBX
 
in hoeverre weegt je "eindcijfer"/advies na PO2 eigenlijk nog mee bij de GVSS trouwens?

Na PO2 krijg je een beoordeling die je meeneemt naar de GVSS. Dit kan zijn 'matig', 'voldoende', of 'ruim voldoende'. Uit de GVSS komt ook zo'n zelfde score rollen.
Volgens mij val je bij 2x matig direct af. Bij 1x matig en 1x voldoende krijg je het lastig op de COVA. Vanaf 2x voldoende ben je in feite geschikt en moet je de COVA wel erg verpesten wil je nog afvallen.

Pin me er niet op vast...
 
Als het zo simpel is, waarom valt er dan zo'n groot deel af?
hoeveel valt er eigenlijk af bij PO1? ongeveer, want ik kan me niet voorstellen dat of iedereen zo dom is of dat de tests ontzettend moeilijk zijn, en is het zo dat ze bijv van de 10 mensen er maar 3 door mogen laten gaan met de hoogste score of kijken ze naar of de score hoog genoeg ookal ben je niet een van de hoogste?


Je wordt afgezet tegen een HBO normgroep. Ze willen alleen de beste helft van die groep hebben (dus alleen de mensen die bovenhemiddeld scoren tov een HBO normgroep).

De eisen om je in te mogen schrijven zjin al dusdanig dat je daar gemiddeld iets boven zit (havo+eisen of VWO), en een HBO normgroep bevat dus niet mensen die universitaire dingen doen, hoewel wel veel mensen die universteit zouden kunnen/willen/gaan doen meedoen aan de selectie.

Als je er zo naar kijkt, verwacht ik dat ongeveer 1/4 afvalt ivm in de onderste helft HBO groep zitten (dan zit je wel nog steeds in de bovenste 1/4 van nederland overigens).

Ik geloof, als ik hier de cijfers lees, dat dat ook wel aardig klopt..

Kusje,

Joozd

EDIT: En wat Daanie zegt dat klopt volgens mij wel zo'n beetje. Natuurlijk zijn er altijd gradaties in, en je krijgt bovendien niet te horen wat je uitslag van je GVSS geweest is (ligt tussen de 4 en de 8; 4 is direct exit 5 is matig, 6 voldoende, en nog hoger is alleen maar steeds beter). Natuurlijk is met een "voldoende" op je PO en een 8 op je grading de COVA een formaliteit, kijken ze alleen of je geen volslagen idioot /canotatgestoorde rondje bent, met een 5 en een 6 ben je in principe ongeschikt maar val je binnen de foutmarge en kan je dus eea rechtzetten bij je COVA. Dacht ik.
 
Klopt het dat je de scores van de grading-resultaten na een bepaalde periode op de KLS wel onder ogen krijgt? Ik ben namelijk op zich wel redelijk benieuwd...
 
Net een brief gehad van KLS, ik kan 16-04 pas aan mijn gvss beginnen(erg laat vind ik zelf:eek: )

Dat wordt dus het ergste wat je kan overkomen: héél lang wachten...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top