hulp gevraagd: KLS selectie

Status
Not open for further replies.
Volgens mij is het rekengedeelte in de loop van de tijd vereenvoudigd. Dit wil zeggen minder vragen in de gegeven tijd. Viel me op dat alle andere onderdelen uit meer vragen bestonden. Het rekengedeelte was tevens het enige onderdeel waar ik echt veel tijd over had.
 
Met PO1 krijg je ook woord anologieen, maar waar zijn die eigelijk goed voor in het dagelijkse piloten /kls school leven, voor algemene conversaties, tijdens de lessen, gesprekken met air traffic controller of crew?

DBX
 
Rekenen: Was juist de test waar ik het hardst moest werken...
Woord analogien: Gaat erom dat je de diepere betekenis van dingen ziet of niet. Als er het woord 'boek' staat, moet je niet alleen daar aan denken, maar ook aan het feit dat dat boek uit pagina's bestaat, die weer worden opgemaakt door de woorden, die op hun beurt worden opgemaakt uit letters. Dit is denk ik de enige test die je niet direct in verband kan leggen met de studie, maar meer indirect ermee te maken heeft.
 
Goedesmorgens, ik heb in mijn levensbeschrijving alles vrij objectief beschreven. Is dit ook de bedoeling of kan je in een levensbeschrijving ook je mening op bepaalde situaties geven.

(ik ben bang dat er dan teveel op detail wordt ingegaan terwijl dit bij het gesprek, po2, ook nog kan??)
 
@bubbah: heb je een PM gestuurd waar me e-mailadres in staat. Alvast hartstikke bedankt echt helemaal top!
 
Voor mij als volgt:
PO1: 11 oktober.
PO2: 2 november.
GVSS: 11 t/m 14 december
COVA: 4 januari
Verder nog geen uitslag van COVA, dus moet nog een (eventuele) medical doorstaan. Ik weet helaas niet meer precies wanneer ik de post verstuurd heb. Wel dat ongeveer een maand voor PO1 ik gebeld werd door het IAP en een paar weken daarvoor mijn post heb verstuurd. Laten we 1 september nemen voor de lol, en 1 februari medical. Maandje of 5 in totaal, vanaf het moment dat je je inschrijving verstuurd?

Dat is ongeveer mijn hele selectie geweest Bas. Heb nu overigens wel COVA uitslag en woensdag medical. Dat is dan 17 januari. Maand of 4 lijkt me dus beter
 
Je levensbeschrijving is een leidraad voor je gesprek met de spycholoog, met de COVA, en wordt zelfs meegestuurd met je file, wanneer je klaar bent met de opleiding en bij de KLM gaat solliciteren.

Wat wil je hier in: Je levensloop, met minder relevante zaken kort (geen 30 regels over je basisschooltijd), en met zoveel mogelijk van wat je wel relevant vindt er in.
Dus als je op je 10e aanvoerder was van je voetbalteam dan is dat een van de 3regels die je aan je basisschooltijd besteed. Als je het niet vertelt, dan weten ze het niet...

Je mening over dingen geven: alleen als het positief is. als je iets wel gedaan hebt maar niet leuk vond, zou ik het doen wel melden, en het niet leuk vinden niet. Dat kan je tijdens het gesprek wel aangeven; probeer in de beschrijving lekker positief over te komen.

Als je iets juist wel leuk mooi/prettig/goed vond, wees dan niet bang om dat op te schrijven! (... op mijn vijftiende ging ik voor het eerst zweefvliegen. Ik vond het helemaal geweldig om <vul hier uw eigen cliche in>)

tot slot: Ik denk dat je niet bang moet zijn om cliche's te gebruiken; enkel en alleen omdat iederene die wil vliegen het mooi vindt om verre landen te bezoeken, wil niet zeggen dat het dan voor jou niet zou mogen gelden...

Maar: Wees wel eerlijk! Ga geen dingen lopen verzinnen of mooier lopen te maken. Zelfs al zouden ze er niet doorheen prikken, dan heb je er nog niks aan. Als je ongeschikt bent kan je daar beter nu achter komen dan over 1,5 jaar en 100,000 euro.

Succes!
 
Even iets compleet anders: Weet iemand wanneer er de klassen van de KLS beginnen? Dit in verband met vakantie planning in Juli/Augustus dit jaar ;-)

Edit 2: Laat maar, antwoord is al gevonden: Eind Augustus (i.e. laatste 2 weken van)
 
Last edited:
Even iets compleet anders: Weet iemand wanneer er de klassen van de KLS beginnen? Dit in verband met vakantie planning in Juli/Augustus dit jaar ;-)

Edit 2: Laat maar, antwoord is al gevonden: Eind Augustus (i.e. laatste 2 weken van)

6 Augustus begint 7-3, een week eerder dus de natuurkunde cursus. Niet echt eind augustus dus..:rt:
 
Mail van KLS:

er start een klas op 6 aug, 15 okt en 17 dec.


Met vriendelijke groet,



KLM Flight Academy


Promotie & Werving

Dit zijn de exacte data voor na juli;)
 
Last edited:
Dat heeft de desbetreffende anonieme medewerker toch maar mooi getiept!
Hij drukt wel vaak op enter, vind ik....

EDIT: Maarten wilde niet met zijn naam op het forum staan
 
Last edited:
Nog even over rekengedeelte PO1; is het verstandig pen en papier te gebruiken bij de sommetjes die je moet maken, of heb je daar gewoonweg geen tijd voor?

grtz
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top