hulp gevraagd: KLS selectie

Status
Not open for further replies.
Hallo allemaal,

Zijn er mensen die op 16 januari ook hun PO2(KLS) hebben?

Over die levensbeschrijving; Schellinger Trainingen heeft toch een soort van brieven service? Dan lezen ze hem door en sturen hem terug met evt. op/aanmerkingen...
Heeft iemand hier het e-mailadres van?

Alvast een fijne jaarwisseling allemaal!
 
Hallo allemaal,

Zijn er mensen die op 16 januari ook hun PO2(KLS) hebben?

Over die levensbeschrijving; Schellinger Trainingen heeft toch een soort van brieven service? Dan lezen ze hem door en sturen hem terug met evt. op/aanmerkingen...
Heeft iemand hier het e-mailadres van?

Alvast een fijne jaarwisseling allemaal!

Ik vraag me af of ze dat zomaar doen. Een normale training kost al €350 en dan kijken ze je brief in iedergeval na, maar je kan het in iedergeval proberen.

DBX
 
Je kan uiteraard ook je levensbeschrijving aan anderen (desnoods op dit forum???) laten lezen en hun kijharde, ongecencureerde, ongezoute mening laten geven.

Vooral laten b*t**en op de kleine dingetjes (dus ook spelfouten) laten letten. Scheelt je toch weer 350eu.

Peer Review is in het academische wereldje dood normaal, dus waarom hiervoor niet?

--edit--

Overigens iedereen een succesvol 2007 toegewenst. *pakt nog een oliebol*
 
Ik vraag me af of ze dat zomaar doen. Een normale training kost al €350 en dan kijken ze je brief in iedergeval na, maar je kan het in iedergeval proberen.

DBX

De brievenservice van Schellinger wordt naast de solicitatietraining aangeboden. Dit doen ze dus wel.

Overigens vind ik het wel erg fanatiek om je levensbeschrijving door Schellinger na te laten kijken. Deze service is mijn inziens meer bedoeld voor piloten die solliciteren bij een maatschappij, met als doel een uitnodiging voor een gesprek te krijgen. M.a.w. om je bief op te laten vallen tussen de vele andere brieven.
De levensbeschrijving is een soort leidraad voor de psycholoog in het gesprek dat hij of zij met je heeft. Het is niet zo dat je het gesprek ' verdient' met je levensbeschrijving. Het echte scoren moet je doen in het gesprek wat erop volgt.

Mijn raad, schrijf een mooi lopende brief en laat hem nakijken door iemand met ervaring. Ook staat er in het boek 'De lucht in maar waarom met u?' (Schellinger) wat tips voor het maken van een levensbeschrijving.

Succes! :rt:
 
Haha, inderdaad. Een goed lopend verhaal en dan gewoon even laten checken door mijn NE docent:grijns: ;)

Maar zijn er hier mensen die op 16 januari hun PO2 voor de KLS hebben?
 
Nee, morgenochtend.

Ik heb er gewoon ontzettende zin in; ben ik nu vreemd? (eerder een vraag voor het Viva/BreakOut forum ;) ).
 
In dit geval betekent geen nieuws meestal slecht nieuws...

Ik dit geval betekende geen nieuws een doosje met flessen ''Flight School''-wijn :passed:

Bubbah is dus door :D

Het was inderdaad een erg gezellig dagje. De Blauwe Dodo was een drama, zoals verwacht eigenlijk, evenals het eindresultaat, 1 van de 4 door.
 
Ik dit geval betekende geen nieuws een doosje met flessen ''Flight School''-wijn :passed:

Bubbah is dus door :D

Het was inderdaad een erg gezellig dagje. De Blauwe Dodo was een drama, zoals verwacht eigenlijk, evenals het eindresultaat, 1 van de 4 door.

Gefeliciteerd!

Wow, dat wordt aanpoten dus...

De blauwe dodo??? wat is dit precies?:(
 
Gefeliciteerd!

Thanks...

Wow, dat wordt aanpoten dus...

Ik kan niet wachten. Heb gelukkig al een simtraining kado gekregen (maandag op Schiphol-Oost).

De blauwe dodo??? wat is dit precies?:(

(een van)De groepsopdracht(en)... Opzetten van een vliegschool met een bepaald budget. Samenwerken, omgaan met kritieken, beargumenteren van je keuzes, leiderschap... dat soort dingen.
 
Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk na PO2, stuurt het IAP dan het rapport naar KLS op zodat zij je vervolgens kunnen uitnodigen voor de gvss of moet je zelf het rapport doorsturen enzo?
 
Aan het einde van de dag van PO2 krijg je een evaluatie. Hierin wordt verteld wat je resultaat is (onvolvoende, matig, voldoende of ruim voldoende zijn de mogelijkheden volgens mij). Na ongeveer een week krijg je het rapport thuis gestuurd en ook de KLS krijgt het rapport van het IAP. Je hoeft dit dus niet zelf door te sturen.
Vervolgens zal je een uitnodiging krijgen van de KLS voor de GVSS. Hierin staat een datum en wat algemene instructies. 10 dagen voor je GVSS krijg je weer een dikke envelop van de KLS met daarin het blauwe boekje en nog wat meer instructies, tips en informatie.

En dan wordt het pas echt leuk ^^

(Wacht in spanning af op de uitslag van de COVA van gisteren...)
 
Aan het einde van de dag van PO2 krijg je een evaluatie. Hierin wordt verteld wat je resultaat is (onvolvoende, matig, voldoende of ruim voldoende zijn de mogelijkheden volgens mij). Na ongeveer een week krijg je het rapport thuis gestuurd en ook de KLS krijgt het rapport van het IAP. Je hoeft dit dus niet zelf door te sturen.
Vervolgens zal je een uitnodiging krijgen van de KLS voor de GVSS. Hierin staat een datum en wat algemene instructies. 10 dagen voor je GVSS krijg je weer een dikke envelop van de KLS met daarin het blauwe boekje en nog wat meer instructies, tips en informatie.

En dan wordt het pas echt leuk ^^

(Wacht in spanning af op de uitslag van de COVA van gisteren...)

Whaha dat lijkt me nog het ergst, het wachten...:boring: succes d'r mee!
 
(Wacht in spanning af op de uitslag van de COVA van gisteren...)

Dit is volgens mij het spannendste moment van de selectie... wachten op de heillige brief die op zaterdag door de bus valt!

Succes met wachten en Bubbah nog een keer gefeliciteerd met behalen van PO2;)

DBX
 
Dit is volgens mij het spannendste moment van de selectie... wachten op de heillige brief die op zaterdag door de bus valt!

Succes met wachten en Bubbah nog een keer gefeliciteerd met behalen van PO2;)

Wachten is altijd erg als je ergens zin in hebt, ik put hoop uit de opmerking dat ik waarschijnlijk in Februari naar Groningen mag.

Sweetsurrender: Sterkte vandaag en morgenochtend, denk er aan dat postbodes ook mensen zijn als je de post uit zn handen scheurt ;)
 
Wachten is altijd erg als je ergens zin in hebt, ik put hoop uit de opmerking dat ik waarschijnlijk in Februari naar Groningen mag.

Sweetsurrender: Sterkte vandaag en morgenochtend, denk er aan dat postbodes ook mensen zijn als je de post uit zn handen scheurt ;)

Dat weet ik. Sterker nog, de postbode weet ook in welke positie ik verkeer, aangezien hij een klasgenootje is :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top