hulp gevraagd: KLS selectie

Status
Not open for further replies.
btw wat moet je aan? wat zijn de kledingvoorschriften? netjes of casual en dan voor n vrouw. help! haha..

Bij de eerste fase maakt het niet uit. Je doet dan uitsluitend de capaciteitentests. Alsof je een proefwerk maakt. Bij de 2e fase worden heren geacht in 3-delig pak te verschijnen en dames in mantelpakje. Dit geldt ook voor de vliegaanlegtest.
 
Daanie said:
Bij de eerste fase maakt het niet uit. Je doet dan uitsluitend de capaciteitentests. Alsof je een proefwerk maakt. Bij de 2e fase worden heren geacht in 3-delig pak te verschijnen en dames in mantelpakje. Dit geldt ook voor de vliegaanlegtest.

Uiteraard is dit voor de schriftelijke testen niet zo heel belangrijk. Bij SAA schijnt het ook niet nodig te zijn, maar wilde het er zelf niet op gokken.

Je kan er beetje te netjes, maar voorbeeldig uitzien, dan dat ze een slechte indruk van je krijgen.

Het pak maakt de man/vrouw.
 
Daanie said:
Bij de eerste fase maakt het niet uit. Je doet dan uitsluitend de capaciteitentests. Alsof je een proefwerk maakt. Bij de 2e fase worden heren geacht in 3-delig pak te verschijnen en dames in mantelpakje. Dit geldt ook voor de vliegaanlegtest.
Ik ben gedurende de gehele selectieprocedure niet in pak gekomen, correcte en nette vrijtijdskleding werkt ook. In de uitnodiging die je krijgt voor het GVSS staat onder het kopje kleding ook dat je vrij bent in de keuze voor pak of colbert of correcte vrijetijdskleding. Het is dus niet perse nodig, maar wel een aanrader.
 
flyinglady said:
btw wat moet je aan? wat zijn de kledingvoorschriften? netjes of casual en dan voor n vrouw. help! haha..
Het liefst een wit truitje met een legerprint rokje eronder.

Nee, zonden dollen. Wat hierboven is gezegd klopt helemaal! Je voelt je zelf daar ook niet lekker op de kls tijdens het gvss, als je er in je kloffie bijloopt!
 
Daanie said:
Bij de eerste fase maakt het niet uit. Je doet dan uitsluitend de capaciteitentests. Alsof je een proefwerk maakt. Bij de 2e fase worden heren geacht in 3-delig pak te verschijnen en dames in mantelpakje. Dit geldt ook voor de vliegaanlegtest.
3-delig is zoooo passé
 
Valt me erg mee dan van de KLS. Had eigenlijk wel verwacht dat ze dit zouden eisen.

Bij Stella Aviation staat in de brief nadrukkelijk dat gepaste kleding wel gewenst is.
Nou pas ik mijn kleding altijd voordat ik het aanschaf, maar ze hadden me het zeker niet in dank afgenomen als ik in mijn oude gescheurde spijkerbroek was gekomen. ;-)
Ga straks mijn uniform passen. Hopen dat zij ook vinden dat het goed past.:rolleyes:


Nu even serieus:
Stella eist het wel, en KLS dus blijkbaar niet.
Bij stella stellen ze dat het in de luchtvaartwereld gebruikelijk is om a "tenue de ville" gekleed te gaan.
Dat wil zeggen: netjes voor mannen en vrouwen.
Zo stond het in mijn eerste brief.

Mijn eigen ervaring uit voorgaande opleiding en werk is:
In pak word je nou eenmaal veel gemakkelijker serieus genomen, en gaan sommige mensen zelfs U tegen je zeggen.:rolleyes:
Dit was de reden dat ik wel netjes in pak ging.
Of het geholpen heeft? Ikke niet weet, maar ik ben er gelukkig door!

Nogmaals:
Heel veel succes iedereen die nog moet!
 
Hi flying Lady,

Heb net eerste ronde erop zitten... Advies.. Het hoeft niet extreem netjes 1e ronde.. 2e Ronde Psycho is het wel aan te raden.. Maar goed.. Ik had gewoon een nette blouse, blauw blazertje, witte broek en nette schoenen aan...

Veel succes as zaterdag.. precies een week na mij :D

Groetjes Maartje
 
Dankje voor alle tips, ik heb net gewinkeld..
heb hele nette zwarte lange laarzen.. daarop een net boven de knie maar wel uitermate nette zwarte geklede korte broek, daartussen zit een zwarte panty en erop een t-shirtstof-poloachtig/blousje ook in het zwart met een hardere kraag en van die harde randen aan de mouwen. Ik weet niet of iemand hier wijs uit kan maar volgens mij is het heel netjes..

Jesper.. dat witte truitje met legerrokje komt nog wel n keer dan hoor.. als je dr op aan dringt...;)

i hoop dat t zaterdag goed gaat maar als het klopt wat ze zeggen, dat het een soort intelligentietest is, dan zie ik eigenlijk geen probleem...

Maartje, ik hoop je bij de volgende ronde te zien! Belde ze jou trouwens ook zo kort van te voren? Ik kreeg het pas dinsdag te horen.

Het zijn ook erg fijne mensen op dat instituut in Den Haag.. Staat er bovenaan met dikke letters: Vertrouwelijk en persoonlijk en daaronder net Mevrouw M.M. Kuin blablabla..(adres enzo) en beginnen ze de brief met Geachte heer Kuin,... Volgens mij zegt dit meer over het instituut dan over mij..

Groetjes Marrit
 
zo..
als je zo gekleed gaat komen we met z'n allen even kijken als je grading doet in groningen..
 
Misschien kun je je outfit even showen via je avatar voor een objectief oordeel van de bezoekers :grijns:
 
Larspl, daar hou ik je aan!!

ps zit in de stress want heb net in Bloemers geoefend maar analogieen gaan helemaal niet maar mss ook omdat t laat is enzo.. (hoop maar daarom)
 
Hi Marrit,

Ik hoorde het idd ook zo kort van te voren... 26e moet ik weer... 2e ronde... Nice! :D Ik heb ook gewoon de ZARA geplunderd voor een strakke outfit. Even investeren in je toekomst toch? :D Als je door bent zo snel mogelijk proberen Psycho 2 afspraak maken, kunnen we miss samen grading doen... Sweet! Lijkt me gezellig.... Nu hopen dat het allemaal zover komt! Succes!!!!

Liefs Maartje
 
Heej meiden succes met jullie selecties! Hoop dat t allemaal goedkomt maar aan jullie uistraling zal t zeker niet liggen!
Lees hier op t pbb wel hoe t allemaal is gegaan!

groetjes van nog een vliegende dame :)
 
ff vraagje:

Komt bij de intelligentietest fase 1 van de KLS ook het onderwerp cijferreeksen aan bod? Dus: bv 5 cijfers gegeven, en welk cijfer komt dan op plaats 6?

grtz
 
ff vraagje:

Komt bij de intelligentietest fase 1 van de KLS ook het onderwerp cijferreeksen aan bod? Dus: bv 5 cijfers gegeven, en welk cijfer komt dan op plaats 6?

grtz

Ja, dit zit verwerkt in het rekengedeelte. De test bestaat uit 40 vragen, denk een stuk of 5 vragen over cijferreeksen.
 
ok, tnks!

Weten jullie ook wat er naast de cijferreeksen, het optellen van breuken, het rekenen met kommagetallen nog meer binnen deze rekentest valt? (of was dit het wel?)

grtz zulu
 
- breuken vermenigvuldigen/delen
- staartdelingen (ook met kommagetallen)

Eigenlijk een mix van alle soorten hoofdrekensommen.
 
Over die outfit van een dame,, ik zat zelf ook mega omhoog!!

ik heb nette zwarte laarzen met hak en een zwarte pantalon en een witte blouse en een zwarte colbert aangedaan, ik raad een nette kortere broek wel af voor de gvss,, dan word je er denk ik wel op aangesproken, was ook een jongen die een te blije stropdas aan had dat hij de dag erna met een normale MOEST komen.. en als je in je nette vrije tijd komt voel je je ook echt heel erg bekeken,, gvss is trouwens echt vet :) wel heel moeilijk...

alle dames hier suc6!! we gaan er voor, ook vrouwen zijn zeer geschikt voor dit werk!
 
Idd Vibe! Ik concludeer hieruit dat je de gvss ronde hebt afgerond. Ik hoop positief. Heb je een beetje goede feeling derover? Zou wel tof zijn hè! Thanks voor de kleding tips... Ik hou het maar bij langebroek, wel zo netjes. Blouse en colbertje. Het zit heerlijk en je voelt je er lkr in. Daar gaat het om... nou genoeg blabalbla Vibe veel succes met het w8en op de uitslag! Vreet jezelf niet hélémaal op van binnen ;)

Dikke Kus
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top