kleurenblindheid

Maar als je dus goed gekeurd wordt volgens de normen van FAA kan je toch gewoon les volgen in Belgie of eventueel Nederland he?

Ewie1
 
Als je volgens FAA normen wilt vliegen moet je FAA les volgen. Dat kan alleen bij een instructeur met FAA papieren. Die lopen er hier en daar rond. PM me evt. voor een adres in NL.

Initieel zul je op elk toestel kunnen lessen (zolang de instructeur PIC is). Echter zodra je solo gaat zul je op een N-reg kist moeten vliegen en daarna ook.
 
ewie1, WAT wil je met je brevet gaan doen? Het lijkt me verstandig dat eerst eens uit te zoeken en eventueel hier te posten.
 
Wel om het heel duidelijk te stellen het liefst wil ik in Belgie of eventueel Nederland de opleiding Airline piloot(beroepspiloot) volgen maar wel volgens de Amerikaanse normen!
 
Voor een FAA airline opleiding moet je toch echt naar de US. Daar is genoeg info op het forum over te vinden.
 
Voor alle duidelijkheid. De eerste stap om piloot te worden is de medische keuring, het heeft geen zin om van alles uit te zoeken als je niet medisch geschikt bent.

Dus simpelweg naar het Aeromedisch Centrum en een JAA Medical Class 1 keuring doen. Als niet in staat nbent een 'unrestricted' Class 1 te houden, zijn de kansen op een baan simpelweg niet aanwezig. De meeste werkgevers willen een 'unrestricted' Class 1 medical, aangezien er meer dan genoeg piloten rondlopen met een 'unrestricted' hoeven ze van die eis ook niet af te wijken.

Vervolgens doe je een JAA opleiding als je in Europa wil werken of een FAA opleiding als je in Amerika wil en kan werken. Als je niet het recht hebt om in Amerika te mogen werken maw. een 'Green Card' of Amerikaans paspoort bezit, hoef je dat niet te overwegen.

Dus voor je verder gaat; MEDISCHE KEURING.
 
Weet iemand welke keuringsinstanties er allemaal zijn, en welke apparatuur deze gebruiken (Ishihara, Anomaloscoop en Lantaarn - test) ?
 
Back
Top