Kleding

Niet alleen een pak is netjes. Voor Fase 1 en 2 had ik een licht bruine broek aan en een geruite overhemd. Daarover had ik een net jasje. Bij fase 2 kreeg ik te horen dat ik er erg netjes uit zag. Dus een 3-delig pak + stropdas is niet altijd het enige wat je aan kan trekken :airforce:

Jesper
 
bedankt allemaal :D ik ga vrijdag kijken bij de Mexx en Esprit voor een Blazer en broek....en ik neem mn vader mee haha..

Misschien kan je ook bij de Zara of de H&M kijken voor pakken. Bij de Mexx vind ik de pakken vaak heel erg apart met rare riempjes enzo. Bij de Zara en H&M (mijn favoriet!) heb je simpele mooie pakken... die ook een tijd mooi blijven! En ze zitten ook nog supermooi... En het is ietsjes goedkoper, kan je er gelijk 2 nemen ipv een van de Mexx ;)
Succes!
 
Mijn ervaring is, dat vrouwen het beste ook gewoon in een net broekpak(of nette broek en net jasje) kunnen gaan. Maar je moet je er wel lekker in voelen, en het is ook altijd wel handig om een leuk blousje of shirtje onder je jasje te hebben, zodat je je jasje ook uit kan doen als het wat warmer of wat informeler is.
Al te opzichtige sieraden of grote decolletes raad ik echter af, maar ik neem aan dat dat niet meer dan logisch is.
Heel veel succes met zoeken, en bij de H&M. Esprit en SPS, heb je zeker een goede kans van slagen!

groetjes karlos
 
Ik had gewoon een nette broek, een net bloesje en hakken aangedaan.
Als jij je ongemakkelijk in je kleding voelt zien ze dat ook aan je, dus gewoon iets aantrekken waar je je lekker in voelt. ;)

Tot mijn grote verbazing zag ik trouwens dat iemand een spijkerbroek droeg :confused:
 
Ik had gewoon een nette broek, een net bloesje en hakken aangedaan.
Als jij je ongemakkelijk in je kleding voelt zien ze dat ook aan je, dus gewoon iets aantrekken waar je je lekker in voelt. ;)

Tot mijn grote verbazing zag ik trouwens dat iemand een spijkerbroek droeg :confused:

Dat was ik en ik ben ook gewoon door!!!
 
O-o hier komt de discussie: "maar ik had geen pak aan en was toch door vs. je moet een pak anders haal je het niet".
 
Nee hoor, maar op het moment dat er iemand zegt: ik was door met spijkerbroek (of dat nou klopt of niet ;)) voel ik die discussie al langzaam aan komen waaien...
 
maar voor jou is het denk ik al wel wat langer geleden dan voor mij dat je je po deed ;)
volgens mij letten ze tegenwoordig meer op wat je aan hebt dan vroeger

Hey Tjap,

Ik was gewoon in pak. Deze discussie heb ik nooit begrepen en zal ik nooit begrijpen. Over dat ze er "nu wat meer op letten" -> dat zal best, maar jij zou het niet kunnen weten. Die discussie waag ik me echt niet aan. Iedereen op mijn selectie was in pak behalve 1 jongen, die ook nog eens te laat was. Het laat zich raden wat zijn uitslag was.

Anyways,
Iedereen succes met de selecties!
 
Ik zeg ook niet dat je persé een pak aan moet hebben wil je door gaan.
Maar als ze twijfelen of ze je wel of niet door moeten laten gaan, en je hebt geen pak aan, of in mijn geval nette dameskleding :angel: , komen de psychologen denk ik eerder tot het besluit om je niet door te laten gaan dan dat als je wel een pak aan zou hebben.

Ja daar heb je gelijk in, het gaat eigenlijk nergens over. Maar het viel mij gewoon op dat er iemand in een spijkerbroek kwam, terwijl er toch duidelijk in de brief van het IAP staat dat "gepaste kleding ten zeerste op prijs gesteld wordt" :p:
 
Last edited:
Ik heb alle fases van de KLS selectie een pak gedragen. Ook gewoon PO1 en 2, je zult later ook in uniform moeten dus waarom zou je dan in de selectie ook geen pak dragen.

Ik had zeer donkerblauw pak met heel licht lichterblauwe streepjes, wit of blauw overhemt en een gestreepte stropdas. Ik denk dat je niet echt zorgen moet maken om wat voor stropdas/kleur etc. Het moet gewoon netjes staan, daar gaat het om. Ze gaan je heus niet laten afvallen omdat je een rode in plaats van een blauwe stropdas om hebt of omdat er teveel streepjes op je stropdas zitten ;).

Zoek gewoon iets uit waar JIJ je prettig bij voelt en wat netjes staat!

Succes! En onthoud gewoon dat de selectie ook best leuk kan zijn.. (alleen het wachten op de brieven thuis niet na de GVSS en COVA.. zenuwslopend :p)
 
Tja, of dat pak uiteindelijk uitmaakt, wie zal het zeggen. Je er goed bij voelen is ook belangrijk, want dat draagt ook bij aan je uitstraling. Ik zou zelf op safe spelen, maar een kennis van mij (ex. luchtmacht) is enkele jaren geleden aangenomen bij Martinair (niet de vliegschool dus) nadat hij in spijkerbroek op het sollicitatiegesprek verscheen... Het kan dus wel, wil niet zeggen dat het per definitie goed is je 'onaangepast' (zo zou je het kunnen noemen) te gedragen.
 
Trek een pak aan. Punt!

Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik als 18-jarige puisterige VWO-scholier naar Driebergen moest. Woonde in het zuiden en pak was voor losers en totaal ongeschikt voor die boerenfamilie van mij. Ik ging gewoon met korte broek en een poloshirt. Resultaat: ik was de enige zonder pak, geneerde me dood en voelde me zeer ongemakkelijk. Ik werd dus afgewezen....

Trek gewoon een pak aan. Wat als iedereen een pak aan heeft en jij niet, voel je je wel het zwarte schaap, geloof me...
 
Ze zullen vast wel een kleine notitie maken.... Ik zou maar gewoon netjes gaan! Het is immers gewoon een soort sollicitatie.
 
het kan nooit negatief werken als je "te net" bent, wel als je "te casual" bent, lijkt mij zo...
 
Back
Top