levensbeschrijving

Ben het helemaal eens met Aussie, als je een mooi verhaal op gaat hangen wat niet klopt prikken ze er op een gegeven moment doorheen omdat resultaten/uitspraken elkaar tegen spreken.
 
Laatste vraagje wat betreft de levensbeschrijving:

Doet iedereen er een toekomstvisie bij, of is het niet erg als je dat weglaat?
 
Hallo mensen,

gisteren heb ik de KLS PO2 gehaald. In mijn levensbeschrijving had ik geen toekomstvisie gestopt. Deze had ik al wel geschreven, maar op de avond vooraf aan PO2 toch nog verwijderd. Motivatie kun je beter zelf vertellen denk ik.
De psycholoog was erg tevreden over mijn 3 volle pagina's tellende beschrijving (Times new roman, lettergrootte 11).
Ik had het als volgt opgesteld:

1) Algemeen stukje tekst over familie, woonplaatsen ed. Dit heb ik geen titel gegeven.
2) Studie
3) Werk
4) Hobby's
5) Jeroen X. Als afsluiter had ik een stukje tekst waarin ik mijn sterke punten nogmaals samenvatte. Dit blokje gaf ik mijn naam als titel.
Succes iedereen met PO2!

Voor mij: op naar de GVSS ;)!

gr,

Jeroen
 
Last edited:
Ik wil iedereen die hier gereageerd heeft even bedanken!
Morgen naar Houten voor PO2 en ik heb veel gehad aan alle tips hier!

Bedankt!

Ice
 
Mensen! Ik heb ook een vraag:

is het positief als je je levensbeschrijving ook in een engelse versie inleverd? Kan dat je extra punten opleveren?

alvast bedankt,

Abir
 
Denk niet dat het toegevoegde waarde heeft. Mits er niks over gezegd is zou ik het gewoon in Nederlands laten.
 
Ik ben nu ook bezig aan mijn levensbeschrijving voor PO2, maar echt vanzelf gaat het niet.
Tussenkopjes en bepaalde stukjes heb ik al, maar bij sommige dingen weet ik echt niet wat ik moet vertellen. Zoals school.. Ik ben nooit blijven zitten en echt iets spectaculairs heb ik nou ook weer niet te vertellen. Kan ik het dan gewoon kort houden, bij een paar regels of moet ik gaan vertellen hoe ik bijv. tot mijn profielkeuze ben gekomen?

En is het misschien een goed idee om de tussenkopjes in een kleurtje (klmblauw te doen) of is dat weer iets té veel van het goede?

Alvast bedankt! aju
 
Schrijf gewoon iets op als dat je tijdens je school nog geen problemen heb ondervonden en tot nu toe alles gehaald heb, en je uitkijkt naar een plekje op de betreffende school.
 
Schrijf gewoon iets op als dat je tijdens je school nog geen problemen heb ondervonden en tot nu toe alles gehaald heb, en je uitkijkt naar een plekje op de betreffende school.

Oké, mijn motivatie moet ik er dus in verwerken voor mijn toekomstige school?



Proz, zie pm
 
Levensbeschrijving is, hoe simpel ook, een korte samenvatting van jou leven en hoe jij dat ervaren hebt.

Jaartje terug zelf selectie gedaan, en ik heb een x aantal gebeurtenissen in mijn levensbeschrijving verwerkt waaruit blijkt dat ik bijvoorbeeld een leider ben, motivatie heb, en de kennis/discipline bezit om de opleiding succesvol af te ronden.

Loop gewoon je eigen leven na, en kijk welke gebeurtenissen je kunt omzetten in positieve punten met betrekking tot je persoonlijkheid.

(Klein voorbeeldje nog: Aanvoerder van je voetbalteam? +1 voor leiderschap. enz. enz.)
 
Maar dan zomaar even een vraagje tussendoor.

Er wordt gesproken over het aantonen van je goede kanten, maar wat nou als je een school verleden hebt waar je niet omheenkan.

Lees: Vroeger voerde ik simpelweg niks uit. Ik kon het wel, ik vond het gewoon dood en doodsaai.

Momenteel ben ik mijn HAVO toch aan het afronden middels een thuisstudie 2 jaar in 1 jaar te doen.

Natuurlijk is dit laatste positief als ik dit goed afsluit. Het getuigd van doorzettingsvermogen en wilskracht.

Maar nu het voorgaande, hoe verantwoord je de voorgaande jaren? Zeg je het gewoon zoals het is (Gymnasium - Havo - MBO - HBO - Havo - Vliegopleiding; het is ernstig ik weet het)

Of zijn er betere manieren om dit te verwoorden en dus niet weg te laten maar zonder dat het een te grote impact heeft?

Alvast bedankt.
 
Maar nu het voorgaande, hoe verantwoord je de voorgaande jaren? Zeg je het gewoon zoals het is (Gymnasium - Havo - MBO - HBO - Havo - Vliegopleiding; het is ernstig ik weet het)

Waarom vind je dit zo ernstig? Je kan het ook op een andere manier bekijken. Ik persoonlijk ben destijds in de 4de gestopt met m`n havo. Niet omdat ik niet goed kan leren, maar omdat ik gewoon niet gemotiveerd was op dat moment. Iedereen presteert het beste als hij/zij ergens voor leert waar ook zijn interesses liggen. Een hbo of mbo is veel doelgerichter, dus op dat moment was het een betere keuze.
Echter na een aantal jaren leer je jezelf beter kennen en besluit je toch dat je vliegen het allerleukste vindt. Dus toch weer die havo halen. Maar dit keer met dubbele motivatie en inzet omdat je weet waarvoor je het doet.
Zoiets dergelijks zou ik vermelden. Wel zou ik het niet al te lang maken, want dat kan ook een soort wantrouwen opwekken(iemand die zo lang ergens op doorgaat heeft vast iets te verbergen).

Naar mijn mening getuigd dit alleen maar van iemand die erg goed gemotiveerd is om verkeersvlieger te worden, al ben je er wat laat achter gekomen dat je dit écht wilde. Maar zie het iig niet als iets ernstigs.

Grtz Sander
 
San '85,

Bedankt voor de reply!

Zoals jij het al zei, destijds lag daar inderdaad geen interesse en dus geen motivatie, en dan bedoel ik dus de Havo. En dat ik nu dubbel gemotiveerd ben had ik al precies in me hoofd zoals jij het zei.

Het was vooral dat ik me afvroeg of het niet over zou komen als "Nou die stopt ook met elke opleiding". Natuurlijk heb ik van het rijtje wat ik noemde aan opleidingen er wel 1 afgemaakt, en 1 kon ik door omstandigheden nooit aan beginnen, maar dat terzijde.

Maarja, ben wat dat betreft niet trots op me school verleden :grijns:

Nogmaals dank voor de reply.
 
Beste heren en dames,

Een vraagje..
Levensbeschrijving is dat vroeger , nu , toekomst.
Of is het alleen vroeger of alleen nu ?
Wie kan mij dat vertellen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Gliderpilot23
 
Back
Top