De stand van zaken [Deel 14]

Status
Not open for further replies.
Braddock:
Succes met het verdere verloop van de GVSS. Het is afzien als je het doet, maar ooo zo lekker als je er door bent na de F vlucht.
GL verder.
 
B, C, D vlucht en ook nog is de fam vlucht op de Alsim.... wordt inderdaad een drukke dag dan. Maar heel veel succes in ieder geval!
 
@HvdZwan
Dat is balen dat de PVS alweer is uitgesteld. Succes met wachten.

@Braddock
Succes met de GVSS.

Ciao Jimmy
 
@Bimmer
VMO-1 is binnen, de data voor de FAM en VMO-2 moeten nog volgen.. FAM-datum prikken kan pas over 1,5 week. Mijn allergie voor huisstofmijt is slechts matig aanwezig, en zal weinig tot geen problemen opleveren waarschijnlijk. Alleen had ik een piek (dal) in mijn gehoor.. Waarschijnlijk van de herrie in de hangar van cranken van de motoren en dergelijke... fijn... Dat wordt dus nader onderzocht!

@Tomcat
Gefeliciteerd met je aanstelling :)
 
Ik ben nieuw hier, en wilde jullie even melden dat ik in de week van 1 augustus pvs ga doen. Was net gebeld door het cml, het medische uitslag was nog niet eens aangekomen, maar ze gingen er haast achter zetten. Hij zei ook dat als het goed ging dat ik 16 augustus al met de kma kan beginnen:eek!:
Zijn er nog meer mensen die dan pvs doen?

groeten, falco

ps, prop mij ook maar bij de stand van zaken als het u blieft;)
 
welkom falco!!

check ook even het topic "augustus mensen" als je het leuk vindt!!

groeten Singh
 
@ falco

Hey man welkom op forum.
Hopende je te zien rond die tijd bij de PVS, heb vandaag een soortgelijk telefoontje vanuit het CML gehad. Ze gaan ook proberen haast te maken met PVSen, ook al hebben ze de uitslagen van VMO-2 nog niet binnen. Zodoende zal ''HET boekje'' alvast mijn richting op gestuurd worden. Let wel, morgen heb ik nog een aanvullend onderzoek cardio, @CMH, en dit zal uiteraard wel positief moeten uitvallen. Goed buiten dat ik me er al 2 weken druk over loop te maken zie ik het morgen wel. Ik heb inderdaad nu zoals vele vertellen mogen ondervinden dat het wachten het ergste van alles is.

duimend voor morgen;
Groet aan een ieder.
Nitro
 
Nitro, mooi om te horen dat jij al gebeld bent voor de PVS ongeveer plus minus.
Misschien is er dan ook kans dat ze mij bellen om te vliegen, zou wel erg mooi zijn eigenlijk.
Succes nog met wachten.
 
hoi allemaal :)
ik ben nienke (jaja, een meisje :p) en ik ben ook nieuw hier. vandaag heb ik po2 gehad en ik werd net gebeld dat ik het gehaald heb!!:D eerder deze week had ik al mn vmo1 en daar was ik ook goedgekeurd. gaat de goede kant op dus! 3 oktober heb ik de fam en als het goed is in de tussentijd nog vmo2.
maar ik vroeg me af hoeveel je nou echt moet trainen voor de fam. ik fitness wel 3 keer per week, ook krachttraining, maar ik heb geen idee hoe sterk ik moet zijn? uit die blaadjes die ik bij het cml gekregen heb wordt dat ook niet echt duidelijk. ik hoop dat een van jullie me kan helpen..

groetjes, nienke
 
@Nienke
Welkom Nienke, bekijk gelijk even de kennisbank (http://www.airwork.nl/kennisbank/selectie-klu.shtml). Daar staat wat ze gaan testen. Als het goed is heb je ook al zo'n blaadje meegekregen op het CML. Je hoeft geen bodybuilder of atleet te zijn om de test te halen (beetje ongezond maakt ook niet uit, kan je wat meer tegen de G-krachten ;)). Als je van nature al sport kop je die test gewoon in. Gewoon doen dus!

PS. Zoveel dames zijn er inderdaad niet op dit board. Er is er nu 1, Nikita, die in de EMVO zit, en jij bent nu nummer 2.

@Iedereen die een aanstelling heeft
Gefeliciteerd en succes daar in Breda!

T-49 days till Woensdrecht :airforce:
 
Zo, hier weer een bericht van mij alleen :huilt: . Ik ben na vandaag namelijk nog als enige over van de 5.
Morgen moet ik de E en de F vlucht doen en ik zit er best wel een beetje tegenop omdat ik de D-vlucht nogal dramatisch heb gedaan op de Alsim. Ik had een beetje een black-out waardoor ik de powersettingen van de Alsim vergeten was (+ de neusstanden) en daardoor heb ik maar ff geimproviseerd en kreeg in totaal 3 of 4 resets en ik heb ook nog es 2 ADF codes op een verkeerd moment ingevoerd.
Verder heb ik tijdens de climb na de start niet op 2000 maar op 1000 voet de level-of gedaan en 1 bocht 'gewoon' vergeten (terwijl er gewoon een checklist boven op je dashbord staat). Ik baalde echt als een stekker en daarom ben ik nu alles echt in m'n hoofd aan het stampen voor de 2 overige vluchten.
De E-vlucht moet nu geen probleem meer zijn aangezien ik nu de hele avond kan leren en de F-vlucht ziet er ongeveer hetzelfde uit werd mij verteld maar dan met klimmende en dalende bochten.

Zo ik ga weer verder met leren en ik hoop dat ik erdoor kom!! Jullie horen het morgen!!

Greetz Peter!! :rt:
 
Braddock said:
Zo, hier weer een bericht van mij alleen :huilt: . Ik ben na vandaag namelijk nog als enige over van de 5.
Morgen moet ik de E en de F vlucht doen en ik zit er best wel een beetje tegenop omdat ik de D-vlucht nogal dramatisch heb gedaan op de Alsim. Ik had een beetje een black-out waardoor ik de powersettingen van de Alsim vergeten was (+ de neusstanden) en daardoor heb ik maar ff geimproviseerd en kreeg in totaal 3 of 4 resets en ik heb ook nog es 2 ADF codes op een verkeerd moment ingevoerd.
Verder heb ik tijdens de climb na de start niet op 2000 maar op 1000 voet de level-of gedaan en 1 bocht 'gewoon' vergeten (terwijl er gewoon een checklist boven op je dashbord staat). Ik baalde echt als een stekker en daarom ben ik nu alles echt in m'n hoofd aan het stampen voor de 2 overige vluchten.
De E-vlucht moet nu geen probleem meer zijn aangezien ik nu de hele avond kan leren en de F-vlucht ziet er ongeveer hetzelfde uit werd mij verteld maar dan met klimmende en dalende bochten.

Zo ik ga weer verder met leren en ik hoop dat ik erdoor kom!! Jullie horen het morgen!!

Greetz Peter!! :rt:

Goed dat je je bewust bent van wat je allemaal fout hebt gedaan... volgens mij gewoon zenuwen !! Succes met leren, en ontspan ook een beetje :)
 
@QrunchyRotor
Gefeliciteerd met het behalen van VMO-1. Ik hoor wel van je wanneer je een datum hebt voor de FAM en/of VMO-2. Succes met wachten en trainen.

@falco
Welkom op het forum. Succes alvast met de PVS.

@Nienke
Welkom op het forum. Succes met trainen.

@Braddock
Kom op jonge. Je bent niet voor niets nog als enige over. Goed inderdaad dat je je eigen fouten inziet. Dat zijn zeker leerzame momenten. Succes morgen met de E- en F vlucht.

Ciao Jimmy
 
Ik ben de laatste tijd niet echt actief geweest op dit forum.
En dat zal ik ook niet zijn in de nabije toekomst (wel af en toe, maar niet actief).

Zoals misschien bekend heb ik 7 Juli een PO-2 onderzoek gehad, en ben hiervoor 'gezakt'. Reden was dat ik niet volwassen genoeg overkwam. Ik respecteer de reden in ieder geval volledig aangezien het CML professioneel is en 'vergelijkings-materiaal' heeft om mijn resultaat te kunnen constateren. Het is op zich niet zo'n heel grote ramp, want ze zouden me heel graag terug zien over anderhalf jaar gezien mijn scores op de GVSS en het PO-1. Dit neem ik als motivatie mee op mijn komende anderhalf jaar. In de tussentijd zal ik mijn huidige opleiding afronden, of niet (de reden dat ik soliciteerde naar een functie bij de Luchtmacht).

Hoe dan ook, succes aan allen die nog in het treintje zitten, of eigenlijk niet: het zou niet van succes en geluk af moeten hangen ;)
Doe je best *duim*
 
@ernst86
Dat is erg jammer, dat je bent afgevallen met de PO-2. Gellukig kan je die nog herkansen over 1 1/2 jaar. Dan heb je ook weer meer levenservaring. Misschien dat je dan heel anders tegen dingen aan kijkt en een stuk volwassener bent geworden, waardoor je vast en zeker PO-2 dan wel haalt. Het is toch wel een geruststelling dat ze je graag weer terug willen zien op het CML, aan de hand van de behaalde resultaten op PO-1 en GVSS. Succes met je studie.

Ciao Jimmy
 
@ernst86

mijn advies? boek een ticket naar australië en ga daar een jaar rond reizen!! wedden dat dat leuker is dan je studie nu en zeker dat je veel over jezelf leert... ook over anderen trouwens :airforce:
 
@Nienke
Hey! Leuk je hier ook te zien, en dat je PO2 gehaald hebt! Alleen bijzonder is dat jij al je FAM geplanned hebt, en ik nog moest wachten... Ik bespeur hier enige fraude ;)

@Braddock
Je zult nu waarschijnlijk al pitten, maar toch sterkte gewenst morgen. Laat ze maar es zien wat strak vliegen is! :airforce:

@ernst86
Jammer dat je het niet gehaald hebt idd, maar wat je zegt, ze weten daar echt wel wat ze doen. 'tIs beter dan dat je afknapt op het KMA tenslotte. Kom je btw nog naar de lepeltje-lepeltje-meeting (check 15 mei-GVSS)? Zou leuk zijn! in elk geval sterkte met leren nog komend jaar. En aangezien je nu een schop in de goeie richting hebt gekregen om jezelf te leren kennen, zal het allemaal een stuk sneller gaan ;)
 
@ernst86
Jamer he ernst, dat het niet gelukt is. Hopelijk gaat het je goed en lukt het over 1,5 jaar wel. Succes met je opleiding.
 
ernst86 said:
Ik ben de laatste tijd niet echt actief geweest op dit forum.
En dat zal ik ook niet zijn in de nabije toekomst (wel af en toe, maar niet actief).

Zoals misschien bekend heb ik 7 Juli een PO-2 onderzoek gehad, en ben hiervoor 'gezakt'. Reden was dat ik niet volwassen genoeg overkwam. Ik respecteer de reden in ieder geval volledig aangezien het CML professioneel is en 'vergelijkings-materiaal' heeft om mijn resultaat te kunnen constateren. Het is op zich niet zo'n heel grote ramp, want ze zouden me heel graag terug zien over anderhalf jaar gezien mijn scores op de GVSS en het PO-1. Dit neem ik als motivatie mee op mijn komende anderhalf jaar. In de tussentijd zal ik mijn huidige opleiding afronden, of niet (de reden dat ik soliciteerde naar een functie bij de Luchtmacht).

Hoe dan ook, succes aan allen die nog in het treintje zitten, of eigenlijk niet: het zou niet van succes en geluk af moeten hangen ;)
Doe je best *duim*



Been there, done that, got the t-shirt...

Had hetzelfde eind 2003. Mijn advies: ga niet bij de pakken neerzitten. Toen was ik afgekeurd wegens gebrek aan leiderschaps en levenservaring, met commentaar erbij dat ik het gezien mijn motivatie etc later nog wel een keer moest proberen omdat ik wel potentieel had, nu heb ik een aanstelling voor de augustus klas voor de KMA.

En Singh heeft inderdaad en goeie. Het hoeft niet per se australie te zijn, maar ik zou een reis zeker aanraden. Ik heb zelf 3 maanden in de USA gezeten (waarvan twee werkend met acheterstands kinderen uit New York als groepsbegeleider. het was zwaar en af en toe behoorlijk doorbijten, maar ik heb op die reis een hoop geleerd en meegemaakt en het was ook errrrg vet :)


ga reizen dus! (gaan zweefvliegen heeft trouwens ook geholpen)
 
@QrunchyRotor
ik had afgelopen dinsdag toen ik VMO1 had al een afspraak gemaakt voor de FAM, maarja, verschil moet er zijn he :) maar was jij ook donderdag bij PO2 dan?

@Alle anderen die donderdag PO2 hadden, hebben jullie het ook gehaald?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top