Live radar EHAM

Diana said:
Waar dan?

Hé Diana, leuk je weer eens te spreken.... alles goed?

Specifiek niet hier, ik hoor her en der om me heen dat wij 'concurrenten' zouden zijn...... zijn we toch niet hoop ik? ;) :D
 
Mwa lijkt me niet. Denk dat jouwn site ook een iets ander publiek zit over het algemeen. Veel meer spotters etc. Petje af voor jouw (en Diana hier) dat je die site hebt opgezet. Zoals ik al eerder zei, had ik moeten verzinnen! echter, zou ik er nooit het geld etc in kunnen/willen steken zoals jij dat doet. petje af.

wanneer komt de eerste PBB/ATCBOX bbq ?? zoek namelijk naar een reden om weer eens in het vaderland langs te wippen :grijns:

keep it up the good work.
FD
 
Veel 'publiek' komt op beide sites...... Airwork en ATCBOX zijn gewoon 2 super sites als je luchtvaart geïnteresseerd bent.... en wat mij betreft geen enkele concurrentie in deze....
icon_thumbsup.gif


Met vriendelijke groet:

Daan
 
Wat concurrentie betreft, ik zie het in ieder geval niet en hoor het ook nooit om me heen. Behalve één keer dan, van dezelfde persoon die het onlangs hier op Airwork noemde. Ieder het zijne/hare. Alle respect voor het team van ATCBox en Didimon en wat zij neerzetten.

Flying Dutchman said:
zoek namelijk naar een reden om weer eens in het vaderland langs te wippen

FD, FD, FD... jij blijft immer onze cheerleader-minnende lieveling, maar naar Nederland komen? Ik mag blij zijn als ik dat ooit nog mee mag maken, waarschijnlijk als ik van achter mijn rollator de worstjes draai op de Airwork BBQ van 2036.
 
Live Radar EHAM

Live Radar EHAM

Immortal said:

Airliners.net vind ik persoonlijk anders, als je daar first class member wordt moet je elk jaar 55 dollar betalen voor een site zonder reclames, een nieuwsbriefje elke dag en plaatjes zonder watermerk.

Dan geeft ik liever één keer€10,- aan atcbox.com. (die zoiezo al weinig reclames heeft)

Immortal

Bovenstaand voorbeeld bedoelde ik. Jullie hebben me overtuigd dat het bij ATCbox heel anders ligt. Heb dan ook zojuist gedoneerd. Mooi verhaal van Didimon!

Greetz
René:rt:
 
Diana said:
FD, FD, FD... jij blijft immer onze cheerleader-minnende lieveling, maar naar Nederland komen? Ik mag blij zijn als ik dat ooit nog mee mag maken, waarschijnlijk als ik van achter mijn rollator de worstjes draai op de Airwork BBQ van 2036.

Hehehhe ik had het geloof ik niet beter kunnen verwoorden.....

Sta elk jaar te wachten op een carpooler, maar tja die komt nooit opdagen (goede reden toch dat ik altijd te laat ben op de BBQ:radar: :grijns: )

Ciao Steef
 
ATCBOX is gewoon een van de allerbeste sites op luchtvaartgebied in mijn ogen.
Zo verschrikkelijk veeeeeeeeel te beleven, echt!

Zo kan ik meepraten na twee jaar Goldmembership, maar eigenlijk al na een week.
Die eerste week dat ik goldmember werd, heb ik dag en nacht op ATCBOX
gezeten.
Ik ben er sindsdien iedere dag eigenlijk op te vinden, het is een positieve verslaving
en valt binnen het standaard lijstje sites dat ik gelijk afloop na het
opstarten van mijn computer...


Boudy
 
Dahaag,

Ik schijn 'mr. ATCBOX' te zijn volgens gewaardeerd collega Iz waar ik laatst inderdaad gezellig mee gevlogen heb.... :D

Kleine correctie, ik mag dan verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van ATCBOX maar de credits gaan naar het gehele team (8 man sterk plus 15 special members die ook een hele belangrijke bijdrage leveren in de vorm van stream hosting, organisatie, moderating, merchandaise etc.. etc..). Daarnaast is een site als ATCBOX ondenkbaar zonder veel aktieve leden die op wat voor manier dan ook bijdragen leveren.

Het verhaal bandbreedte steekt iets anders in elkaar..... als ik (we) de bandbreedte echt zouden moeten betalen tegen commercieel tarief dan bestond ATCBOX allang niet meer. Onbetaalbaar nl. en zelfs kostprijs zou too much zijn.

Hike (eigenaar ATCBOX), zelf webhoster en luchtvaart enthousiast sponsort de boel.

Toen we uit onze voegen aan het groeien waren en een dedicated server nodig hadden (ruim 3000 euro) hebben we het doneer systeem ingevoerd. Doneren is vrijwillig, hoogte van het bedrag ook. Feit is wel dat we in no time geld genoeg hadden voor zo'n dedicated server die aan alle specifieke eisen voldeed en waarmee we nu nog steeds werken. Gevolg is een super stabiele site met oneindig veel ruimte c.q. bandbreedte op een nog snellere verbinding.

It's a fair deal om mensen die ons helpen in de vorm van een donatie ook iets extra's te geven en zo is er ondertussen een grote download database voor goldmembers only met de meest mooie filmpjes, programma's etc.. etc..

We zijn altijd op zoek naar nieuwe dingen, de site nog interessanter maken en het live radar project is zoiets.... Dankzij donaties zat er wat geld in de kas en hebben we de gok genomen en een investering gedaan...... 2 SBS-1 apparaten plus toebehoren, 2 server machines, extra snelle internet verbinding naar de persoon die deze radar stream host, totaal ruim 4000 euries.... dit was niet mogelijk geweest zonder dat we donaties hadden gekregen. Alles wat aan donaties binnen komt wordt ook echt gereserveerd voor ATCBOX en niet voor privé doeleinden gebruikt (beetje jammer dat er mensen zijn die denken dat ik probeer te verdienen aan een zgn. fanclubje maar dat terzijde).

Nu draait de boel stabiel en is besloten om de radar streams alleen beschikbaar te stellen voor de mensen die ons helpen. Is dit fout?? Wij denken van niet.... Je hebt ons geholpen of je gaat ons helpen en daar krijg je dan een hoop extra's voor.... die extra's waren er niet geweest zonder donaties dus.... cirkeltje rond.

Nu doneren er veel mensen om de radar beelden te kunnen zien en pas nadat dit gebeurd is zijn we uit de kosten gekomen en zit er weer wat in de kas. M.a.w. we hebben er zelf ook eerst (veel) geld in gestoken om dit te realiseren. Nu zijn we quitte en is er weer wat geld in kas. Voor ons?? No way, we zijn alweer met een volgend project bezig nl. een dome cam onder de kaagbaan. Zo'n dome cam kost inclusief buitenbehuizing e.d. bijna 2000 euries.... er moet een internet verbinding aangelegd worden voor een paar honderd euro's..... kas weer in de min maar hopelijk op niet al te lange termijn een schitterende Schiphol live video streaming (remote controllable) webcam.

Videostreaming gaat gigantisch veel bandbreedte kosten en dat wordt ook een abonnements vorm..... Feit blijft nl. wel dat we minimaal uit de kosten moeten kunnen blijven wat investeringen betreft, over bandbreedte wordt nog niet eens gesproken dankzij de sponsoring van de eigenaar, en gratis is helaas niks, ook voor ons niet.

Wat blijft is het feit dat ATCBOX een gratis site is en blijft zonder irritante reclame waar genoeg te beleven is. Help je ons dan krijg je extra's zoals extra grote downloads en live radar beelden, maar het hoeft niet. En straks een abonnement nemen om met een camera te kunnen spelen hoeft ook niet....... helemaal jouw keuze....

En voor wie nog twijfelt of er echt geen commercieel belang is, het is mijn enige hobby waar ik maandelijks tientallen tot honderden euros in steek (wat mag want het is mijn hobby dus mijn keus om daar geld in te steken) maar wie denkt dat ik of wie dan ook er geld aan over hou..... think again!! Dagelijks wordt er in door elk team lid behoorlijk wat tijd in gestoken. Er gaat denk ik geen dag voorbij dat ik niet minimaal 2 uur aan de site werk, geheel belangenloos, pure hobby.... gewoon leuk. Als ik het idee had dat ik daar geld mee zou moeten verdienen dan was ik er allang mee gestopt of was ik echt commercieel gegaan waar ik NIET aan moet denken in dit geval. Als hobby is het leuk (vaak dan, soms ook niet), verplicht mezelf in ieder geval nergens toe behalve dat ik wel het verantwoordelijkheids gevoel heb om de mensen die ons helpen tegemoet te komen in allerlei leuke extra's en de site alive and kicking te houden. En dat blijft ook de drijfsveer.......

See you on ATCBOX.com en vind je het niks? Prima..... het is niet meer dan een hobby nl.

Groet: Daan (Didimon)

ps. ik proef hier vaak een sfeer van 'concurrentie'.... die snap ik niet, we hebben geen enkele intentie om concurrent te zijn want er is geen commercieel belang. Samenwerking is veel beter, samen maak je nl. een veel groter en gezelliger geheel ;)

Prachtig stukje hetgeen veel verduidelijkt. Maaruhmmm..... Hoe kom je aan zoveel vrije tijd om dat allemaal te doen ? :)-
Ben je soms vliegenier bij de Zwaan ?
 
Ik zou ook wel gold member willen worden, maar heel de site is engels:eek!:
Ik word daar zo moe van. Op een één of andere manier lijkt het me veel meer energie te kosten om te lezen dan in het nederlands:D


sommige stukken zijn ook nederlands, maar dat is niet overal neem ik aan.
verder mooie site. Snap alleen 1 ding niet, er word gezegd dat je geen last hebt van reclame als gold member, maar die zie ik als gewone member ook niet op de hoofdpagina.
 
Hoe bedoel je de hele site in engels?
Alleen de homepage is in het engels de rest is in het nederlands.
Niet verder kijken dan je neus lang is ........Daar wordt ik moe van. :passed:
 
@ Firekiddo, ik begrijp dat het misschien meer energie kost om in het Engels te lezen echter doet dit je net heel veel goed. Engels moest ik eerst ook meer bij nadenken. Tegenwoordig zet ik bij DVD's de ondertiteling uit want het lezen van de Nederlandse letters kost me meer energie dan gewoon luisteren naar wat ze vertellen. Weet niet hoe oud je bent maar ik zou lekker veel in het Engels lezen, het helpt je met het vooruitzicht op een carriere in de luchtvaart. :)
 
@ Firekiddo, ik begrijp dat het misschien meer energie kost om in het Engels te lezen echter doet dit je net heel veel goed. Engels moest ik eerst ook meer bij nadenken. Tegenwoordig zet ik bij DVD's de ondertiteling uit want het lezen van de Nederlandse letters kost me meer energie dan gewoon luisteren naar wat ze vertellen. Weet niet hoe oud je bent maar ik zou lekker veel in het Engels lezen, het helpt je met het vooruitzicht op een carriere in de luchtvaart. :)

Dat zijn wijze woorden !
Ik kan je bij het beluisteren van DVD's de Duitse taal (indien beschikbaar) ook van harte aanbevelen .....! Een pre mocht je eens solliciteren bij "eine Deutsche Fluggesellschaft"
 
Back
Top