DFA-FTO

KLM FA heeft te weinig capaciteit om haar studenten op de eigen vloot te plaatsen. De enige proceduretrainer FNPT2 biedt te weinig plaatsen, waardoor er studenten naar Merville (Frankrijk) worden gestuurd om daar de FNPT2 te doen (bij de vliegschool waar AirFrance). Daarnaast bieden ook de Baron's te weinig plek, waardoor de KLM FA al een tijdje mensen hun ME-IR laat vliegen bij de DFA.

Belangrijk om te melden is dat deze 'outsourcing' voor een belangrijk deel te maken heeft met de vraag van Ab-Initio's bij de KLM. Zo is het selectietraject voor studenten bij de KLM FA ingekort (geen psycho en APARTE grading meer) en mogen ze direct hun COVA doen. Op deze manier kan de KLM FA voldoen aan de (tijdelijke) hoge vraag bij de KLM.
 
De kwaliteit zal een stuk beter zijn van de leerlingen die het bij de dfa doen.
Het materiaal is een stuk nieuwer en sluit volledig aan op de kisten van nu. Dat doen die barrons bijv totaal niet meer lijkt me.....
 
Viper, staat nieuw materiaal dan gelijk aan een hogere kwaliteit? Zoals inderdaad hierboven vermeld, basic six blijft basic six en iedere student zal na zijn baron gewoon de 747, 777 op MD-11 sim ingaan. Denk niet dat het heel veel verschil zal uitmaken...
 
En het is zodat de De Vereniging Omwonenden Luchthaven Eelde heeft geklaagd over de Barons omdat ze te lawaaierig zijn en slecht voor het milieu.
Op deze manier kunnen de KLS'jes mooi verder met hun ME zonder de klachten.
 
om maar te zwijgen van het feit dat de baron met z'n 600PK natuurlijk een GRUWLIJK vliegtuig blijft om te sturen ;)
 
schijnt dat afgestudeerden het zwaar hebben, slechts 1 van de ongeveer 25 (?) heeft inmiddels een baan heb ik horen zeggen.
 
sowieso vaag verhaal..

1. Er zijn nog niet eens 25 klsers afgestudeerd. De eerste lichting is nog maar een paar maanden klaar. Tweede lichting begint pas..

2. Zo goed als alle ex-leerlingen heeft een baan. Waar ik zelf ook 1 van ben. Van de pas net afgestudeerde dfa-ers komen er een aantal al echt heel snel te terecht. Ik zou die 25 staat tot 1 eerder omdraaien..
 
Heb in ieder geval wel wat harde cijfers voor je; Ik was de laatste van mijn klas (Incl mij zelf 7 man) die klaar was, heb mijn opleiding afgerond in Juli 2007. Ik had zelf met 4 maanden een baan als vlieger. In totaal zijn er nu nog twee werkloos. Van deze twee personen heeft er één al wel een toezegging dat hij met enkele maanden als vlieger kan beginnen bij een airline.
 
Back
Top