Stella Aviation Academy

ik had vandaag mn 2de fase, en heb het niet zo goed gedaan zei Dhr. Schutter (die man die daar de selectie afneemt) hij vertelde me dat hij me eigenlijk moest vertellen dat ik het niet gehaald heb met deze resultaten maar omdat hij vond dat ik de 1ste fase heel goed had gedaan dat hij nu twijfelt en niet zo snel een beslissing wil nemen.

hij wil dat ik hem morgen middag nog even terug bel dus hij wil er nog een nachtje over slapen

denken jullie dat ik kans maak of niet ?

was jij vandaag samen met nog iemand de 2e selectie aan het doen of was je alleen? hoe laat had je de test?
want ik hoorde nadat ik toegelaten was dat er twee jongens niet door de 2e fase heen waren...
ik weet niet of hij jou bedoelde...
ik hoop het niet voor je
 
Is het dat ze KLM nog maar even laten zitten, omdat Stella niet aan de vraag voor vliegers voor de andere luchtvaart maatschappijen kan voldoen. Het zou mooi zijn als dat zo was, ik moet zeggen dat ik het niet geloof.

Dhr. Schutte vertelde mij dat Stella niet regelrecht vliegers mag leveren aan KLM, waarom vertelde hij me later nog wel. maar de jongens van de luchtmacht die bij KLM een contract krijgen, krijgen bij stella hun brevet.
en is het ook niet zo dat als je te "oud" word voor transavia je ook door stroom naar de KLM?
Stella is nu "prefered suplier" van transavia of dit echte waarde heeft of alleen maar een mooie benaming is weet ik ook niet zeker.
 
Stella is nu "prefered suplier" van transavia of dit echte waarde heeft of alleen maar een mooie benaming is weet ik ook niet zeker.

Het is een mooie benaming. leerlingen van Stella mogen op gesprek komen bij Transavia, net zoals zoveel leerlingen van andere scholen. Preferred supplier houdt in dat ze een soort voorkeur zouden hebben voor SAA. Niets is minder waar. De laatste tijd zijn er jongens van SAA, Oxford, KLS, NLS, MvvL en andere ervaren vliegers aangenomen. Kortom; de term preferred supplier is een beetje te hoog gegrepen, naar mijn bescheiden mening.

Overigens neemt dit niet weg dat het een goede zaak is dat SAA leerlingen een redelijk grote kans maken op een uitnodiging bij een maatschappij als Transavia!
 
Last edited:
Overigens neemt dit niet weg dat het een goede zaak is dat SAA leerlingen een redelijk grote kans maken op een uitnodiging bij een maatschappij als Transavia!

bedoel je hiermee dat ze uitgenodigd worden om als piloot te komen of uitgenodigd worden voor de selectie?
 
Prefered Supplier is idd echt onzin! Bel Transavia idd zelf maar effe op, daar weten ze van niets! Net als die 6 andere zogenaamde "leverings overeenkomsten" met andere maatschappijen! Bel die maatschappijen maar eens op. Ik durf te wedden dat een Condor Berlin nog nooit van Stella heeft gehoord! Tis namelijk zo, dat momenteel IEDEREEN kan solliciteren die aan de eisen van die maatschappijen voldoet! Stella heeft absoluut geen leveringsovereenkomst met bv Lufthansa, das echt gelogen! Als er iemand van Stella bij een van de bedrijven wordt aangenomen die Stella noemt, slaan ze zichzelf op de borst en laten iedereen denken dat het door hun komt. Is niet waar. Bij Transavia zijn het afgelopen jaar mensen aangenomen van ALLERLEI opleidingen, van Martinair Vliegschool tot Polder Aviation. Heeft dus niets met Stella te maken. Laat je er dus niet door verleiden en zoek gewoon de school die bij je past. Misschien is dat Stella, misschien zijn er ook geodkopere en voor jou betere opties. Dat ze de grootste vliegschool zijn heeft denk ik puur ermee te maken dat er naar mijn idee veel mensen hun soort "leveringsovereenkomst" fabeltjes geloven en dat hun selektie niet echt erg streng is...maargoed...why should I care...?

Cheers!
 
bedoel je hiermee dat ze uitgenodigd worden om als piloot te komen of uitgenodigd worden voor de selectie?

Uiteraard mag je komen voor de selectie!
Elke maatschappij hanteert een heel strenge selectie uit de poel van honderden of misschien wel duizenden kandidaten met afgeronde vliegopleiding, en soms al duizenden vlieguren, die allemaal hun CV netjes hebben ingestuurd. Van die stapels CV's worden er een aantal uitgekozen en die mogen op gesprek komen.
Ongeveer 30-70% (dit is een ruwe schatting, kan per keer en maatschappij varrieren) van de uitgenodigden wordt uiteindelijk geplaatst in de opleiding bij de maatschappij.

En dáárom is het zo belangrijk dat je al voor je vliegopleiding een strenge keuring ondergaat, na het afronden van je school ben je er nog niet!
1) je moet een uitnodiging voor de maatschappij krijgen
2) je moet de selectie positief afronden! met een 'twijfelachtig' score op je psycho/motorische test wordt geen genoegen genomen.
 
Hallo allemaal,

zoals jullie al zullen opmerken ben ik een tijdje niet actief geweest op dit forum. Gelukkig kan ik jullie melden dat ik vorige week de selectie van SAA heb voltooid. Nu moet ik mij medisch laten keuren. Hier heb ik enkele vragen over:
- hoe moet ik gekleed?
- hoe lang duurt het voordat je je uitslag hebt?
- hoeveel tijd neemt de keuring in beslag?
Ik hoop dat jullie hier wat over kunnen melden...
 
Hallo allemaal,

zoals jullie al zullen opmerken ben ik een tijdje niet actief geweest op dit forum. Gelukkig kan ik jullie melden dat ik vorige week de selectie van SAA heb voltooid. Nu moet ik mij medisch laten keuren. Hier heb ik enkele vragen over:
- hoe moet ik gekleed?
- hoe lang duurt het voordat je je uitslag hebt?
- hoeveel tijd neemt de keuring in beslag?
Ik hoop dat jullie hier wat over kunnen melden...

In volgorde:

- gewoon casual
- varieert, in mijn geval drie weken
- je staat na een uur of twee weer buiten
 
was jij vandaag samen met nog iemand de 2e selectie aan het doen of was je alleen? hoe laat had je de test?
want ik hoorde nadat ik toegelaten was dat er twee jongens niet door de 2e fase heen waren...
ik weet niet of hij jou bedoelde...
ik hoop het niet voor je

hehe jahwel ik heb de 2de fase inderdaad niet gehaald maar er werd mij wel een herkansing aangeboden om nogmaals de 2de fase te doen.
maar die herkansing mag pas over 3 maanden plaatsvinden, dus denk dat ik in de tussentijd ff NLS selectie zal proberen hoop dat ik die haal !

Sammyw nog gefeliciteerd dat je toegelaten bent ! :yeehaa:
 
hehe jahwel ik heb de 2de fase inderdaad niet gehaald maar er werd mij wel een herkansing aangeboden om nogmaals de 2de fase te doen.
maar die herkansing mag pas over 3 maanden plaatsvinden, dus denk dat ik in de tussentijd ff NLS selectie zal proberen hoop dat ik die haal !

Sammyw nog gefeliciteerd dat je toegelaten bent ! :yeehaa:

Dank je wel!
maar dat is wel relaxed dat je het over 3 maanden mag doen normaal is het een jaar wachten.
nu weet je tenminste nog aardig goed wat voor vragen je krijgt.
 
@ Slambam: Je bent iets te negatief over Stella. Condor heeft wel degelijk van Stella gehoord, en zelfs Stella benaderd om alstublieft piloten op te sturen. Dat iedereen er kan solliciteren kan kloppen. Feit is ook dat jongens van Stella een uitnodiging krijgen... en veel van de mensen die zomaar sollicteren niet!
Feit is ook dat iedereen bij transavia.com kan solliciteren, maar dat de jongens van Stella een uitnodiging krijgen om te komen.

Ciao
 
Feit is ook dat iedereen bij transavia.com kan solliciteren, maar dat de jongens van Stella een uitnodiging krijgen om te komen.

Ciao

Net zoals andere onervaren vliegers van vele vele andere scholen en met andere achtergronden.

Stella heeft geen voorkeur bij Transavia, je doet het nu voorkomen alsof alleen jongens van SAA worden uitgenodigd bij Trans maar anderen niet.
Dat is niet waar.
 
Last edited:
Even iets anders, hoeveel kisten heeft Stella tegenwoordig en hoeveel instructeurs? Moet toch ook aardig wat bijgekomen zijn invergelijking moet een tijd terug toen het nog RvdS was.
 
Net zoals andere onervaren vliegers van vele vele andere scholen en met andere achtergronden.

Stella heeft geen voorkeur bij Transavia, je doet het nu voorkomen alsof alleen jongens van SAA worden uitgenodigd bij Trans maar anderen niet.
Dat is niet waar.

Stella heeft WEL voorkeur bij transavia. Maar sommige andere scholen ook, dat is waar. Maar vraagje aan iedereen wie nog meer hier op dit board bij transavia gesolliciteerd heeft. Wie is er nog meer 1 week na het invullen van zijn of haar gegevens op de website uitgenodigt voor een gesprek? Of sneller...? Dat zijn mensen van de scholen waar trans de voorkeur aangeeft. Waaronder Stella!

Ciao
 
Stella heeft WEL voorkeur bij transavia. Maar sommige andere scholen ook, dat is waar. Maar vraagje aan iedereen wie nog meer hier op dit board bij transavia gesolliciteerd heeft. Wie is er nog meer 1 week na het invullen van zijn of haar gegevens op de website uitgenodigt voor een gesprek? Of sneller...? Dat zijn mensen van de scholen waar trans de voorkeur aangeeft. Waaronder Stella!

Ciao

Ik heb begrepen van een stella leerling dat stella leerlingen eerst een type rating positief moeten doorlopen bij Alteon op de B737CL voordat ze overwogen worden voor een selectie bij Transavia. Dure grap.....

Hoe kan je dat een voorkeursbehandeling noemen? Als NLS/KLS er kan je direct na de opleiding solliciteren bij Transavia zonder een "selfsponsered" rating.
 
Ik surf regelmatig even naar de weblogs van de diverse klassen (nls epst kls stella etc.) Als ik dan zie hoe die jongens van bijv. TUKSAL (leuke filmpjes overigens) het hebben gedaan, dan is dat niet onaardig.

Ik neem aan dat als die selectie niet voldoende is, stella's populariteit snel zal afnemen en dat het gros bij een maatschappij door de mand valt

Toekomst zal het uitwijzen
 
Uiteindelijk weet je toch pas achteraf of de keuze voor een bepaalde vliegschool de goede was, in die toekomst kijken kan helaas niemand! en daarnaast: Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst! Maar toch is dat natuurlijk een belangrijk punt om je keuze voor een school vanaf te laten hangen!
Op een vliegschool, tijdens een open dag, wil natuurlijk iedereen de school verkopen studenten/instructeurs/management etc. Daarmee wil ik niet zeggen dat een open dagen onbelangrijk is, maar je moet de prachtige verhalen wat relativeren. Ook hier: dit is geen garantie voor de toekomst!
Probeer ook in contact te komen met oud-studenten, die hebben vaak een wat objectiever beeld en hebben zelf ook de keuze moeten maken en zullen daarnaast (meestal) eerlijk zijn over aantallen studenten die zijn aangenomen, hoeveel de opleiding gehaald hebben etc.
 
Van de website van Stella:

Stella Aviation Academy (SAA) heeft een samenwerkingsovereenkomst met meerdere luchtvaartmaatschappijen. Deze maatschappijen zijn Lufthansa, Transavia.com en VLM Airlines. De overeenkomsten betekenen voor de SAA-studenten een belangrijke vervolgstap na de basis vliegopleiding voor een loopbaan als verkeersvlieger.

Zie er geen Ryanair, Easyjet of Condor bijstaan. Opmerkelijk is dat ze opvallend veel KLM-toestellen filmen in hun eigen wervingsvideo.
 
Back
Top