Stella Aviation Academy

Kost 150 euro bij Stella.
Ik begin zelf dit jaar bij Stella maar nu ik net lees dat ze niet kijken naar die pyscho test krijg ik een nare smaak in mijn mond en helemaal op mijn bankrekening...
 
Tja... het is en blijft een commerciel bedrijf he!

Hou maar wel in je achterhoofd dat je bij je selectie bij een maatschappij een véél zwaardere test voor je kiezen krijgt.
In dat opzicht heb je nu alvast een indicatie of je er zowiezo geschikt voor bent.
 
nog ff een vraag over 2de fase bij stella
krijg je ook natuurkunde vragen of niet ??
want ik had iets gelezen met een hefboom ofzo

en bij ruimtelijk inzicht kunne et makkelijke vragen zijn waarbij het object zeg maar gedraaid is ofzo maar et kan ook de hele moeilijke kan opgaan dus hoe zit het qua niveau ?
 
ja maar wel natuurkunde van de 1-2 klas ofzo :p
ik ben echt niet goed in natuurkunde en redde hetzelfs
ruimtlijk inzicht begint met makkelijkke spiegelbeelden maar word op de helft echt wel moeilijk, dat is eigenlijk met alle testen, elke vraag een stapje moeilijker
 
Kost 150 euro bij Stella.
Ik begin zelf dit jaar bij Stella maar nu ik net lees dat ze niet kijken naar die pyscho test krijg ik een nare smaak in mijn mond en helemaal op mijn bankrekening...

ze nemen de pschycho test wel mee in het eindinterview, maar het is denk ik niet zo belangrijk dat ze je d'r op afrekenen.
(of er moet uit blijken dat je graag vliegtuigen in torenflats boort ofzo)
en die €150,- is nog goedkoop in vergelijking met de andere scholen.
 
Is er ooit wel eens iemand NIET door de selektie gekomen??

Cheers!

Denk ook niet dat de niet-geslaagde het allemaal melden ;) Dus valt het ook minder op.. :)

Toen ik er was zeiden ze dat 1/3 van alle aangemelden uiteindelijk de testen succesvol doorloopt.


Mja, dat boeit me allemaal niet :D Ik ben er doorheen en daar ben ik blij mee!
 
ze nemen de pschycho test wel mee in het eindinterview, maar het is denk ik niet zo belangrijk dat ze je d'r op afrekenen.
(of er moet uit blijken dat je graag vliegtuigen in torenflats boort ofzo)
en die €150,- is nog goedkoop in vergelijking met de andere scholen.

Wat is dan het nut van die keuring?
Bij een airline telt een dergelijke psycho-evaluatie juist heel zwaar... :rolleyes:
 
volgensmij is psycho ook om te kijken of je met je crew om kan gaan,, en of je je zelf durft te presentere...
 
Ik heb het idee dat er vliegscholen zijn die een psycho test enkel laten doen om te laten lijken dat hun selektie serieus is.....net als de sim...vind het ook erg merkwaardig dat als ik die vraag stel of er ooit wel eens mensen zijn afgewezen voor de selektie, er iemand antwoord die op dit forum nog nooit heeft gepost, maar wel kan vertellen dat hij de enige is van de drie die door is....erg vaag naar mijn idee!

Persoonlijk denk ik dat de vliegscholen een selektie doen om het serieus te laten lijken. Ik ken echt bijna niemand die na 2003 een vliegopleiding wilde doen en uiteindelijk geen mogenlijkheid heeft gehad omdat hij/zij is afgewezen bij de selektie.

Cheers!
 
Ik ken iemand die de afgelopen maand is afgewezen bij de Stella selectie; het gebeurt dus wel degelijk.

Percentages kan ik verder niet noemen, alhoewel ik soms ook het gevoel krijgt dat het aantal succesvolle selecties regelmatig hoger is dan de scholen doen lijken.
 
Ik heb het idee dat er vliegscholen zijn die een psycho test enkel laten doen om te laten lijken dat hun selektie serieus is.....net als de sim...vind het ook erg merkwaardig dat als ik die vraag stel of er ooit wel eens mensen zijn afgewezen voor de selektie, er iemand antwoord die op dit forum nog nooit heeft gepost, maar wel kan vertellen dat hij de enige is van de drie die door is....erg vaag naar mijn idee!

Persoonlijk denk ik dat de vliegscholen een selektie doen om het serieus te laten lijken. Ik ken echt bijna niemand die na 2003 een vliegopleiding wilde doen en uiteindelijk geen mogenlijkheid heeft gehad omdat hij/zij is afgewezen bij de selektie.

Cheers!

ik ben al een tijdje op de forums aan het kijken maar had me nooit aangemeld omdat ik gewoon geen ervaring van de scholen had.
bij mij was het geval dat bij de 1e test de helft afviel, die gaste heb ik ook echt weg zien gaan.
bij de 2e waren we maar met z'n 3e en waren die andere 2 jongens niet door.
ik denk dat de meeste mensen geen zin hebben om op een forum te gaan posten dat ze niet door zijn, er zijn wel wat die dat doen maar die kijken meteen verder waar ze nu heen moeten gaan. veel jongens gaan naar 1 school en als ze daar niet doorkomen denken ze dat nergens aan de bak kunnen, altans dat waren de reacties die ik op Teuge mee kreeg.
de een wou alleen maar naar stella en anders ging ie een hbo studie doen, en de ander ging dan maar ff kijken of ie in belgië naar een school kon waar helemaal geen selectie voor was en waar je alleen een zak met geld hoefde mee te nemen.
 
Percentages kan ik verder niet noemen, alhoewel ik soms ook het gevoel krijgt dat het aantal succesvolle selecties regelmatig hoger is dan de scholen doen lijken.

Stella is op dit moment ook de drukste school qua aanmeldingen dus het is ook wel logisch dat er meer mensen door komen dan voorheen.
 
ben blij dat ik niet de enige ben die niet kan spellen.

on topic:

Waar denk je dat slambam op probeerd aan te sturen met zijn post....
juist ja.

cheers
 
Toen ik naar een open dag van stella was geweest, toen was het percentage dat door de selectie kwam 38%...
 
Toen ik selectie moest doen 1ste fase was ik de enige die daar was om die test te doen, en ik had het toen ook gelijk
waarschijnlijk zijn er meerdere die de 2de fase zullen gaan doen, wat me wel opviel was nadat ik klaar was met de 1ste fase ik op mn scherm een tekst kreeg te zien met: je resultaten zullen zo snel mogelijk naar ........ worden gestuurd terwijl ik het resultaat gelijk in de kantine kreeg.
is het zo dat je bij fase 1 gelijk krijgt te horen dat je het gehaald hebt of niet of bij alle fases zo ?
 
Ik heb zelf het idee dat de selectie bij Stella een stuk minder zwaar is. Ze willen naar 12 klassen per jaar toe en die krijg je nooit vol met zo'n strenge selectie. Tenzij er opeens twee keer zoveel mensen zich aanmelden, maar dat lijkt me wel erg veel. Volgens die man van Stella kregen ze die klassen echter wel vol en niet dmv de selectie lichter te maken. Ik ben benieuwd..:)
 
Ik heb zelf het idee dat de selectie bij Stella een stuk minder zwaar is. Ze willen naar 12 klassen per jaar toe en die krijg je nooit vol met zo'n strenge selectie. Tenzij er opeens twee keer zoveel mensen zich aanmelden, maar dat lijkt me wel erg veel. Volgens die man van Stella kregen ze die klassen echter wel vol en niet dmv de selectie lichter te maken. Ik ben benieuwd..:)

zeker een kls'er:airforce:
 
ff terug te komen op een oude vraag van meerdere mensen.
is de grading op de frasca sim. moeilijk en zijn er mensen die ons tips kunnen geven?

danke schnitzel sehr
 
Back
Top