Cityjet!!

Frequent Flyer

New member
Voor diegenen met een klein beetje ervaring, Cityjet is behoorlijk aan het aannemen. Ze hebben best grootse plannen als ik ze mag geloven. Eindelijk mag ik de psycho boeken weer uit de stoffige kast halen!!! Heeft er iemand meer info over de aptitude testen bij Cityjet! In januari mag ik het proberen!

Thanx!!!

FF
 
City Jet test bestaat uit vier aparte testen alle MC.

1. Technisch redeneren. Kleine technisch/logische vraagstukken oplossen bestaande uit plaatjes. Duur ongeveer 25 minuten.

2. 3D inzicht. Het openen of sluiten van 3D figuren. Niet moeilijk maar vraagt veel concentratie.
Duur ongeveer 25 minuten

3. Reken test. Opgaven niet te moeilijk maar veel. De Ieren hebben een andere methode om deel sommen op te schrijven. Kijk hier even na. Sommige van de sommen hebben ontbrekende cijfers en die moet je zien te vinden plus de som oplossen.
Cijfer reeksen enz. Duur ongeveer 30 min.

4. Logische reeksen. Oplossen van logische reeksen in elke vorm. Tekst, Plaatjes, Letters, Cijfers enz.
Duur ongeveer 25 min.

Snelheid en corretheid zijn van het grootste belang gezien de opgaven zelf niet al te moeilijk zijn.

Veder als je dit haalt krijg je een interview met de ops manager in Dublin, Tony, waar hoofdzakelijk gesproken wordt over jezelf en je type, F50?
Zorg dat je ontspannen overkomt en ken je operatie by hart. Als je iets niet weet wees dan eerlijk en verkoop geen onzin. Meeste vragen zul je krijgen over je turbine, props, stall eigenschappen enz. Blijf altijd positief over je maatschappij. Anyway the works.

Dan krijg je een check in de sim. B737 200. Dit kan de zelfde dag of later. Let op EPR powersetting !!!
Je krijgt een korte briefing over de snelheden die ze willen zien. Ongeveer 30 min. en dan vlak voor je de sim in gaat krijg je ongeveer 10 min om de app. te bestuderen. Soms DUB maar dit kan ook een andere plaats zijn. Vervolgens krijg je een check van ongeveer 40 minuten. Je mag kiezen waar je gaat zitten en je TRI/TRE doet precies wat jij zegt. Niet meer, niet minder als je begrijpt wat ik bedoel. Je vliegt een SID, Air work met cimbs truns descent met vasthouden van je speed, vervolgens een holding en een app. Afhankelijk van je ervaring tussen de holding en de ILS een N-1. Je mist de weerstand van de molen dus let erg goed op je powersettings voor je snelheid v/s attitude. Als je een 737 sim kunt vinden is 2 uur trainen geen weggegooid geld.

Cheers and good luck

Slobby
 
3. Reken test. Opgaven niet te moeilijk maar veel. De Ieren hebben een andere methode om deel sommen op te schrijven. Kijk hier even na. Sommige van de sommen hebben ontbrekende cijfers en die moet je zien te vinden plus de som oplossen.

Zou je hier wat meer over kunnen vertellen, bijv. met wat voorbeelden?

Thanx!
 
Wie zou zou vriendelijk willen zijn dit topic een klein beetje nieuw leven in te wilen blazen door mij wat te vertellen over ervaringen met CityJet, informatie over selectie(s) etc. Binnenkort ben ik waarschijnlijk aan de beurt hier. Alvast bedankt.
 
Beste bewoners van Londen City en ander meelezend gespuis,

Per september zal ik gestationeerd in Londen zijn, arbeiderend voor CityJet. Ik weet dat ze daar nog niet heel lang zitten dus ben ook bang voor weinig Nederlands antwoord, maar toch wil ik via deze weg een roep doen naar personen die mij kunnen vertellen hoe en waar ik het beste kan gaan wonen. Schijnbaar moet ik alle Nederlandsche maatstaven wat betreft huurprijzen vergeten, daar ben ik dus op voorbereid..

Bij voorbaat mijn dank,

5Pa
 
Last edited:
Welkom in London City!!!

Mooiste stad van Europa!! Wel een beetje prijzig om te wonen, kunt het beste in de buurt van de airport gaan zitten!
Vanaf wanneer precies zit je in LCY?

Groeten,

Fokkeneer
 
Simsessies beginnen over anderhalve week, lijntraining sowieso niet vanuit LCY dus niet eerder dan december..
 
Thanks, de eerste approaches in de RJ sim waren zeker genieten. Volgende week naar Parijs voor jumpseats en lijntraining. Toptent hier.
 
Back
Top