KLM gaat open voor piloten 'buiten eigen organisatie'

Er zijn vlak voor oud en nieuw een heleboel extra vliegers aangenomen op de 737. Ze zitten nu thuis te wachten(betaald) tot er simulators/instructeurs beschikbaar zijn. Die buffer moet eerst op. Vervolgens is er de corona crisis. Ik denk dat dit allemaal wel wat vertraging kan geven helaas.
 
Weet iemand toevallig of er nog mensen zijn met een startdatum in februari/maart/april? of zijn mensen afgebeld/ of zijn er geen startdata meer gegeven? Als er nog wel startdata zijn, is dit KLS of vrije markt?

Thanks!
 
Er zijn vlak voor oud en nieuw een heleboel extra vliegers aangenomen op de 737. Ze zitten nu thuis te wachten(betaald) tot er simulators/instructeurs beschikbaar zijn. Die buffer moet eerst op.

Volgens de senioriteitslijst zijn er in december niet (veel) meer mensen aangenomen dan in de maanden daar voor. Het lijkt me ook niet logisch dat de KLM dat pad in slaat, waarbij de kans aanwezig is dat de al gestagneerde S/O’s via de VNV er een stokje voor proberen te zullen steken. Dan zou KLM namelijk ook in 2020 (verkapte) Direct Entries aannemen.

Inmiddels hebben steeds meer S/O’s op de 747 overigens (op korte termijn) opleidingsdata voor de 737, dus intern begint het weer op gang te komen qua omscholingen richting ‘Europa’.
 
Volgens de senioriteitslijst zijn er in december niet (veel) meer mensen aangenomen dan in de maanden daar voor. Het lijkt me ook niet logisch dat de KLM dat pad in slaat, waarbij de kans aanwezig is dat de al gestagneerde S/O’s via de VNV er een stokje voor proberen te zullen steken. Dan zou KLM namelijk ook in 2020 (verkapte) Direct Entries aannemen.

Inmiddels hebben steeds meer S/O’s op de 747 overigens (op korte termijn) opleidingsdata voor de 737, dus intern begint het weer op gang te komen qua omscholingen richting ‘Europa’.

Helaas is het wel waar met mensen die thuis zitten. Vnv kan hier niks mee aangezien ze in 2019 aangenomen zijn.

Vwb opleidingen naar Europa komen deze door de uitfasering -400.
 
Ze zijn expres in 2019 aangenomen, omdat voor dat jaar de klm direct entry copiloten mocht aannemen. Aannamedatums waren vlak voor oud en nieuw. (Protocol met de vnv.)
Door handig gebruik te maken van dit protocol, kon klm zich verzekeren van extra direct entry mensen voor de 737 vloot.
 
Door handig gebruik te maken van dit protocol, kon klm zich verzekeren van extra direct entry mensen voor de 737 vloot.

Het is niet de eerste keer dat de VNV iets niet fatsoenlijk dicht schrijft... :rolleyes:

Steeds meer S/O’s gaan inmiddels richting de bijbehorende 200 FP direct entry stagnatiecompensatie, dat dan weer wel... :biertje:
 
Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor SO. Je kunt nog lang genoeg op Europa beunen.

Wellicht worden deze minst seniore F/O’s in de toekomst nog tijdelijk contra-omgeschoold met de meest seniore S/O’s. Zie je beide functies... :angel:

Ik heb geen iPad bij de hand, maar uit mijn hoofd is dat na 9 biedrondes (en vervolgens uiterlijk de 11e biedronde daadwerkelijk in omscholing). Iemand wellicht meer details of dat nog steeds in de CAO staat, en of dat ooit daadwerkelijk toegepast is?
 
Is zeker gebeurd, dacht zo een 13-14 jaar geleden. Betrof toen een stuk of 4 collega’s die van so en fo wisselde en vice versa.
 
Ze zijn expres in 2019 aangenomen, omdat voor dat jaar de klm direct entry copiloten mocht aannemen. Aannamedatums waren vlak voor oud en nieuw. (Protocol met de vnv.)
Door handig gebruik te maken van dit protocol, kon klm zich verzekeren van extra direct entry mensen voor de 737 vloot.

Allemaal onzin. Iedereen met toegang tot de senioriteitslijst kan zien dat er in de maanden november en december minder mensen zijn aangenomen dan in alle andere maanden van 2019. Precies zoals lowpass zegt.
 
Klopt, maar dat er staat los van dat KLM toch nog op precies 31-12-2019 8 F/O 737 en 3 F/O Embraer heeft aangenomen. Dit was om nog gebruik te maken van het protocol. Jullie hebben dus beiden gelijk;)

Bron: Een van deze direct entries die een maand betaald thuis heeft gezeten voordat hij aan zijn OCC kon beginnen.
 
Agree, maar de teller voor 2019 staat op meer dan 360 aannames. Er zijn vorig jaar wel vaker 8 man of meer op 1 dag in dienst getreden (ook wel eens 13 bijvoorbeeld) Dus als je gelijk hebt gaat het nog steeds op pinda’s. Als ze de regels hadden willen oprekken was december niet 1 van de dunste maanden van het jaar geweest.
 
Daarom zeg ik ook dat jullie beiden gelijk hebben;)

Als je met je redenatie wilt onderbouwen dat Planning en Rotation logisch werkt, dan moet ik je helaas teleurstellen, want dat gaat je niet lukken.

Lang verhaal kort na 16 pagina’s: per 1-1-2020 is de deur op slot voor externe sollicitanten.
 
Wat gebeurt er als je al wat ouder bent en toch wil solliciteren, nog steeds op je 56e eruit? Mag/moet je dan officieel op pensioen??? Wat hou je over als je er bv 10j hebt gevlogen als coco.

Asking for a friend ;)
 
Pensioenleeftijd is tegenwoordig 58. Alles wat je na je 42e deeltijd werkt kun je aan het einde langer doorvliegen, tot maximaal 62e verjaardag.
 
Helaas, snelste afwijzing ooit mogen ontvangen voor een sollicitatie. Zaterdagavond opgestuurd, uur later de mail. Niemand bereikbaar om te bellen in het weekend. Bijzonder! Andere gegadigden ook zo snel een afwijziging mogen ontvangen? Ben zelf TR777 met 8.5k TT. Succes gewenst aan een ieder die door mogen. Ben benieuwd naar feedback van het proces.
 
Back
Top