Ervaringen epst of ais

mrmayor

New member
Ik heb ooit bij de kfa toen ik 18 was gesolliciteerd en de selectie helaas niet gehaald, mag hem ondertussen ook niet overnieuw doen. Daarna ben ik bij de luchtmacht gegaan en daar de vliegopleiding vanwege persoonlijke redenen niet afgemaakt. Nu ben ik aan het kijken bij onder andere epst en ais. Ik vroeg mij af of mensen ervaringen hadden bij deze vliegscholen. Of zijn er nog andere scholen die aan te raden zijn om naar te kijken ? ( heb al bij lufthansa gekeken en daar kon ik alleen selectie doen in het Zürich )
 
Dit hoef je zeker niet met ons te delen maar ik zou bij mezelf te rade gaan of die twee valse starts iets met elkaar te maken hebben of dat hetzelfde probleem zich twee keer anders geuit heeft.
Dat is misschien iets om eerst aan te werken voordat je een derde poging waagt.
Deze keer met een groter persoonlijk financieel risico.
Om niet (te) hypocriet over te komen, ik ben zelf op mijn 18e bij de KLS afgewezen en 4 jaar later bij de Klu ook de eerste dag niet doorgekomen.
Het is inmiddels 27 jaar na de derde poging……en 14.000 vlieguren verder.
 
Last edited:
By the way, als je in de ‘vrije sector’ een vliegopleiding wil volgen kijk dan eens naar
  • Canada
  • Verenigde Staten
  • Zuid Afrika
  • Polen
Willekeurige volgorde maar Canada heeft een veel gunstiger immigratie klimaat dan de VS.
Hou in de gaten de kosten voor een eventuele conversie naar EU ( EASA) brevetten.
 
Dit hoef je zeker niet met ons te delen maar ik zou bij mezelf te rade gaan of die twee valse starts iets met elkaar te maken hebben of dat hetzelfde probleem zich twee keer anders geuit heeft.
Dat is misschien iets om eerst aan te werken voordat je een derde poging waagt.
Deze keer met een groter persoonlijk financieel risico.
Om niet (te) hypocriet over te komen, ik ben zelf op mijn 18e bij de KLS afgewezen en 4 jaar later bij de Klu ook de eerste dag niet doorgekomen.
Het is inmiddels 27 jaar na de derde poging……en 14.000 vlieguren verder.

Bedankt voor je reactie. Kls was ik gewoon te jong op mijn 18e en bij de luchtmacht waren er andere redenen waarom het niet door ging. Vliegen zat er wel in op zich. Ik zal eens kijken naar die landen, dankjewel voor de suggestie! mocht je een vliegopleiding aanraden dan hoor ik dat graag!
 
Mayor, je vraagt een beetje naar de speld in de hooiberg.
Er zijn vele honderden mogelijkheden , wat goed werkte voor een ander hoeft niet de beste optie te zijn voor jou.
Je zal waarschijnlijk een jaar bezig zijn om genoeg te weten te komen over opleidingen voordat je een beslissing neemt.
Misschien wel langer.




Er is een beetje overlap tussen die en van 4 jaar geleden maar staat nog genoeg info in.
 
Back
Top