Totalen en Bijzonderheden 2021

@Europe-American Bedankt! Ik hoop door aan de slag te gaan als FI dicht genoeg bij het vuur te zitten. Airside Schiphol is gelukkig geen onbekend terrein voor mij, misschien een goed alternatief tijdens de dagen dat er niet gevlogen kan worden.
 
Ik weet in elk geval van de beveiligings bedrijven dat ze altijd veel studenten deeltijd of op afroep gebruikten.
Instructie geven zal niet voltijd zijn en niet genoeg zijn om je rekeningen te betalen.
Veel succes in elk geval, het zal een hele leerzame periode worden.
 
Last edited:
Een beetje laat, maar vooruit:
Eind 2021 weer aan het vliegen gegaan, in november mijn OCC en linecheck afgerond en daarna weer volop aan het vliegen gegaan:
56 uur simulator A320
75.35 uur op de rechterstoel A319/320, verdeeld over 41 vluchten.
Kortste vlucht: 0:53 HAM-DUS
Langste vlucht: 5:20 BER-LPA
1 unruly pax laten offloaden in BER
1x uit de tijd gevlogen en met kerst overnacht in LPA

2926 passagiers vervoerd, wat helaas maar betekend dat de loadfactor gemiddeld 46% was.
Op een beter 2022!
 
Eindelijk mijn logboek kunnen bijwerken.

2021:

166:00 blokuren Concordino
167 t/o en landingen

In 2021 eindelijk weer een vliegende baan gevonden na de economische gevolgen van Covid-19 in levende lijve ondervonden te hebben.
Helaas wel van de linkerstoel naar de rechter.
Eind vorig jaar zette het goede door en tegelijkertijd de upgrade begonnen en de selectie bij een ander bedrijf gehaald.
Nu met de type rating bezig bij dit nieuwe bedrijf!
Dan toch de wissel van turboprop naar jet nu.
Zal mijn vorige kist missen maar men moet door in de vaart der volkeren.
Succes in dit nieuwe jaar allen.
 
Zo eindelijk m'n logboek weer eens bijgewerkt.

In 2021 493:34 gevlogen.
Alles op de 320 family. Bij mijn vliegclub is dat de A319, 320, 320 NEO en 321.

Door de 10.000 uur totaal gegaan...
Een Bachelor in Aviation Management behaald. Dissertatie geschreven over: "Self-funded pilot training: A sustainable approach to flight crew resourcing?".

1x keer omgedraaid om een passagier te laten arresteren.
 
Zo eindelijk m'n logboek weer eens bijgewerkt.

In 2021 493:34 gevlogen.
Alles op de 320 family. Bij mijn vliegclub is dat de A319, 320, 320 NEO en 321.

Door de 10.000 uur totaal gegaan...
Een Bachelor in Aviation Management behaald. Dissertatie geschreven over: "Self-funded pilot training: A sustainable approach to flight crew resourcing?".

1x keer omgedraaid om een passagier te laten arresteren.
He KL,

Leuk te zien dat jij hier ook nog actief bent.

Gewisseld op de Airbus?

Ik weet mij nog te herinneren dat je 757, 737 gevlogen hebt in het verleden, dus ook ergens gewisseld van club?

En gefeliciteerd met die mijlpaal van 10K uren.
 
??

It’s tops flying props, zei mijn eerste fleet chief altijd. ?
Heb je tenminste een plek om je jas en hoed buiten op te hangen. Al zal ie dat wel niet bedoeld hebben.
Ook gefeliciteerd met je nieuwe baan ;) .Welcome to the Jetset ;).
 
Een beetje laat, maar vooruit:
Eind 2021 weer aan het vliegen gegaan, in november mijn OCC en linecheck afgerond en daarna weer volop aan het vliegen gegaan:
56 uur simulator A320
75.35 uur op de rechterstoel A319/320, verdeeld over 41 vluchten.
Kortste vlucht: 0:53 HAM-DUS
Langste vlucht: 5:20 BER-LPA
1 unruly pax laten offloaden in BER
1x uit de tijd gevlogen en met kerst overnacht in LPA

2926 passagiers vervoerd, wat helaas maar betekend dat de loadfactor gemiddeld 46% was.
Op een beter 2022!
He lima, lekker man dat je weer aan de bak bent.
 
He KL,

Leuk te zien dat jij hier ook nog actief bent.

Gewisseld op de Airbus?

Ik weet mij nog te herinneren dat je 757, 737 gevlogen hebt in het verleden, dus ook ergens gewisseld van club?

En gefeliciteerd met die mijlpaal van 10K uren.
He V1,

Goed te zien dat er nog een paar "ouwe rotten" actief zijn. Je info is gedeeltelijk correct. Heb 75 en76 gevlogen in Engeland. Daarna geitenhoeder op de 330 geweest. Nu Flap Operator (F/O) op de 320, maar in The Land of the Free...
 
He V1,

Goed te zien dat er nog een paar "ouwe rotten" actief zijn. Je info is gedeeltelijk correct. Heb 75 en76 gevlogen in Engeland. Daarna geitenhoeder op de 330 geweest. Nu Flap Operator (F/O) op de 320, maar in The Land of the Free...
Land of the Free? Nederland? :D . Terug in normale wereld? Haha.

Prettig dat je nog steeds vliegt.
 
Lang leve de ouwe rotten......

Ik kwam zowaar ook mijn login weer tegen, here I am...

285 uurtjes Falcon 8x in 2021
Kortste vlucht 0:12 en de langste 13:10

Ciao Stevo
 
Last edited:
Lang leve de ouwe rotten......

Ik kwam zowaar ook mijn login weer tegen, here I am...

285 uurtjes Falcon 8x in 2021
Kortste vlucht 0:12 en de langste 13:10

Ciao Stevo
Yo Steve,

Ook mooi jou hier weer te zien.

Vette bak die Falcon. Dus geen Tui meer?
Naja Falcon is wel heel erg sexy. Dat moet gezegd worden.
 
247 totaal

244 in de Falcon 900EX EASyII en 3 uurtjes single engine

Kortste vlucht 00:22 block

Langste vlucht 08:26 block



1 go-around

Slechts 4 Atlantic crossings

195 passagiers totaal

77.000 gallons Jet-A



Midden 2021 is de crew met het toestel mee-verhuisd naar een nieuw management bedrijf en dat bevalt prima.
 
Yo Steve,

Ook mooi jou hier weer te zien.

Vette bak die Falcon. Dus geen Tui meer?
Naja Falcon is wel heel erg sexy. Dat moet gezegd worden.
Yo V1,

Ja gezellig toch.... hahaha

Nee na TUI een paar "dingen" geprobeerd om te bepalen wat ik echt wil, dus na een BBJ, Sukhoi Superjet en een 787 op de Falcon8X terecht gekomen. Heerlijke machine en mooie operatie.

Groetjes
 
Yo V1,

Ja gezellig toch.... hahaha

Nee na TUI een paar "dingen" geprobeerd om te bepalen wat ik echt wil, dus na een BBJ, Sukhoi Superjet en een 787 op de Falcon8X terecht gekomen. Heerlijke machine en mooie operatie.

Groetjes
Wow Steve,

Das aardig wat ratingkjes en ervaringen. Super tof.
 
Back
Top