Wrak AF447 gevonden!

Q-nimbus

Active member
Ja, het gaat natuurlijk om de continued airworthiness van mogelijk alle Airbus toestellen, dus er is een enorm belang bij het vinden van de oorzaak en het herstellen van eventuele defecten.
 
wel knap dat je uit zo'n sonar beeld toch denkt wat te hebben en gaat zoeken.

Top dat ze onderdelen gevonden hebben, het is nu zaak om de hele omgeving af te zoeken en dan komen de dozen ook vanzelf wel.
Het is te hopen dat men wat nuttigs vind en dat als men wat vind het ook naar boven kan krijgen.
 
'Ook lichamen gevonden bij Frans ramptoestel'
Uitgegeven: 4 april 2011 13:44
Laatst gewijzigd: 4 april 2011 16:51


PARIJS - Bij de zoektocht met onderwaterrobots naar het wrak van een Air
France-toestel dat op 1 juni 2009 neerstortte in de Atlantische Oceaan, zijn
lichamen gevonden die kunnen worden geïdentificeerd.

Bekijk video

Dat meldden Franse media maandag op gezag van transportminister Nathalie
Kosciusko-Morizet. Hoeveel stoffelijke overschotten precies zijn gevonden, kon de
bewindsvrouw niet zeggen.

Zondag werd bekend dat grote delen van het wrak zijn gelokaliseerd. Bij eerdere
zoektochten waren alleen kleinere brokstukken gevonden en enkele tientallen
stoffelijke overschotten. Van de zwarte dozen, essentieel voor het achterhalen van
de oorzaak van de vliegramp, ontbreekt nog altijd elk spoor.

Het ramptoestel, een Airbus A330 die met 228 inzittenden op weg was van Rio de
Janeiro naar Parijs, stortte op Tweede Pinksterdag 2009 neer voor de Braziliaanse
kust. Er waren geen overlevenden.

Nu.nl


Krijgen ze gelukkig tenminste toch nog een graf.
 
Zou zo`n zwarte doos na al die tijd nog te gebruiken zijn dan?

Het zijn tegenwoordig solid state recorders; of in gewoon Nederlands zijn het SD kaartjes. Die dingen houden het onder water, in sommige gevallen, jaren vol. Een paar maanden geleden stond er nog in de krant dat een vent zijn camera teruggekregen had, die hij ruim twee jaar eerder in een meer had laten vallen. De foto's kon hij nog van de kaart afhalen, niet slecht! De camera was er slechter aan toe overigens ;).
 
Het is te hopen dat men wat nuttigs vind en dat als men wat vind het ook naar boven kan krijgen.

You can get a bit of an idea what they are considering as possibilities based on the latest QRH updates.

OEB regarding Autopilot disconnection in Alternate Law
OEB regarding ADR 1+2+3 fault

New procedure detailing actions to be taken to recover from a stall (was not listed at all before).

Hopefully this will be solved once and for all soon.
 
De nieuwe stall procedure heeft volgens mij te maken met de XL Airways Germany A320-200 die crashte in Frankrijk in 2008 in direct law.
 
Als de rustpauze van de captain(De piloot...
t2309.gif
) wordt aangegrepen als oorzaak van de crash eet ik mn schoen op...
 
Het is geen krant maar een tijdschrift. En een van de weinige die nog de moeite nemen iets te onderzoeken voordat ze wat schrijven.

Jij bedoelt waarschijnlijk de Bildzeitung.
 
De piloot...
t2309.gif

Ook in onderstaande link weer het bericht dat de piloot niet in de cockpit was en zich terug haastte om de andere bemanningsleden bij te staan. Je zou je toch bijna gaan afvragen of die jongens die op dat moment in de cockpit zaten wel in het bezit waren van hun ATPL :passed:
Is het een idee om, ABN-AMRO indachtig, voortaan maar te gaan spreken over de piloot als er captain wordt bedoeld :confused:

Het financieele dagblad bericht verder over onverwachte zware ijsafzetting die de onder meer de vliegsnelheidsmeters onbetrouwbaar maakten.

Zie:
http://www.fd.nl/artikel/22238206/piloten-werden-afgeleid-crash-toestel-af-klm-2009
 
De piloot...
t2309.gif

Ook in onderstaande link weer het bericht dat de piloot niet in de cockpit was en zich terug haastte om de andere bemanningsleden bij te staan. Je zou je toch bijna gaan afvragen of die jongens die op dat moment in de cockpit zaten wel in het bezit waren van hun ATPL :passed:Is het een idee om, ABN-AMRO indachtig, voortaan maar te gaan spreken over de piloot als er captain wordt bedoeld :confused:

Het financieele dagblad bericht verder over onverwachte zware ijsafzetting die de onder meer de vliegsnelheidsmeters onbetrouwbaar maakten.

Zie:
http://www.fd.nl/artikel/22238206/piloten-werden-afgeleid-crash-toestel-af-klm-2009

Alsof een maatschappij het zich kan veroorloven om niet gekwalificeerd personeel in de cockpit te hebben zitten. .:1855:

In een "relief" crew zit altijd iemand met een ATPL die na het overnemen de taken en verantwoording van de gezagvoerder op zich neemt. Dit is wettelijk zo geregeld. Als beide vliegers FO zijn en een ATPL hebben moet er afgesproken worden wie meestal op basis van senioriteit "command" heeft.
 
Alsof een maatschappij het zich kan veroorloven om niet gekwalificeerd personeel in de cockpit te hebben zitten. .:1855:

In een "relief" crew zit altijd iemand met een ATPL die na het overnemen de taken en verantwoording van de gezagvoerder op zich neemt. Dit is wettelijk zo geregeld. Als beide vliegers FO zijn en een ATPL hebben moet er afgesproken worden wie meestal op basis van senioriteit "command" heeft.
Volgens mij was die zin vrij sarcastisch bedoeld...
 
Back
Top