Hyves verwijderen voor selectie

Slotje? Ik vind het eigenlijk best interessant om na te gaan hoe een selectie commissie met sociale media om gaat vandaag de dag.
Wat mij betreft kan deze draad gewoon open blijven.
Misschien komen er nog wel goede tips bij van mensen die betrokken zijn(of zijn geweest) bij het selecteren van kandidaten.

Je word gescreened werd mij verteld op enkele info middagen, of anders gezegd ze zoeken zoveel mogelijk informatie op over je. Als je kijkt op een middelbare school denk ik dat 95 procent hyves heeft, en dan niet overdreven maar serieus. Dat weet een luchtvaartschool ook wel, dus is er een zeer grote kans dat er dus wel degelijk naar gekeken word. Zou je dan bijvoorbeeld foto's online hebben staan waar je goed dronken bent, of extreme uitspraken, denk ik dat ze al snel de gedachte creëren dat je niet in de luchtvaartwereld past.

Alhoewel iedereen natuurlijk jong is geweest..:biertje:
 
Dan zorg je er toch voor dat er geen dronken foto's van je opstaan?

Je kan ook nog je hyves en facebook zo instellen dat je niet eens een vermelding op google krijgt als ze je zoeken. En als je alles op alleen vrienden instelt, dan ziet ook niemand wat van je! Je hoeft echt niet je profielen te verwijderen, als jezelf maar netjes met je alter ego op internet omgaat!
 
Dan zorg je er toch voor dat er geen dronken foto's van je opstaan?

Je kan ook nog je Hyves en Facebook zo instellen dat je niet eens een vermelding op Google krijgt als ze je zoeken. En als je alles op alleen vrienden instelt, dan ziet ook niemand wat van je! Je hoeft echt niet je profielen te verwijderen, als jezelf maar netjes met je alter ego op internet omgaat!

Gelukkig was dit ook niet het geval bij mij, was sowieso al niet zo geheel actief meer op Hyves, dan voel je Facebook toch wel aantrekken, komt volgens mij omdat dit in Frankrijk en Engeland ook zo bekend is, en je natuurlijk wel je vakantie vrienden op je sociale netwerk wilt, en Facebook is internationaal.:)
 
Was sowieso al niet zo geheel actief meer op Hyves

Air Baws said:
Wellicht wil ik er weer een aanmaken, miste het direct de zelfde avond al.

Sorry maar dit rijmt niet echt met elkaar no offense. Het had beter geweest om gewoon je account voor alleen vrienden te houden, je zegt dat je wist van deze functie. En ik denk zelf dat een NL opleiding meer Airwork in de gaten houdt dan dat ze iedereen zijn/haar hyves gaat nakijken e.d.

Moraal van het verhaal: Maak het niet moeilijker dan dat het al is.
 
Als er dingen op staan die niet aanvaardbaar zijn voor de selectie, hoe aanvaardbaar ben jij dan voor de opleiding?
Zorg gewoon dat er nooit belastende dingen op komen te staan (als die er al van je bestaan)
 
Sorry maar dit rijmt niet echt met elkaar no offense. Het had beter geweest om gewoon je account voor alleen vrienden te houden, je zegt dat je wist van deze functie. En ik denk zelf dat een NL opleiding meer Airwork in de gaten houdt dan dat ze iedereen zijn/haar hyves gaat nakijken e.d.

Moraal van het verhaal: Maak het niet moeilijker dan dat het al is.

Klopt spreekt elkaar erg tegen, never mind than.

Air Baws
 
Google gewoon je eigen naam, en zie dan wat dat oplevert. Denk niet dat een aanname commisie uren op i-net gaat zoeken naar die ene belastende foto om je in het nauw te krijgen.

Als ze de moeite nemen je naam te goochelen zou ik al verbaasd zijn.
 
Ik heb wat vrienden die sollicitaties en aannames doen (niet in de luchtvaart, maar juist veel minder diepgaand), en even googlen is iets wat ze in alle gevallen doen. Ik zou eerlijk gezegd verbaasd zijn als ze het niet doen. Maar veel meer dan dat ook niet nee, tenzij ze iets interessants vinden natuurlijk :).
 
Kan natuurlijk wel vermakelijk zijn, iemand bij zijn sollicitatie te confronteren met fotookes.

Of ze op zijn account stonden of niet......
 
Kan natuurlijk wel vermakelijk zijn, iemand bij zijn sollicitatie te confronteren met fotookes.

Of ze op zijn account stonden of niet......

Gelukkig valt er over mij weinig te vinden.
Alleen Schoolbank, en via FB vind je mij , maar krijg geen info te zien.
Gelukkig zijn er een hele hoop gasten in NL met exact dezelfde naam als de mijne.
Superhandig.
 
Dat paranoia gedoe van een aantal mensen over hun hyves of andere social media... zorg er nou maar gewoon voor dat je die 8 haalt voor je gvss en psycho dan is er niets aan de hand.
 
Ik zie het probleem nog steeds niet en uit je antwoorden word ik niet veel wijzer!

Ik was slechts benieuwd of dit eigenlijk wel nodig was, gewoon benieuwd of social networks invloed heeft op je selectie.

Wat de gene enkele posts onder mij zei klopt natuurlijk helemaal, je moet goed presteren op de psychologische test en op de simulator progressie tonen.
 
Opzich beetje vage vraag van je, want je heb hem al verwijderd. :biertje:

Bij (veel) vliegscholen zal het geen probleem opleveren voor je selectie. Ze zullen niet zo snel goochelen zoals gezegt, en als je 120k euro meebrengt dan is die ene foto ook niet relevant meer.

Echter straks in je carriere kan je door sociale netwerken je baan verliezen. Ik las laatst toevallig een stuk hierover in de krant, en ken ook iemand die direct kon inpakken aan de hand van een FB bericht. Was misschien ook niet zo handig om over het maintenance van de vliegtuigen wat onaardigs te posten naar je vrienden.
Acheraf in de rechtzaak heeft de rechter inderdaad ook bepaald dat hij gevoelige informatie naar buiten lekte, en had hij geen poot om op te staan.
En toch jammer in zo een klein wereldje dat luchtvaart heet, want bij een sollicitatie in de buurt is het lastig te verzwijgen. Hij is nu naar Africa geloof ik. :angel:

Denk dus goed na met wat je er op zet aan tekst, en ook qua foto's. Ik heb ook wel eens foto's gezien van een KLM collega van de ICA, welke in Shanghai uit zijn dak ging, heeft hij gelukkig toch maar weer verwijderd, maar zo een uniform met open blouse en losse stropdas, dansend op de tafel, was niet de beste reclame voor onze KLM.

Je kan natuurlijk wel gewoon proberen een "goede" hyves te maken. Mochten ze je tegenkomen kan het ook in je voordeel werken. (zoals Cruijf zegt: elk nadeel kent zijn voordeel)
Maar wees summier met de info, voorzichtig, en zorg dat er normale foto's op staan.
 
Back
Top