Hyves verwijderen voor selectie

Air Baws

New member
Hallo allemaal,

Heb mijn hyves en twitter verwijderd, voor de selectie/screen waar ze het over hadden.

Verstandig of niet?

Of kon ik hem beter houden.

Groetjes,

Air Baws
 
Niet nodig, gewoon zorgen dat je geen belastende info/foto's/uitspraken online hebt staan.

Tegenwoordig heeft bijna iedereen wel een account, dus het bezitten ervan maakt niet!
 
Ik zit zelf niet op Hyves, maar ik ga er vanuit dat je je profiel kan afschermen aan ieder die geen toegevoegde vriend van je is?
 
Das knap, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Mijn menu -> Onder instellingen 'Profiel beheer' -> Tabje 'Account opzeggen' -> Selecteren waarom je je account wil verwijderen (privacy bijv) -> Bevestiging in je mail -> Op Ja ik wil mijn account opzegen drukken

En dan is die ergens in de nacht verwijderd zeggen ze, maar die van mij was direct weg.

Bij Twitter word hij op non-actief gezet en hier komt het account nooit meer uit, maar de tweets en followers etc zijn niet meer terug te vinden, mits je misschien bij een overheids instelling werkt.

Groetjes,

Air Baws
 
Last edited:
Wellicht wil ik er weer een aanmaken, miste het direct de zelfde avond al.

Als je door de selectie heen komt heb je toch geen tijd voor zulke 'onzin' (als ik het zo mag noemen)?

En nu hoeven ze alleen maar op airwork te kijken... en zullen zich af gaan vragen: heeft .... uit ..... soms iets te verbergen? Ik weet ook nog eens van je dat je ..... doet! Er zullen niet veel mensen op de selectielijst staan die aan deze specificaties voldoen :biertje:

Het is maar net hoe ver je daar zelf in wilt gaan lijkt mij!
 
Last edited:
Misschien is het juist wel goed als je Hyves of Facebook hebt. En dan het liefst zoveel mogelijk "vrienden" op je account.

Als de selectie commissie van een vliegschool jouw gegevens gaat natrekken en ze zien dat je 436 vrienden hebt dan denken ze vast dat je een heel sociaal iemand bent die gemakkelijk met andere mensen omgaat. Kan natuurlijk zo zijn voordelen hebben in de cockpit. (zei die jongen met slechts 44 facebook vrienden:eek:)
 
Misschien is het juist wel goed als je Hyves of Facebook hebt. En dan het liefst zoveel mogelijk "vrienden" op je account.

Als de selectie commissie van een vliegschool jouw gegevens gaat natrekken en ze zien dat je 436 vrienden hebt dan denken ze vast dat je een heel sociaal iemand bent die gemakkelijk met andere mensen omgaat. Kan natuurlijk zo zijn voordelen hebben in de cockpit. (zei die jongen met slechts 44 facebook vrienden:eek:)


goed..............

Dat maakt dus in ieder geval geen ene zak uit!
 
Ja de mogelijkheid was er, er stond:

Maar ik wil geen enkel risico nemen!


Het enige risico dat je dan neemt is dat ze je niet inhoudelijk kunnen beoordelen maar alleen op het feit afgaan dat je überhaupt een hyves account hebt. Het lijkt me heel, maar dan ook heel onwaarschijnlijk dat iemand de selecties niet haalt omdat hij/zij een hyves account heeft. Of ze moeten echt anti-hyves zijn...
 
Je had je hyves ook kunnen afschermen voor iedereen... Er zijn werkgevers die voor sollicitaties eerst hyves en andere media checken. Zo heb ik later te horen gekregen op stage dat ze mij ook hebben geprobeerd te zoeken. Nou ben ik zo slim om mijn Hyves alleen voor vrienden te houden.

Het enige wat men dan kan is een foto zien. Een foto van mijzelf in een MD-11 Engine, dat is alles wat ze gezien hebben. Je hebt een beetje een rigoureuze maatregel genomen maar dat is helemaal aan jezelf natuurlijk.

Er zijn nog steeds mensen op deze wereld die hun hyves op 'Iedereen' zetten zodat 'Iedereen' kan meegenieten van hoe godse dronken je dat ene weekend was... Ik hoop dat dit soort mensen met hun neusje vroeg of laat even op de feiten worden gedrukt :)

Ik kan me niet voorstellen dat ze bij de selectie denken dat jij een popie jopie moet zijn vanwege die vele vrienden... Ik heb liever 44 mensen die ik regelmatig zie of spreek dan 400 waarvan ik er 350 amper ken.
 
Hallo allemaal,

Heb mijn hyves en twitter verwijderd, voor de selectie/screen waar ze het over hadden.

Verstandig of niet?

Of kon ik hem beter houden.

Groetjes,

Air Baws


Geweldig plan ! Alleen of je dat dan juist hier moet melden ??????? :haha::biertje:
 
goed..............

Dat maakt dus in ieder geval geen ene zak uit!

Jammer dat je dat gelijk verklapt Viper. Ik meende dit ook niet. Ik wilde alleen proberen wat reactie uit te lokken bij de mede forummers.

Ik ben het met Boeingfreak eens dat je beter 44 vrienden kunt hebben die je echt kent dan een stuk of 350 die je één keer in je leven gezien hebt en daarna nooit meer.

Maar ik weet ook dat in mijn omgeving sommige luitjes wel degelijk hun status denken te kunnen ontlenen aan het aantal hyves of facebook vrienden, wat natuurlijk redelijk kansloos is.
En het leek me wel leuk om te testen of dit soort gasten hier ook rondlopen:yeehaa:. Vandaar mijn post.
 
Slotje? Ik vind het eigenlijk best interessant om na te gaan hoe een selectie commissie met sociale media om gaat vandaag de dag.
Wat mij betreft kan deze draad gewoon open blijven.
Misschien komen er nog wel goede tips bij van mensen die betrokken zijn(of zijn geweest) bij het selecteren van kandidaten.
 
Last edited:
Deze discussie wou ik niet uitlokken.
Toch bedankt voor de reacties allemaal.

Slotje als het kan.

Welkom op het forum :biertje:

Het maakt geen klap uit wat je hier typt, er komt toch wel een discussie...(deze topic is HET ultieme bewijs)
 
Back
Top