lost in down under ...

airtrabajo

New member
beste airworkers,

Heb ik eindelijk de knoop doorgehakt om lekker mijn opleiding modulair te gaan doen hier in Europa; krijg ik gisteren te horen dat ik voor een expatriate functie 5 jaar naar Australie/Perth mag gaan tegen de einde van de zomer.:1855::1855::1855::traantjes:traantjes

Nou ben ik me daar een beetje aan het orienteren maar weet er iemand toevallig een goeie school waar je gewoon modulair aan de bak kan gaan en die ook nog JAA gecertificeerd is ?! :rolleyes:

Ik ben alle vliegschool sites langs geweest maar alles is heel onduidelijk; rare programma's en het woord ppl bestaat daar volgens mij nog geen eens ??

Ik probeer eerst hier wat info en ervaringen te vergaren voordat ik emails ga uitwisselen.... vandaar deze post .

Alvast bedankt en ik hoop dat jullie wat tippies voor me hebben :yeehaa:.

grt,

At
 
Ahhh veel plezier op dat afgelegen eiland naast NZ:biertje:
Heb zelf iets meer dan een jaar in Australie gezeten, Adelaide, South Australia om precies te zijn. Leuk voor een jaartje, but that's it. Half uurtje vliegen van een grote stad en je ziet niets anders dan dorre outback, 3 uur verder nog steeds hetzelfde. Een tosti eten op een veldje uurtje verderop zit er niet in. Op de meeste veldjes is er geen cafe of wat dan ook te vinden. VFR in Oz vond ik minder leuk dan NL/NZ/Canada.
IFR daarentegen vond ik super! Erg uitdagend. Uncontrolled Airspace, NDB approaches met een Virgin Blue 737 hijgend in je aars en Qantas Dash-8's. Erg hard werken en vergt nogal wat capaciteit, hoop van geleerd. Mooie momenten gehad daar in Adelaide.
Veel plezier, gooi je vragen hier maar

laats
 
@Aussie -thanks voor de tip, ik heb idd die school gezien maar kon alleen maar dingen terugvinden over atpl. Ik ben pas met mijn ppl begonnen. Ik ga er gewoon langs zodra ik daar woon. Heb toch effen wat tijd voordat ik ben ingeslingerd kwa project en zo. Enne lollercopter bedankt voor je motiverende stukje tekst hahaha .... Gellukig ga ik ook werken daar dus zal me niet vervelen. Errug bedankt..

Groet,

At
 
@Aussie -thanks voor de tip, ik heb idd die school gezien maar kon alleen maar dingen terugvinden over atpl. Ik ben pas met mijn ppl begonnen. Ik ga er gewoon langs zodra ik daar woon. Heb toch effen wat tijd voordat ik ben ingeslingerd kwa project enzo.Enne lollercopter bedankt voor je motiverende stukje tekst hahaha ...

Gellukig ga ik ook werken daar dus zal me niet vervelen. Errug bedankt..

Groet,

At
 
@Aussie -thanks voor de tip, ik heb idd die school gezien maar kon alleen maar dingen terugvinden over atpl. Ik ben pas met mijn ppl begonnen. Ik ga er gewoon langs zodra ik daar woon. Heb toch effen wat tijd voordat ik ben ingeslingerd kwa project enzo.Enne lollercopter bedankt voor je motiverende stukje tekst hahaha ...

Gellukig ga ik ook werken daar dus zal me niet vervelen. Errug bedankt..

Groet,

At

Voorzover ik weet kan je daar ook eerst je CPL halen om daarna weer voor je ATPL op te gaan, dus het is denk ik een goede optie voor je. Voor andere JAA scholen zal je volgens mij toch echt naar andere delen van het land moeten gaan, hoewel ik niet zeker weet of er uberhaupt andere JAA scholen zijn in Australie.

Lollercopter heeft wel een punt, je leeft echt in de stad en daarbuiten kom je eigenlijk niet vaak. Dit geldt helemaal voor Perth, eigenlijk geen behoorlijke plaatsen in de buurt van Perth. Gelukkig zijn er veel mooie stukjes zoals de stranden ten noorden van de Swan River en ten zuiden van Swan het plaatsje Fremantle. Het is redelijk wijds dus zal je je wel even kunnen vermaken.
 
Eerst cpl ? Ok dat is wel interessant, maar ik moet toch eerst die ppl bemachtigen en die vind ik helemaal niet terug bij waaviation. Anyway je kunt daar wel echt goedkoop vliegen dat wordt lekker brommen de komende jaren ....

Thanks Aussie, woon jij trouwens daar in de buurt ?
 
Eerst cpl ? Ok dat is wel interessant, maar ik moet toch eerst die ppl bemachtigen en die vind ik helemaal niet terug bij waaviation. Anyway je kunt daar wel echt goedkoop vliegen dat wordt lekker brommen de komende jaren ....

Thanks Aussie, woon jij trouwens daar in de buurt ?

Sorry ik nam aan dat je je PPL al in bezit zou hebben op het moment dat je daar naartoe gaat. PPL eerst halen moet goed te regelen zijn, zo'n beetje elke school kan dit wel regelen voor je.

Wat betreft eerst je CPL, er zijn hier genoeg werkgevers die je ook laten vliegen met een CPL. Zo kan je ten eerste sparen voor je vervolgopleiding(ATPL) en je pakt gelijk wat uurtjes mee als ervaring, ideale combinatie. Je komt dan natuurlijk niet op extreem grote kisten terecht, denk eerder aan Cessna Caravan's oid.

Ik heb een tijdje in de buurt van Perth gewoond, in een buitenwijk(Joondalup) ten noorden van de stad. Daarnaast heb ik nog enkele maanden een huisje gehuurd in Sydney CBD. Maar toch de mooiste en langste tijd in Perth gehad. Het is daar enorm afgelegen maar nergens in een grote stad zijn de mensen zo aardig als in Perth. Je zal het achteraf enorm gaan missen wanneer je weer terug bent in NL. Ik spreek uit ervaring, woon nu weer tijdelijk in NL. Anyway, als je wat info wilt over de omgeving oid kan je me altijd even een PM sturen.
 
Wat betreft mensen: Ik heb in een achterstandswijk in Adelaide gewoont... vond de mensen nou niet echt bepaald vriendelijk... Autorijden kunnen ze in South Australia al helemaal niet. ;)
 
@Aussie -thanks voor de tip, ik heb idd die school gezien maar kon alleen maar dingen terugvinden over atpl. Ik ben pas met mijn ppl begonnen. Ik ga er gewoon langs zodra ik daar woon. Heb toch effen wat tijd voordat ik ben ingeslingerd kwa project en zo. Enne lollercopter bedankt voor je motiverende stukje tekst hahaha .... Gellukig ga ik ook werken daar dus zal me niet vervelen. Errug bedankt..

Groet,

At

Ow als je je JAA PPL heb is natuurlijk hartstikke gaaf.
Alleen als je in Het land van Skippy ben, let erop dat wellicht je JAA PPL inderdaad weinig waard is. Dit ivm dat je niet met je PPL mag vliegen in Australisch geregistreerde kisten.
Toevallig voorbij zien komen in Jar-FCL 1 van de week.
Als je wel wilt vliegen moet je een JAR geregistreerde huren.

GR,

V1
 
Wat betreft mensen: Ik heb in een achterstandswijk in Adelaide gewoont... vond de mensen nou niet echt bepaald vriendelijk... Autorijden kunnen ze in South Australia al helemaal niet. ;)

Dan kloppen de verhalen toch. Men is over het algemeen negatief over Adelaide en blijkbaar is dat ook terecht. Elk land heeft zijn goede en slechte kanten. ;)

Ow als je je JAA PPL heb is natuurlijk hartstikke gaaf.
Alleen als je in Het land van Skippy ben, let erop dat wellicht je JAA PPL inderdaad weinig waard is. Dit ivm dat je niet met je PPL mag vliegen in Australisch geregistreerde kisten.
Toevallig voorbij zien komen in Jar-FCL 1 van de week.
Als je wel wilt vliegen moet je een JAR geregistreerde huren.

GR,

V1

Mocht je toch een JAA PPL gaan halen zou je die altijd nog kunnen converteren in een CASA PPL. hier is daar alle informatie over te vinden.
 
Eerst cpl ? Ok dat is wel interessant
Dat klopt, zo werkt het daar.
GFPT - PPL - CPL (IR) en dan pas ATPL

Dan kloppen de verhalen toch. Men is over het algemeen negatief over Adelaide en blijkbaar is dat ook terecht.
Ligt eraan wat je verwacht. 't Is meer een country town in de vorm van een stad. Kleiner dan je verwacht, maar nog wel met de country mentaliteit. En tja, als je in een achterstandswijk woont is dat natuurlijk nooit representatief voor de rest.

Autorijden kunnen ze in South Australia al helemaal niet. ;)
Moet je eens in Sydney komen. Traffic in Adelaide is in ieder geval prima te doen.

In ieder geval zal het je een verademing zijn in een land terecht te komen waar de Kleine Luchtvaart nog echt bestaat. Aan vliegvelden geen tekort (géén landingsgelden vaak) en gewoon lekker straight-out of straight-in of een base join als het zo uitkomt. Als je maar praat op de radio en goed uitkijkt.
 
Airworkers bedankt voor jullie reactie's ! Als ik ga (moet nog eerst een aantrekkelijke financiele bod krijgen :)) dan houd ik jullie allemaal op de hoogte van mijn ervaringen als pilot in down under ...

@ lollercopter: Idd ik ken geen een land die vriendelijke mensen heeft in een achterstandswijk, gelukkig zit ik ver van dat soort wijken :)

Groet,

AT
 
Back
Top