Stella Aviation Academy

Vond de post van 319 eigenlijk wel typerend, iemand al een overzichtje gemaakt over waarop we geschoten hebben en daarbij de antwoorden van Stella, zonder alle grappen, grollen en onzin? Hoeft iemand idd niet de hele thread door te lezen.
 
Zover we weten, zal stella nog wel toelichten, nee. Het is geen voorschot of tijdelijke overname van rente aflossing, maar een geld terug garantie omdat zij denken dat je aan de baan bent binnen 3 jaar na einde opleiding. Als je ze alsnog zou moeten betalen kan je natuurlijk die 10.000 beter in je eigen zak houden / niet lenen. Let wel, je hebt dan nog steeds wel de rente die je geleend hebt en terug moet betalen. Die kan na 5 a 6 jaar zomaar opgelopen zijn tot een kleine ton.

Dat is waar ook ja, maar dan zou je zonder garantie fonds dus op 2 ton uitkomen? Dan is de garantiefonds toch best wel handig? Dan is die 10.000 toch een goede investering geweest? Of kijk ik ergens overheen.
 
Dat is waar ook ja, maar dan zou je zonder garantie fonds dus op 2 ton uitkomen? Dan is de garantiefonds toch best wel handig? Dan is die 10.000 toch een goede investering geweest? Of kijk ik ergens overheen.

Dat weet je pas denk ik als je het effectieve contract gezien hebt met je juridisch adviseur en alle kleine lettertjes gelezen hebt voor je je handtekening zet.
 
Ik zie het wel, en ik begrijp het ook wel.

Maar ik wil zo graag piloot worden, dat ik daar door heen kijk.

Of kan jij je eigen wannabe tijd niet meer herinneren???
Volgens mij vergeet jij dat.

Zeg vriendelijke vriend

Dit soort opmerkingen is dus juist hetgeen wat je hier niet moet aanslaan.
Ten eerste kan jij met je snotneuzen IQ je al helemaal verplaatsen "in mijn tijd", laat staan dat je inzicht had in hoe de situatie toen was.
Ten tweede zou het voor jezelf handig zijn om de instelling "Ik wil zo graag piloot worden, dat ik daar doorheen kijk" eens overboord te gooien. Met andere woorden, Denk in plaats van EMOTIONEEL eens RATIONEEL. Dus niet wat je WILT, maar wat MOGELIJK is. Een wezenlijk verschil. (Hoogstwaarschijnlijk moet ik je het verschil nog uitleggen, zo ja laat me dit dan even weten)

Verder quote ik Koning Lucht nog eens. Doe ermee wat je wilt, maar het blijft nuttig om te lezen. En zet eerst je Emotionele bril even af voordat je dit leest.

Koning Lucht said:
Ik heb lang getwijfeld of ik dit topic zou reageren of niet. Ik heb nu toch besloten om het te doen. In de eerste plaats lijkt het me dat er door sommige lieden in dit topic compleet respectloos met elkaar omgegaan wordt en dat irriteert me.

Wat betreft het topic. Het is mij inderdaad al meerdere malen opgevallen dat er door wannabe's -zonder enige kennis van zaken, of relevante ervaring- gereageerd wordt, op posten van andere wannabe's. MAAR, wat ik ook zie is dat het airwork forum een enorm groot zelfcorrigerend vermogen heeft. Dit soort mensen wordt meestal door anderen terecht gewezen, waarna het snel opgelost is.

Dan de discussie over of alleen beroepspiloten iets nuttigs te zeggen hebben. NEE natuurlijk niet. Ik denk, en dan spreek ik voor mezelf, dat ik weleens vergeet hoe naïef ik was toen ik aan mijn opleiding begon. Niet over het leren vliegen of over de skills die je moest leren, maar over het zakelijke gedeelte. Ik had er eigenlijk geen flauw benul van, HOEVEEL geld zo'n opleiding nou eigenlijk kost. Natuurlijk heb je van tevoren wel de getalletjes gekregen, maar laten we eerlijk zijn, wie weet er WEL wat 150.000 Euro is op 19 jarige leeftijd? Diegene die dat wel weten, worden geen Verkeersvlieger, maar succesvolle beursgoeroe's ofzo...

Ik geef toe dat ik een ander aspect ook onderschat heb en dat is hoe HARD de wereld, die luchtvaart heet, is. Je kunt nog zo'n strakke ILS kunnen vliegen, dat maakt je nog geen geslaagde verkeersvlieger. Ook als je WEL over alle skills beschikt die je later nodig hebt om gezagvoerder op een grote kist te worden, is dat nog geen garantie voor succes. Immers, je moet wel die eerste baan beMachtigen. Als je die hebt, moet je hem zien te houden. Dat is de laatste jaren niet meegevallen. Zelf ben ik uiteindelijk ook hard met de neus op de feiten gedrukt, toen het economisch wat minder ging. De managers bleken nog veel harder en zakelijker te kunnen zijn dan ik ooit had kunnen denken en bleken zelfs over lijken te gaan.

Zelf zie ik tegenwoordig mijn Brevet als mijn eigen onderneming. Het is mijn verantwoordelijkheid om daar de beste ratings in te hebben en als ruil leen ik dit papiertje uit, mits je me ervoor betaalt. Betaalt de buurman 1000 Euro meer in de maand? Jammer joh, ik ben weg. Als het andersom is, zal een manager immers ook niet twijfelen om JOU in te ruilen voor een goedkoper exemplaar. (Ja, je zou hier kunnen lezen een net afgestudeerde Piloot met 180000 Euro schuld die zich genoodzaakt ziet te betalen voor zijn typerating etc.)

Ik zie het als mijn taak om jonge aankomende vliegers te informeren over DEZE kant van de medaille, JUIST omdat ik de zakelijke kant van de 'deal' zo onderschat heb.

Ik denk ook dat dit is wat veel frustratie veroorzaakt, bij de beroeps - wannabe discussie. De beroeps zijn misschien al een paar keer onderuit gegaan, omdat een snelle, BMW-rijdende, stropdas dragende, golf-spelende Chief Financial Whatever met MACH 1.2 voorbij kwam snellen. Ze kwamen in de wake terecht en konden er niet meer uitkomen. JA, dan kan ik me voorstellen dat er irritaties ontstaan wanneer de zoveelste wannabe langskomt die een naïeve vraag stelt. En vraagt of het een goed idee is, om naar Stella te gaan en of ze dan wel of niet die 10000 Euro baangarantie erbij moeten kopen.

Mijn conclusie is dat de beroeps niet moeten vergeten waar ze ooit begonnen zijn en de wannabe's niet moeten vergeten met wie ze nou eigenlijk discussiëren. Als je deze mannen in het echte leven in een vliegtuig tegenkomt, spreek je ze hoogstwaarschijnlijk met 'U' aan.

Mijn persoonlijke motivatie is, zoals al gezegd, het uitleggen van het zakelijke aspect achter de beslissing om verkeersvlieger te worden. JUIST DAAROM, waardeer ik de kijk en input van mensen die ervaring hebben buiten de luchtvaart ook heel erg, omdat je daar nou juist zoveel van kan leren.
 
Zucht ...

Even hypothetisch; stel je nu voor dat het niet is gelukt, je komt binnen het gestelde termijn niet aan een vliegende/betalende baan (kom effe niet weer met definities aan) en zowaar ... je krijgt de opleidingscentjes terug gestort. Stel hè :)

Nu wil het geval dat je 1 dag daarna opeens een mooie vliegbaan in je schoot geworpen krijgt van 1 van hun Turkse vrienden. En Stella verneemt dit. Wat dan? Eisen ze het dan terug?
 
Zucht ...

Even hypothetisch; stel je nu voor dat het niet is gelukt, je komt binnen het gestelde termijn niet aan een vliegende/betalende baan (kom effe niet weer met definities aan) en zowaar ... je krijgt de opleidingscentjes terug gestort. Stel hè :)

Nu wil het geval dat je 1 dag daarna opeens een mooie vliegbaan in je schoot geworpen krijgt van 1 van hun Turkse vrienden. En Stella verneemt dit. Wat dan? Eisen ze het dan terug?

Om even subjectief te reageren: ze gaan er vast alles aan doen om het schuld weer op je bankrekening te storten, maar denk dat het niet lukt. Moet je toch echt aan een fiscalist o.i.d. vragen.. Wat een vraag.. hoe kom je erop wutang :1855: Maar scherp:D
 
Er is hier inmiddels zo veel geschreven en gezegd wat niet helemaal bij het topic hoort, dat ik me nu ook niet meer schaam om een tikkeltje off-topic te gaan.

Ik ben zelf een ''wannabe'' van 18 jaar, heb binnen enkele dagen de PO2 voor de KLS in Houten. Wil toch even zeggen dat het woord ''wannabe'' een behoorlijk negatieve lading draagt in mijn ogen. Zal misschien met enig sarcasme bedoeld zijn, maar het lijkt er toch op dat veel mensen denken dat we allemaal niets-wetende snotneuzen zijn, die vliegen toevallig wel interessant vinden en een manier zoeken om met een relatief korte studie toch lekker veel te kunnen verdienen.

En helaas, die mensen zijn er ook. Die inderdaad denken na 2 jaar studie direct een baan te vinden, en iedere week een paar keer met een dikke Audi onder de kont naar Schiphol te kunnen rijden. Huisje kopen en leuke vriendin.
Er zijn echter ook genoeg ''wannabe's'' die goed genoeg beseffen dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is. Dat het nog verdomd lastig wordt om om goede baan te vinden, al kom je van de KLS. Dat je het met een 120k schuld wel kan vergeten om een hypotheek te krijgen voor je eerste huis. Geen dikke Audi, maar eerder een 3e hands Peugeo'tje die je in de wintermaanden om 5u s ochtends mag gaan lopen aanduwen. (Niks tegen Peugeot hoor, zijn best leuke wagentjes :p )

Zelf zie ik het ook als een behoorlijk groot risico wat ik (hopelijk) aanga. Ik ben alleen wel positief ingesteld, en denk dat de markt wel weer gaat aantrekken de komende jaren. Niet omdat de vliegscholen dit mij vertellen, maar omdat ik ook het nieuws volg. Ik heb ook mijn contacten, waaronder een vader met 26 dienstjaren als purser en een moeder die nog steeds stewardess is bij de blauwen. Dus ik hoor vaak genoeg verhalen over hoe verrot te markt voor vliegers momenteel is.
En ja, we komen uit een enorm diep dal. En ja, het zal de komende jaren nog niet zo zijn als voor de economische crisis, 9/11, en alle oorlogen om steeds duurder wordende olie. Maar de wereld draait wel door. En zolang dat gebeurd, zullen mensen, en dus de vliegtuigen blijven vliegen.

Misschien heb ik wel een roze bril op mijn inmiddels verbrande neus, maar die laat ik niet kapot trappen. Ik ben van nature een optimist, en zal dat altijd blijven. Misschien stoot ik wel kei hard mijn neus over een paar jaar, maar liever dat dan nu op safe te spelen, en die mooie droom op te geven. (vooropgesteld dat ik nog wel door de selectie moet komen hoor, ik ben er nog lang niet ;) )

Ik weet wat ik wil, en hoe ik er wil komen. En ik laat me niet op m'n kop zitten door mensen hier die alle ''wannabe's'' met roze bril en al de grond in stampen. Ik heb respect voor ieders mening, of je nu student bent, net afgestudeerd en zoekende naar een baan, of gezagvoerder op een grote kist met +10k uren. Uiteraard zal ik bepaalde posts serieuzer nemen dan anderen, en hierin speelt het aantal uren ook zeker wel een rol :p


Wilde toch even reageren, voelde me namelijk nogal persoonlijk aangevallen. Verder zou ik dit topic, en het topic waarin vliegers hun eigen leven een cijfer geven, AANRADEN VOOR IEDEREEN DIE VLIEGER WIL WORDEN!! Sommigen moeten namelijk inderdaad een keer met hun neus op de feiten worden gedrukt, maar niet allemaal. Daarom wil ik vragen om niet alle ''wannebe's'' over een kam te scheren. En dan maakt het me, met alle respect, niet uit hoeveel duizend uren je hebt.
 
Toch maar weer even back on topic..

Zucht ...

Even hypothetisch; stel je nu voor dat het niet is gelukt, je komt binnen het gestelde termijn niet aan een vliegende/betalende baan (kom effe niet weer met definities aan) en zowaar ... je krijgt de opleidingscentjes terug gestort. Stel hè :)

Nu wil het geval dat je 1 dag daarna opeens een mooie vliegbaan in je schoot geworpen krijgt van 1 van hun Turkse vrienden. En Stella verneemt dit. Wat dan? Eisen ze het dan terug?

En zelfs als dit niet een baan is bij 1 van hun Turkse vriendjes maar bij om het even welke maatschappij, hoe gaat het feestje dan verder?
Of mag je na het eventueel terugkrijgen van je opleidingskosten helemaal niet meer vliegen?
Wellicht kunnen de Stella On-Line managers hier duidelijkheid in scheppen. (overigens is het momenteel meer Stella Off-line maar dat ter zijde)
 
Mooie post Stuurknuppel.

Belangrijkse is dat je weet wat je doet en dat je je volledig bewsut bent van de risico's en de gevolgen. En niet blind in alle praatjes van commerciele scholen trapt, maar de keerzijde van de medaille ook kent.

1 kanttekening, de post over de Peugeot. Denk erom he, Mijn 407 brengt me al jaren overal ;)
 
Het zijn zoveel posts dat ik niet eens meer alle lees!

Precies, zoveel posts met allerlei subonderwerpen dat er geen touw meer aan vast is te knopen. Misschien biedt de zoekfunctie nog uitkomst om de cruciale vragen aan Stella weer in beeld te krijgen? :D
 
@ Stella:

Wanneer een student na drie jaar nog geen baan heeft en wanneer de opleidingskosten terug betaald moeten worden door Stella, hoe vindt deze betaling dan plaats? In termijnen of in 1 keer? Hoelang duurt het dan nog voordat de student het geld op zijn bankrekening heeft staan?

M.H.
 
Ik ben zelf een ''wannabe'' van 18 jaar, heb binnen enkele dagen de PO2 voor de KLS in Houten. Wil toch even zeggen dat het woord ''wannabe'' een behoorlijk negatieve lading draagt in mijn ogen. Zal misschien met enig sarcasme bedoeld zijn, maar het lijkt er toch op dat veel mensen denken dat we allemaal niets-wetende snotneuzen zijn, die vliegen toevallig wel interessant vinden en een manier zoeken om met een relatief korte studie toch lekker veel te kunnen verdienen.

Misschien moet je mijn gequote post nog eens doorlezen. Voor mij heeft het woord 'wannabe' in ieder geval geen negatieve lading. Ik denk dat dat voor de meeste beroeps hier geldt.

En helaas, die mensen zijn er ook. Die inderdaad denken na 2 jaar studie direct een baan te vinden, en iedere week een paar keer met een dikke Audi onder de kont naar Schiphol te kunnen rijden. Huisje kopen en leuke vriendin.
Er zijn echter ook genoeg ''wannabe's'' die goed genoeg beseffen dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is. Dat het nog verdomd lastig wordt om om goede baan te vinden, al kom je van de KLS. Dat je het met een 120k schuld wel kan vergeten om een hypotheek te krijgen voor je eerste huis. Geen dikke Audi, maar eerder een 3e hands Peugeo'tje die je in de wintermaanden om 5u s ochtends mag gaan lopen aanduwen. (Niks tegen Peugeot hoor, zijn best leuke wagentjes :p )

Zelf zie ik het ook als een behoorlijk groot risico wat ik (hopelijk) aanga. Ik ben alleen wel positief ingesteld, en denk dat de markt wel weer gaat aantrekken de komende jaren. Niet omdat de vliegscholen dit mij vertellen, maar omdat ik ook het nieuws volg. Ik heb ook mijn contacten, waaronder een vader met 26 dienstjaren als purser en een moeder die nog steeds stewardess is bij de blauwen. Dus ik hoor vaak genoeg verhalen over hoe verrot te markt voor vliegers momenteel is.
En ja, we komen uit een enorm diep dal. En ja, het zal de komende jaren nog niet zo zijn als voor de economische crisis, 9/11, en alle oorlogen om steeds duurder wordende olie. Maar de wereld draait wel door. En zolang dat gebeurd, zullen mensen, en dus de vliegtuigen blijven vliegen.
Ik wil niet l^llig doen, maar ik denk dat een purser met 26 jaar senioriteit bij de KLM, niet veel weet over de luchtvaart wereld BUITEN de KLM. En dan alleen wat hij hoort van de heren vliegers. Aangezien er sinds 2008 niemand meer bij een Nederlandse airline is aangenomen zou je de info die hij van de heren voorin hoort, als gedateerd kunnen beschouwen.
Misschien heb ik wel een roze bril op mijn inmiddels verbrande neus, maar die laat ik niet kapot trappen. Ik ben van nature een optimist, en zal dat altijd blijven. Misschien stoot ik wel kei hard mijn neus over een paar jaar, maar liever dat dan nu op safe te spelen, en die mooie droom op te geven. (vooropgesteld dat ik nog wel door de selectie moet komen hoor, ik ben er nog lang niet ;) )

Ik weet wat ik wil, en hoe ik er wil komen. En ik laat me niet op m'n kop zitten door mensen hier die alle ''wannabe's'' met roze bril en al de grond in stampen. Ik heb respect voor ieders mening, of je nu student bent, net afgestudeerd en zoekende naar een baan, of gezagvoerder op een grote kist met +10k uren. Uiteraard zal ik bepaalde posts serieuzer nemen dan anderen, en hierin speelt het aantal uren ook zeker wel een rol :p
Nogmaals, lees mij post nog eens door. Die post heeft niets te maken met het afrukken van roze brillen, meer met een reality check. Zoals al eerder gezegd, beschouw het piloot worden NIET als een emotionele keuze, maar als een ZAKELIJKE beslissing.
Wilde toch even reageren, voelde me namelijk nogal persoonlijk aangevallen. Verder zou ik dit topic, en het topic waarin vliegers hun eigen leven een cijfer geven, AANRADEN VOOR IEDEREEN DIE VLIEGER WIL WORDEN!! Sommigen moeten namelijk inderdaad een keer met hun neus op de feiten worden gedrukt, maar niet allemaal. Daarom wil ik vragen om niet alle ''wannebe's'' over een kam te scheren. En dan maakt het me, met alle respect, niet uit hoeveel duizend uren je hebt.

Omdat we nu toch volledig of topic zijn, nog even dit. Koop NOOOOIT een franse auto, ze zijn leuk, totdat je erachter komt dat je, om een lampje te verwisselen, het motorblok eruit moet hijsen.

Ik zel proberen terug on topic te gaan, want het Stella management zal zich met de VrijMiBo wel helemaal een ongeluk lachen dat we inmiddels nog steeds over ze praten (MOL taktiek, iemand?)

Hier nu de vraag:

Ik heb uit eerdere post begrepen dat de 10000 niet werkelijk een baangarantie is, maar meer een verzekering. Wie beheert dit geld, tijdens de 3 jaar 'looptijd'? Mocht Stella failliet gaan, ben ik dan sowieso mijn geld kwijt? Of wordt dit geld door een verzekeringsmaatschappij/verzekeraar/investeerder achtergehouden?

Ik heb het idee dat dit een 'après nous la déluge' taktiek is, die tegenwoordig normaal is in managementkringen. M.a.w. laat de studentjes nu maar lekker 10000 Deuro extra betalen, als het op uitbetalen aankomt, zit ik toch niet meer op deze plek...
 
@Koning Lucht: Neem het niet te persoonlijk op, het was een algemene opmerking. Ook al zit ik nog niet zo lang op dit forum, ik merk op dat er regelmatig nogal neerslachtig wordt gesproken over/tegen aspirant vliegers. Het begon me toch nog al te storen, vandaar mijn opmerking.

Na 26 jaar bouw je niet alleen veel ervaring op, maar ook goede vriendschappen. Ook met mensen die nu nog vliegen. Zo, en via gesprekken van mijn moeder, probeer ik wat informatie uit eerste bron te verkrijgen, die nog altijd de meest betrouwbare is. In mijn ogen althans.

Ik heb je posts doorgelezen, en ben het er in grote lijnen mee eens. Maar onthoud dat niet alle wannabe's het zelfde zijn, en sommige echt wel verstand van zaken hebben, ondanks hun jonge leeftijd.

Verder heb ik wel een leuk oud frans autootje op het oog, maar daar zal ik toch nog eens over nadenken ;) Bedankt voor de tip in ieder geval :D
 
Hier nu de vraag:

Ik heb uit eerdere post begrepen dat de 10000 niet werkelijk een baangarantie is, maar meer een verzekering. Wie beheert dit geld, tijdens de 3 jaar 'looptijd'? Mocht Stella failliet gaan, ben ik dan sowieso mijn geld kwijt? Of wordt dit geld door een verzekeringsmaatschappij/verzekeraar/investeerder achtergehouden?

Ik heb het idee dat dit een 'après nous la déluge' taktiek is, die tegenwoordig normaal is in managementkringen. M.a.w. laat de studentjes nu maar lekker 10000 Deuro extra betalen, als het op uitbetalen aankomt, zit ik toch niet meer op deze plek...

Daar kon je wel eens helemaal gelijk in krijgen. Studenten die nu bij Stella beginnen kunnen zomaar 6 jaar onderweg zijn voor ze eventueel aanspraak kunnen maken op de "garantie".
Er lopen momenteel al tientallen studenten uit hun maximale 3 jaar opleidingstijd dus die 6 jaar is niet onrealistisch.
Hoe lang hebben de Stella managers het bij hun vorige "project" uitgehouden?

Bedenk daarbij dat als het over een aantal jaren ook maar even weer slecht gaat in de luchtvaart (kom wel eens voor) en er zeg eens twee jaar haast geen mensen geplaatst kunnen worden er zomaar voor 300 man betaald zou moeten worden; dat is dan het lieve bedrag van €30.000.000.-
Voor dat bedrag sluit men de tent echt wel en kun je naar je centjes fluiten.
(waar hebben we dat toch eerder gezien?)
 
Daar kon je wel eens helemaal gelijk in krijgen. Studenten geplaatst kunnen worden er zomaar voor 300 man betaald zou moeten worden; dat is dan het lieve bedrag van €30.000.000.-

Er zit volgens mij als ik goed opgelet heb, wel meer dan 300 man op Stella.

Hoop echt dat een jurist het contract is goed doorleest, ben namelijk erg benieuwd naar hoe het nou echt in elkaar steekt.

Trouwens als 50 mensen niet aan het werk komen na 3 jaar, heeft Stella al een probleempje denk ik.
 
Whaha cruciale vragen worden hier NIET beantwoord, remember!

:biertje: Toch helder Stella waarom niet?

als er niet op je post gereageerd wordt dan (doorhalen wat van toepassing is):
  • Doen we dat express niet
  • Doen we dat express wel
  • zijn we het met je eens
  • Zijn we het niet met je eens
  • Doen we dat om iets verbergen
  • Doen we dat dat om iets niet te verbergen

Toegegeven, vond ik wel humor, ware het niet dat de situatie waar het om gaat allesbehalve lachwekkend is.
Hieronder was het Stella ernst:

...we vissen de belangrijkste eruit!

.... gaan we nooit in details vertellen omdat onze collega's dan graag volgen.

Gaan we naar kijken! :biertje:

Zit je vraag er niet bij dan kan het zijn dat hij al eerder door ons beantwoord is of dat we hem niet gezien hebben.
 
Air Baws said:
Trouwens als 50 mensen niet aan het werk komen na 3 jaar, heeft Stella al een probleempje denk ik.

Nogmaals, het is 3 jaar NA EINDE OPLEIDING. Aangezien deze normaal zo'n twee jaar duurt (en wat ik zo lees meestal 3 jaar bij Stella) duurt het dus minimaal 5 jaar voordat er voor het eerst uitgekeerd zou moeten worden.

Als de setup voor dit geld-terug fonds ongeveer gelijk is aan het waarborgfonds van NLS, dan wordt dit geld ondergebracht in een aparte stichting. Dit is meestal ook een eis van de bank, die graag zekerheden wil bij de leningen die hiervoor worden aangegaan. Het zou dus los moeten staan van een eventueel bankroet (zei de leek).
 
Als de setup voor dit geld-terug fonds ongeveer gelijk is aan het waarborgfonds van NLS, dan wordt dit geld ondergebracht in een aparte stichting. Dit is meestal ook een eis van de bank, die graag zekerheden wil bij de leningen die hiervoor worden aangegaan. Het zou dus los moeten staan van een eventueel bankroet (zei de leek).

Had het IAC niet ook zoiets waarbij ze het geld, bedoeld voor de stichting, gewoon lekker aan andere hobbies hadden besteed?
Trouwens Nosig, misschien bedoel je het goed hoor, maar werk jij bij Stella? Ik zou graag van Stella Online deze antwoorden horen, volgens mij weet jij het namelijk niet zeker en als je alleen maar gist, dan is de discussie nutteloos.
 
Back
Top