Cpt Oveur
Member
Het wordt ook niet van je salaris afgetrokken, je hebt hetzelfde beginsalaris als iedereen bij LH. Het is dus puur voor als je voortijdig weg wilt. Bij CLH kan ik het me eerder voorstellen dat je weg zou gaan, bij GWI zit je in een zekere LH-Carriere, dan moet het gras wel heel erg groen zijn om ergens anders nog eens bij 0 te beginnen.Of je de rating nou van te voren betaald of hij wordt verkapt in termijnen van je salaris ingehouden, het geld moet ergens vandaan komen. In het geval van contractbreuk in die 4 jaar is het alsnog dokken. Het is in ieder geval een goede motivatie om minstens 4 jaar te blijven, een bond constructie heeft dan ook zeker de voorkeur omdat er voor het individu minder financieel risico aan hangt.
Nu we toch al van het thema af zijn. Maar om op Stella te komen, ik zie de kritiek vooral uit de hoek komen dat hun baangarantie onzin is. Verder is het toch een hele normale vliegschool. Ze proberen hun stoelen te vullen door mensen voor een pilotenloopbaan enthousiast te maken, ook met onrealistische jubelverhalen. Maar dat doen geloof ik alle commerciele scholen. Dus business as usual. Als zelfs KLSers niet meer automatisch aan een baan komen, een school die niet alleen eerste keus is, maar zich ook haar studenten uit kan zoeken, dan lijkt het me nogal doorzichtig dat Stella dat wel wil bieden. Ik denk dat je die 10.000 beter op je rekening kunt houden als spaarpotje voor slechte tijden.