AI 1107

Lion with Wings

New member
Goedenavond allemaal,

Ik weet het, mijn eerste post is tevens een nieuwe topic. Maar dan is het wel gelijk een waar ik zeer enthousiast over kan zijn. Ik hoop niet dat jullie hier te hard over zullen zijn. Ik ben namelijk (onder voorbehoud van mijn medical check) geplaatst in de juli klas bij de NLS.

Gegroet aan ieder die begint aan zijn opleiding, ongeacht zijn school.

Maar ik wil via deze topic in het bijzonder de mensen groeten die (hopelijk) mijn toekomstige klasgenoot zullen zijn.

ciao,
 
En of ik er zin in heb! En dat terwijl ik met het mooie weer aankomende, steeds binnen moet zijn en met m'n neus in de boeken. Maar zelfs dit gegeven deert me totaal niet. Moet je dus nagaan : )

Ik zie dat jij deelneemt in klas 1101? Bevalt het nog?


(BTW: Ik heb vandaag toevallig nog de medische verklaring binnenkregen met de post. Dus AI1107 mag zeker zijn van mijn gezelschap! : ) .)
 
Vandaag op de informatieavond van de ABN AMRO ga ik waarschijnlijk voor het eerst kennis maken met m'n klasgenoten. : )

/edit na informatieavond: 't is geen kennismaking geweest helaas. We zaten er te losjes bij.. Too bad. Dan maar wachten op 1 juni.
 
Last edited:
Goed dat je er zin in hebt!

Ik heb al twee meiden uit jou klas ontmoet, en die zijn volgens mij ook erg gezellig dus bereidt je maar voor ;)

Ja ik zit zelf in 1101, en het probleem van lekker weer en boeken ken ik ook.. volgende week examens van het eerste blok.

ik ga weer ff door met blokken maar ik zie je vast wel ergens begin vd zomer!

gtzzz
visionfly
 
Aha, good luck then. : )

Ik heb de twee dames inderdaad ook gezien. Gelukkig ben ik (een soort van) verloofd, so that keeps my mind at my own business. : ) Ik had liever met iedereen een woordje willen doen, maar de informatieavond had een te losse sfeer, alsof het een opendag was van een school en wij waren de bezoekers die nog moesten beslissen of ze die school kiezen. No "classmates" feeling so far dus. Maar goed, kwam ook omdat bijna iedereen met zijn/haar ouders kwam.

Ik hoop toch echt dat het bij het huidige aantal zal blijven. Telde incl. mezelf iets van 8-10 leerlingen.

Zover ik zag trouwens, zal ik ouder zijn dan gemiddelde. But we'll see.

En inderdaad tot dan!
 
Last edited:
Ik heb geen idee over het aantal leerlingen in de juli-klas.

In ieder geval zitten er in 1101- 6 en in 1103-8.
Voor de inkomsten van de school is dit natuurlijk minder, voor ons des te beter. We krijgen veel persoonlijke aandacht op dit moment en de sfeer is goed.
die classmates feeling krijg je vanzelf wel hoor, jullie gaan een leuke excursie doen.
Dat helpt al enorm met de groepsvorming vond ik zelf :)

Gemiddelde leeftijd ligt rond de 20-21 ruwe schatting, maar van jong tot oud ze zijn bijna allemaal gezellig en ik zie 'mannen' van 28 net zo gezellig mee doen als jongens en meiden die net van de havo afkomen. Dus dat zit wel goed.

gtzz Visionfly
 
Wel apart dat er nu zo weinig leerlingen zich aanmelden op het NLS. Vorig jaar zat elk klas nog vol met 24 man!
 
Bekend is het niet aangezien er nog geplaats/ afgevallen kan worden.

Maar zoals eerder vermeld door een collega doen de septemberklassen het goed.
Ik verwacht dan ook dat er zeker meer dan 20 zullen beginnen.

gtzzz Visionfly
 
Jaaa ik zit ook in 1107! Voorlopig geloof ik 6 jongens en misschien als iedereen alle NASS/natuurkunde/medicals haalt 4 meiden :)
Bij de infomiddag van de ABN zitten vaak mensen van verschillende klassen dus de mensen die je daar ontmoet hebt hoeven niet perse in dezelfde klas te zitten.

Zin om te beginnen LwW?
 
Ik heb geen idee over het aantal leerlingen in de juli-klas.

In ieder geval zitten er in 1101- 6 en in 1103-8.

(....)

gtzz Visionfly

Dat is inderdaad (lekker) weinig. Ik zelf heb ook graag een klas van rond de tien leerlingen, puur omdat je dan wat meer van de leraar kan verwachten. Je zal hiernaast ook een hechtere groep krijgen heb ik het idee. Met z'n tienen naar Amerika, of naar Portugal voelt heel anders dan met z'n vierentwintigen, bijvoorbeeld.

Het is trouwens natuurlijk wel logisch dat de septemberklassen meer leerlingen hebben. Gezien er natuurlijk eerst Havo of Vwo diplomaatjes moeten worden behaald. Ik zou zelf niet voor de september klas gaan.

Jaaa ik zit ook in 1107! Voorlopig geloof ik 6 jongens en misschien als iedereen alle NASS/natuurkunde/medicals haalt 4 meiden :)
Bij de infomiddag van de ABN zitten vaak mensen van verschillende klassen dus de mensen die je daar ontmoet hebt hoeven niet perse in dezelfde klas te zitten.

Zin om te beginnen LwW?

Zo Charly, dat is een opluchting! Je bent m'n eerste klasgenoot die ik spreek! Dat er meerdere klassen op het informatieavond zijn afgekomen had ik al rekening mee gehouden. Toch zal een grote deel in ons klas vallen.

Ik heb er zeer zeker zin in. Ik kan niet wachten eigenlijk. Jij ook?
Ik ga volgende week er nog eventjes tussenuit naar Turkije. Het zal een van de laatste keren worden..

Wanneer werd bekend dat je door was trouwens?


Ciao,

T
Lww
 
Uhm ben vorige zomer al toegelaten. Zat eigenlijk in de maartklas maar had mn natuurkunde niet gehaald :( Ik wilde wel eerder reageren op je berichtje maar moest wachten tot mijn account was goedgekeurd.
Ik heb ook echt superveel zin om te beginnen, het is ook echt een gezellige school. Ga je op de Opaallaan wonen?
Lekker dat je nog even naar Turkije gaat! Nog even uitrusten voor het bikkelen begint! Ben ik ook nog wel van plan, in mei of juni ofzo.
 
Hoe oud ben je dan?

Ow ik ben echt niet zo oud hoor. 22 jaar jong zelfs. Mijn verwachting was dan ook meer gebaseerd op de jonge gezichten die op de informatieavond aanwezig waren.

Turkije gaat inderdaad hopelijk (een treurig geval buiten beschouwing gelaten) erg leuk worden. Ik ben er wel aan toe eigenlijk.

Toch leuk dat je bij mij/ons in de klas zit.

Btw, ik ga niet aan de Opaallaan wonen. Woon zelf in A'dam.
 
Om even terug te komen op die dames die volgens mij gezellig zijn... Charly is er 1 van.. en die is absloluut zeer heel erg enorm gezellig ;)

gtzzz visionfly!
 
Je zal hiernaast ook een hechtere groep krijgen heb ik het idee. Met z'n tienen naar Amerika, of naar Portugal voelt heel anders dan met z'n vierentwintigen, bijvoorbeeld.

Overigens gaan er (op dit moment althans, en altijd zo geweest) maximaal 12 naar Amerika, of 12 naar Portugal. De klas wordt dan sowieso opgesplitst. Ter info.

Groeten vanuit zonnig Mesa (33 graden),
Vne
 
Overigens gaan er (op dit moment althans, en altijd zo geweest) maximaal 12 naar Amerika, of 12 naar Portugal. De klas wordt dan sowieso opgesplitst. Ter info.

Groeten vanuit zonnig Mesa (33 graden),
Vne

Ik had inderdaad al van een soort opsplitsing van de klassen gehoord van iemand die al is afgestudeerd.

Moet je dus nagaan, krijg je halve klassen. Nog erger : )

En even een vraag aan de ervaren NLS'ers:
Indien een klas uit minder dan 13 leerlingen bestaat, wie bepaalt en hoe wordt er bepaald of die klas naar Portugal of Amerika gaat?
 
Back
Top