Piloot worden met strafblad?

Zelf heb ik geen idee, maar ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ahoewel dit ook veel over jou als persoon zegt naar mijn mening.
 
Als je nou eerst eens belt of je voor zo'n actie een strafblad kan krijgen, ben je al heel wat nieuwe info rijker?
 
Ik kan me voorstellen dat als je met een slok op gaat autorijden niet wordt gezien als iemand die verantwoordelijk genoeg is om een vliegtuig vol mensen te besturen.
 
Gelukkig worden er nooit piloten uit de cockpit gehaald met alcohol in hun lichaam...

Hiermee wil ik absoluut niets goedpraten, maar laten we deze jongen niet gelijk met de grond gelijk maken want dan post hij natuurlijk nooit meer iets hier. Iedereen maakt weleens fouten.
 
In principe is het zo dat je pas een strafblad krijgt als je voor moet komen én door een rechter veroordeeld bent.

Sollicitatie bij een luchtvaart maatschappij betekent automatisch dat je eenverklaring omtrent het gedrag moet kunnen overhandigen. Als je dan een strafblad hebt dan wordt er gekeken hoe bezwaarlijk het strafbaar feit is geweest. Dus in hoeverre dat geld voor een functie als piloot durf ik je niet te vertellen, maar misschien kan je je gemeente eens bellen en daar vragen over stellen?
 
Weetje, ongeacht of het een strafblad opbrengt, hoe zul je na dit alles deze vraag beantwoorden: " ben je in aanraking met de politie/justitie geweest?"

Die vraag ben ik al 4 keer tegen gekomen en dan praten we over de opleiding en niet sollicitatie bij maatschappijen.
 
Weetje, ongeacht of het een strafblad opbrengt, hoe zul je na dit alles deze vraag beantwoorden: " ben je in aanraking met de politie/justitie geweest?"

Deze vraag ben ik ook een paar keer tegenkomen tijdens psychologisch onderzoek. Vond het nogal een brede vraag om alleen met ja of nee te moeten beantwoorden. In aanraking met politie ben ik eigenlijk zo vaak geweest. Parkeerboete's, paar keer van de weg gehaald vanwege te hoge snelheid en ik ben een keer verhoord omdat ik in de kroeg met iemand gesproken had die dezelfde avond ontvoerd werd door een paar duistere lieden, waar ik overigens niks mee te maken had. Had ik nu ook deze vraag met "ja" moeten beantwoorden?
Als de topicstarter geen strafblad krijgt voor zijn situatie zou ik als ik hem was deze vraag ook met nee beantwoorden
 
Tijdens mijn opleiding werd een Nederlandse student in de VS opgepakt omdat hij twee AA batterijen zou hebben gestolen. Z'n opleiding zat er nagenoeg op en hij had net bij een landelijke winkelketen voor ruim $200,- aan spullen gekocht die in Nederland niet (goedkoop) te verkrijgen zijn. Na het afrekenen, moest hij nog twee batterijen kopen die aan een aparte balie (tussen kassa en uitgang) te verkrijgen waren. De verkoper had hem gezegd dat hij deze elders moest afrekenen. Op dat moment wordt hij afgeleid door een kennis van hem waar hij een gesprek mee begon en na afloop van dit gesprek vergeet hij dat hij de batterijen nog moet afrekenen en loopt naar buiten, waar hij vervolgens door de security in de kraag wordt gepakt voor diefstal. Zijn uitleg (ik heb zojuist voor $200,- bij uw warenhuis gekocht denkt u echt dat ik dan 2 AA-batterijen van nog geen $2,- moedwillig achterover wil drukken?) werd uiteraard niet gelooft. Hij werd overgebracht naar het lokale politie bureau waar hij een nachtje bij "echte" criminelen in de gemeenschappelijke cel heeft mogen doorbrengen. Hij had bij de voorgeleiding bij de rechter de tegenwoordigheid van geest om uit te leggen dat met een veroordeling/ strafblad zijn carriere in de luchtvaart wel kon vergeten. De rechter heeft hem toen (tot mijn eigen verbazing) 40 uur sociaal werk opgelegd zonder strafblad. Als ik me niet vergis heeft hij 2 uurtjes een kerk aangeveegd en de priester was zo verrast dat deze ijverige Nederlander dit in zo'n hoog tempo deed dat hij hem de overige 38 uur kwijtschold. Uiteraard mocht hij voor de rest van z'n leven geen voet meer zetten in deze winkelketen in de staat Florida Voorzover ik weet is hij nog steeds werkzaam in de luchtvaart.

Jessep als je voor moet komen denk ik dat je je maximum aantal punten hebt overschreden en dus al meer dingetjes hebt gedaan in het verkeer (voor elke overtreding een punt?). M.a.w. je had het kunnen weten.... Dat gezegd hebbende de ene werkgever is de andere niet. Bij mijn huidige werkgever betekend gepakt worden met alcohol op in het verkeer ontslag op staande voet. Bij mijn vorige werkgever fietste een collega anderhalf jaar naar z'n werk omdat hij een rijverbod had gekregen, deze stapte vervolgens in een vliegtuig van 60 ton TOW en 150 pax om ze kris kras door Europa te vliegen!

Ik zou als ik jouw was toch even de DAS of ARAG bellen of een advocaat en wat juridisch advies opvragen.
 
Los van de scholen/maatschappijen die moeilijk gaan doen, meen ik mij ook te herinneren dat je op je initiële keuring moet invullen of je ooit gepakt bent met drank op achter het stuur op een van die vragenlijsten. Weet niet of als je hier ja zegt je gelijk je medical niet krijgt, maar ze zullen die vraag niet voor niets stellen.
 
meen ik mij ook te herinneren dat je op je initiële keuring moet invullen of je ooit gepakt bent met drank op achter het stuur op een van die vragenlijsten. Weet niet of als je hier ja zegt je gelijk je medical niet krijgt, maar ze zullen die vraag niet voor niets stellen.

Deze vraag bij je medical? Wat een onzin...

Groet,
PH-FLY
 
Ik vind het geen onzin. Als je zo stom bent om straalbezopen achter het stuur te gaan zitten, wie zegt dan dat je nooit dronken zal gaan vliegen? Nu is dat in het geval van jessep gelukkig niet zo.

Op het aanvraag formulier van de FAA medical staat:

Conviction and/or Administrative Action History – Letter (v) of this subheading asks if you have ever been: (1) arrested and/or convicted (which may include paying a fine, or forfeiting bond or collateral) of an offence involving driving when intoxicated by, while impaired by, or while under the influence of alcohol or a drug; or (2) arrested, convicted and/or subject to an administrative action by a state or other jurisdiction for an offence for which your license was denied, suspended, cancelled or revoked or which resulted in attendance at an educational or rehabilitation program. Individual traffic arrests and/or convictions are not required to be reported if they did not involve: alcohol or a drug; suspension, revocation, cancellation or denial of driving privileges; or attendance at an educational or rehabilitation program.
Letter (w) of this subsection asks if you have ever had any other (nontraffic) convictions (e.g. assault, battery, public intoxication, robbery, etc.) convictions. If so, name the charge for which you were convicted and the date of conviction in the EXPLANATIONS box.
 
Inderdaad bij de keuring heb ik dit ook beantwoord, verder nog bij psychologisch onderzoek, toelatingscomissie meen ik, gesprek met de banken, en overige formulieren
 
Stefan, ik zeg ook niet dat het vergrijp onzin is. Dat is het zeker niet namelijk! En helemaal op het moment dat je voor de rechter moet verschijnen, dan gaat het m.i. ook niet om de eerste keer 1 pilsje te veel...

Ik wil Jesse hier niet zwart maken en ik wil hem graag geloven dat het per ongeluk gebeurt is. Laten we blij zijn dat hij geen aanrijding veroorzaakt heeft. En laten we eerlijk zijn, achteraf is het makkelijk om de koe in de kont te kijken.

Ik vind het echter wel onzin dat een dergelijke vraag gesteld wordt bij je medical aangezien dit vergrijp totaal los staat van je medische gesteldheid! Mij is de vraag in ieder geval nog nooit gesteld bij de medical. Maar goed, heb ook geen FAA brevet...
 
Inderdaad bij de keuring heb ik dit ook beantwoord, verder nog bij psychologisch onderzoek, toelatingscomissie meen ik, gesprek met de banken, en overige formulieren


Wat zeg je me nou? Ook bij de banken??? Straks ga je me nog vertellen dat de McDonalds medewerker jou die vraag heeft gesteld alvorens je een BigMac mee kreeg... :1855:
 
Nee het geeft gewoon wat van je karakter weer.

Simple as that!



Het hoeft niet expres te zijn dat zeg ik ook niet. Maar dan denk je gewoon niet na bij je handelingen.

Sorry maar hier echt geen medelijden mee.
 
Ik weet dat er mensen in jouw situatie (gepakt terwijl ze met drank op reden), problemen hebben gehad om hun opleiding op te komen. Ga hier geen namen of opleidingen noemen, weet dat het is gebeurt. Wees er eerlijk over, het hoeft namelijk niet meteen te betekenen dat je niet aan de opleiding kan beginnen. Als je maar een verdomd goed verhaal hebt...
 
Back
Top