DFA & Lion Air

Niemand heeft het er nog over gehad hier op Airwork, wat me best wel verbaasd. Wachtte het een tijdje af, maar nog steeds niks, dus dacht ik dat ik het maar hier postte.

De Dutch Flight Academy (DFA) is preferred supplier geworden van Lion Air. Zij mogen elke maand een X aantal studenten plaatsen bij de Indonesische carrier.

De meesten hier zijn best aardig verwende 'kerels' en kijken niet eens om naar deze luchtvaartmaatschappij maar ik vond het zeker wel waard om het hier te posten.

Chapeau voor DFA.

Link: http://www.dfa-fto.nl/nieuws/nieuws/a/84/persbericht-dfa-helpt-studenten-aan-baan/
 
Lion air staat toch op een blacklist? Kan dat gevolgen hebben voor later in je carriere als je bij een "blacklisted" airliner hebt gewerkt?

Verder wel netjes van DFA inderdaad. Een goed voorbeeld hoe een school gewoon studenten kan helpen een baan te vinden zonder Stella praktijken met baan garantie afkopen enzo.
 
Op de website van DFA wordt gezegd dat ze een salaris ontvangen qua Europese standaard.... wat wordt daarmee verstaan? Iemand die hier iets over kan vertellen? Van eerdere ab-initio's weet ik dat ze zelf een TR moesten aanschaffen en vervolgens een 'marktconform' salaris kregen, maar dan voor Indonesische begrippen...

Wees namelijk op je hoede met dit soort clubs! Er zijn genoeg slechte verhalen op Pprune en andere fora (waar rook is, is vuur...) over Lionair en dus echt niet de werkgever waar je je eerste sollicitatiebrief naar zou opsturen....

Een iets kritischere blik op deze 'vliegbaan' via de DFA is wellicht gepaster....
 
Type 739ER uit eigen zak betalen (geloof 30.000?) en je houdt per maand gemiddeld €3000, netto p.maand over. Heb begrepen dat housing inclusief was en living heel goedkoop (€500 euro p. maand).

Het enige wat ik raar vind, is dat men direct vanaf hun CV gezien wordt aangenomen en begint met de type, geen selectie e.d... (Kan zijn dat CAE Pilot Provisioning dit aan de hand van schoolresultaten beoordeeld)
 
Op de website van DFA wordt gezegd dat ze een salaris ontvangen qua Europese standaard.... wat wordt daarmee verstaan? Iemand die hier iets over kan vertellen? Van eerdere ab-initio's weet ik dat ze zelf een TR moesten aanschaffen en vervolgens een 'marktconform' salaris kregen, maar dan voor Indonesische begrippen...

Wees namelijk op je hoede met dit soort clubs! Er zijn genoeg slechte verhalen op Pprune en andere fora (waar rook is, is vuur...) over Lionair en dus echt niet de werkgever waar je je eerste sollicitatiebrief naar zou opsturen....

Een iets kritischere blik op deze 'vliegbaan' via de DFA is wellicht gepaster....

Ah, mede TBK'er. We zijn gewoon kritisch ingesteld :dozey:

Maar nu even on-topic. Ken een aantal personen die via CAE PP (oud studentkes van SFA) bij Lion Air zijn binnengerold. Wat ze verdienden, was ook echt voor hunzelf! Alles werd voor hen vergoedt. Huurkosten van appartement, reiskosten, echt van alles en nog wat. Belasting en verzekeringen indeed!! Voedsel weet ik niet, maar ze hadden dus ong. 2k voor hunzelf!

Dat klinkt best goed, right?

EDIT: Starfighter was me net voor! Kort en krachtig!!
 
Heb het eerst even nagevraagd aan een oud studiegenoot van me.
Hij is in 2008 al aangenomen bij deze club via CAE, en staat nog steeds op de wachtlijst om te beginnen. Nr. 600-zoveel begreep ik.
Keurig door de selectie, maar de zogenaamden "waiver" schijnt er nog steeds niet te zijn?
Begreep ook dat CAE leerlingen va nde Global academy voor laten gaan, maar NL valt daar dan weer buiten.
Iemand hier aanvullende info over?
 
Er gaan ook nog steeds NLS studenten naar Lionair, die houden ongeveer 3k per maand over
 
Eaglejet biedt ook linetraining aan bij Lionair en sinds kort krijg je na de linetraining van 500 uur een jaarcontract.

Is er iemand die meer afweet van deze deal? Heeft iemand ervaring met het vliegen voor Lionair via Eaglejet?
 
Eaglejet biedt ook linetraining aan bij Lionair en sinds kort krijg je na de linetraining van 500 uur een jaarcontract.

Is er iemand die meer afweet van deze deal? Heeft iemand ervaring met het vliegen voor Lionair via Eaglejet?

Zie PPRune. Genoeg over informatie..
 
Zou je hier willen werken?
Ik geloof trouwens niet dat je daar als F/O 3000 euris netto overhoudt. zie post nr 220 in deze thread:

http://www.pprune.org/interviews-jo...t-international-fist-officer-training-11.html

So far this year, Lion Air have had more than 5 runway evacuations. The aircraft do not carry charts/ maps. There are “photo copies” of “photo copies” provided, however, often these are unreadable- would someone from Jeppesen please take note! Even when they are eligible, they are out of date. There are even a couple of instances of Lion Aircraft landing at the wrong airport, or turning up at the airport and landing on the wrong runway
 
Je kan Lion Air via verschillende wegen binnenkomen. Het kan via CAE maar ook individueel o.i.d. Payment verschilt dus ook.

Over de toestand binnen de cockpit kan ik geen uitspraken doen.
 
Wat is er met de voorwaarden van 700 dollar in de maand gebeurd?
En hoe zit dat nu met die 1050 uur per jaar?

Dit vraag ik me af, iemand die hier antwoord op weet?
 
Ik ken iemand die binnenkort gaat beginnen.

Hij is al wat ouder (in de 40) en heeft niet zo veel baankeus als de jongere goden onder ons.

Na een linetraining contract waarin 500hrs wordt gevlogen zonder betaling kan je kiezen;
- of je maakt het jaar vol zonder betaald te worden, uren +/- 90 in de maand,
- of je tekent bij voor een jaar, uren +/- 90 in de maand, Lionair betaald je accomodatie en je krijgt $3500,- per maand betaald.

Als je ergens anders niet aan de bak kan komen is dit nog niet eens zo'n slechte deal aangezien je toch voor ruim een jaar onder de pannen bent. Er zijn ook trajecten waar je na 500 uur wordt bedankt voor de service.
 
Ik ken iemand die binnenkort gaat beginnen.

Hij is al wat ouder (in de 40) en heeft niet zo veel baankeus als de jongere goden onder ons.

Na een linetraining contract waarin 500hrs wordt gevlogen zonder betaling kan je kiezen;
- of je maakt het jaar vol zonder betaald te worden, uren +/- 90 in de maand,
- of je tekent bij voor een jaar, uren +/- 90 in de maand, Lionair betaald je accomodatie en je krijgt $3500,- per maand betaald.

Als je ergens anders niet aan de bak kan komen is dit nog niet eens zo'n slechte deal aangezien je toch voor ruim een jaar onder de pannen bent. Er zijn ook trajecten waar je na 500 uur wordt bedankt voor de service.

Waarom zou je dit soort wantoestanden accepteren?
Ik begrijp dat de huidige markt nog steeds ziek is, maar als je openstaat voor alles, is er altijd wel iets te vinden. Als het niet per sé een Airline job op de 737 moet zijn...
Tenzij je 1000CV's de wereld hebt rondgestuurd en al 2 jaar aan het solliciteren bent, zou ik er niet aandenken zo'n deal te accepteren.

500u linetraining, what's next?

Misdadig die bedrijven!
 
Waarom zou je dit soort wantoestanden accepteren?

Omdat het globale overzicht houden prima is, maar je als individu ook graag wilt eten, werken, slapen etc. etc.
Zo gauw het er op aankomt om voor de groep te kiezen (dwz niet meegaan met dit soort praktijken), of om voor jezelf te kiezen zodat je kan vliegen, dan is de keuze over het algemeen vrij snel gemaakt.
 
Back
Top