Hulp Gevraagd.

Op de basisschool hoorde ik altijd bij 1 van de beste ( durf ik te zeggen ).
Echter de CITO wat slechter gemaakt als verwacht.. Mavo / Havo.
Daar begonnen, slecht jaar, naar het VMBO kb gegaan. Afgemaakt zonder te leren. Hierna een jaar MBO WTB gedaan en gestopt door een slechte school.
Hierna wat verschillende baantjes gehad, maar gesolliciteerd bij Defensie. Hier heb ik 2 jaartjes rond gezwerfd. Altijd maar met de gedachte gezeten.. hier wil ik niet zitten. Ik wil verder... Defensie uitgekomen, aan het werk gegaan, alles op een rijtje gezet, een reis naar Lapland gemaakt... En toen! was het daar.. mijn droom: piloot worden.

Hallo Harry,

Zoals dit stuk zich leest, moet je nog gaan beginnen om je best te doen. Laat me je vertellen dat zonder je best te doen, het niet gaat lukken met piloot worden. Ook je MBO-verhaal klinkt niet goed. Ik vermoed dat ondanks slechte school daar toch regelmatig mensen hun opleiding afmaakten. Ook ben je niet naar een andere school gegaan die beter was. FYI: er zijn heel veel vliegscholen die minder dan perfekt zijn.

Dan kan iedereen wel lekker aardig voor mekaar zijn, maar je moet dus wel even inzien dat je anders moet gaan werken om piloot te worden. Tijdens een zelf betaalde opleiding is er nog wel wat ruimte om dingen over te doen (als je maar betaalt), maar in je beroepsleven krijg je 2 sim checks, een theorietest en een line check per jaar, en de ene of andere omscholing zal ook komen. Daar iets niet halen is een ramp, je baan is dan in gevaar.

Ik heb het zelf ook zonder een moer te doen tot een MAVO diploma geschopt, maar om daarna verder te komen heb ik dus echt wat moeten veranderen. Dat is ook niet van de ene op de andere dag gegaan, maar begin eens met vaste doelen te zetten, dan komt het werken vanzelf als je ambitieus genoeg bent.

Ik zou daarom ook niet meteen het avontuur vliegopleiding aan gaan, maar eerst eens wat op snelheid proberen te komen op het HBO (doel 1: zie er maar eens op te komen, doel 2: alle tentamens op schema halen, dus ook je P). Uiteindelijk kan je dan een beroep, waar je of een modulaire opleiding van kan betalen, of een plan B hebt in geval van veel schulden, een CPL en geen baan.

Mbt tot Finland: Kan je doen, maar je moet dan echt een plan hebben. Alle Finnen kunnen wel Engels, maar voor de meeste banen zul je dus wel Fins moeten kunnen. Ga eens een paar seizoenen "Ik vertrek" kijken om te zien hoe het niet moet: Zonder taalkennis, zonder baan naar een land vertrekken "waar alles beter is" en hopen dat alles op zijn plek valt voordat je geld op is.

Dus je plan heb je nu getrokken: Piloot worden. De volgende stap is tussendoelen zetten, boven heb ik er 2 voorgesteld. Dan hoef je het plan alleen nog maar strak uit te voeren. Dat hebben velen voor je gedaan, dus het is niet onmogelijk. Ik zou eens beginnen met een carriere starten, en dan pas aan Finland gaan werken.
 
Leuk om hier een keer een vriendelijke en normale reactie te zien. Niet een of andere bijdehante opmerking door een over het paard getilde...:stapelge:

Bijvoorbeeld: "zei de ene wannabe tegen de andere wannabe"
 
Beste Ronied,

Je hoeft het helemaal niet eens te zijn met mijn opmerkingen of die van een aantal van je (misschien) aanstaande collega's. Persoonlijke aanvallen zijn denk ik niet erg gepast. Pak em beet de helft van je zeer kleine aantal berichten op dit forum gaat over een bericht van iemand anders en of dit nu wel of niet vriendelijk is.

Een mooie kant van de baan als beroepsvlieger is dat je met professionals werkt. Vliegers weten normaliter waar ze het over hebben. Als ze het niet weten, dan stellen ze vragen of proberen het uit te vinden. Grote verhalen en niet weten waar je het over hebt wordt in het algemeen niet echt gewaardeerd in deze professie.

Als ik dus de ene wannabee, op basis van een kort gepost bericht , tegen de andere wannabee een opmerking zie maken over motivatie, wel of niet een doorzetter, positieve of negatieve instelling en dan met name hoe vliegscholen en/of maatschappijen wel niet naar je kijken?

Dan denk ik dat ik daar best een sarcastische opmerking over mag maken. Ik denk dat ik dat mag omdat ik al meer dan 20 jaar rond vlieg, en een klein beetje meer weet wat er zo links en rechts gebeurd in deze luchtvaartwereld en waar men naar op zoek is.

Daarom maakte ik deze opmerking en haalde ik het bericht van Koning Lucht aan (had je daar ook niet wat over te zeggen?). Koning Lucht heeft een heel goed bericht onder de aandacht gebracht wat, mijns inziens, op zijn plaats was in deze discussie. Mag ik deze quote dan nogmaals onder de aandacht brengen?

de wannabe's niet moeten vergeten met wie ze nou eigenlijk discussiëren. Als je deze mannen in het echte leven in een vliegtuig tegenkomt, spreek je ze hoogstwaarschijnlijk met 'U' aan.

Alweer over het paard getild wellicht?
 
Interessant topic dit. Ik heb ook altijd piloot willen worden. Op het moment dat het echt zo ver was, en ik er echt voor wilde gaan had ik geen natuurkunde. klopt het dat dit nog steeds verplicht is?

Ronied, je berichten helpen dit topicstarter niet verder. Als nieuwkomer her en der mensen beledigen helpt ook niet. Daarnaast claim je een PPL te hebben met 190 uur en op een of andere manier - ik weet het niet hoor, het is een gevoel - komt dat niet geloofwaardig over. Tot slot link je in je berichten naar een of andere datingsite. Je hebt jezelf hiermee aan een ban geholpen.

Af en toe komen er van die figuren voorbij...
 
Back
Top