VFR naar Innsbruck?

maxlw

New member
Hallo,

Ik moet eind maart in Innsbruck zijn en het lijkt mij erg leuk om dit stuk zelf te vliegen...

Ik heb wel eens gehoord dat het een zeer lastig IFR veld is, maar hoe zijn de VFR procedures? Op youtube staat een mooi filmpje van een VFR-vlucht naar Innsbruck en dat ziet er allemaal niet zo heel erg spannend uit.
(http://www.youtube.com/watch?v=wf5e1_4KU0Y)

Is er iemand hier die toevallig eens VFR naar Innsbruck heeft gevlogen?

Alvast bedankt voor de input...
 
Ik ben al verschillende keren naar Innsbruck gevlogen voor een weekendje skiën.
Ik vlieg eigenlijk altijd IFR omdat het weer zeer snel om kan slaan.
Ik zou VFR daarom ten zeerste afraden. Dit is geen gebied waar je in de problemen wilt komen.
Als je langer dan een paar uur wilt parkeren moet je ruim van te voren een parkeer plek voor je kist reserveren. Speciaal in het weekend. Innsbruck staat vol met prive jets in het weekend en hebben dan geen plek voor kleine kisten.

Als je IFR kunt gaan en het weer is goed is het een van de mooiste approaches die ik ken. Vanaf 9000 ft over een bergpiek en dan steil in de afdaling.
Ook de departure is spannend.

Succes
 
Vanaf 9000 ft over een bergpiek en dan steil in de afdaling.
Als je de TBO wilt halen(?), zou ik dit zonder ho-ijzers (speedbrakes) of 'n lage GS, maar niet al te vaak doen.

BTW In Cumulus Granitus gebied, is non FIKI IFR ook niet alles (been there, done that, got the T-shirt).
 
Dat is de mazzel met een Lance.
Heeft glide capabilities van een giet ijzeren putdeksel.
Dus gear er uit 25 flaps en een beetje throttle 50 degr ROP en een keurige CHT van rond de 330 graden. Geen probleem.
FIKI is wel een probleem. Dus in de buurt van Munchen nog even goed naar het weer luisteren en bij twijfel lekker daar blijven.
Je kunt ook laag door het Inn dal vliegen, maar als het weer dan inzakt ben je echt de sigaar
 
Dat is de mazzel met een Lance.
Heeft glide capabilities van een giet ijzeren putdeksel.
Dus gear er uit 25 flaps en een beetje throttle 50 degr ROP en een keurige CHT van rond de 330 graden. Geen probleem.
En dan maar hopen dat ATC niet ....
Gringo 1234: please keep the speed up "Niki Lauda behind".

Aan je Avatar te zien, vlieg je op een Turbo Lance.
Naar ik mag hopen, toch wel eentje met pressurized verdeeldozen (magneten) en O2.
 
Ik ben al verschillende keren naar Innsbruck gevlogen voor een weekendje skiën.
Ik vlieg eigenlijk altijd IFR omdat het weer zeer snel om kan slaan.
Ik zou VFR daarom ten zeerste afraden. Dit is geen gebied waar je in de problemen wilt komen.
Als je langer dan een paar uur wilt parkeren moet je ruim van te voren een parkeer plek voor je kist reserveren. Speciaal in het weekend. Innsbruck staat vol met prive jets in het weekend en hebben dan geen plek voor kleine kisten.

Als je IFR kunt gaan en het weer is goed is het een van de mooiste approaches die ik ken. Vanaf 9000 ft over een bergpiek en dan steil in de afdaling.
Ook de departure is spannend.

Succes
Bedankt voor de feedback...Helaas heb ik mijn IR-rating nog niet.
Als het weer het toelaat is het dan wel VFR te doen?

Ik kan natuurlijk altijd op de dag zelf nog de auto pakken.
 
Als het goed weer is en blijft, is het zeker VFR te doen, maar zuid duitsland is een zeer druk gebied met veel restricted area's en alpha airspaces. Flightplanning is een uitdaging.
Als dit een van je eerste grote vluchten is zou ik het zeker niet doen, ik zou eerst wat meer ervaring opdoen. Onderschat het mountain flying ook niet, dit kan zeer verradelijk zijn, speciaal in een kist met beperkte klim capaciteiten. Lees hier eerst veel over, of beter nog, doe een cursus.
Ik wil je niet bang maken, maar cumulus graniticus is je ergste vijand.
 
Als je gaat(?) en je vertrek iets uitloopt, lees :eek: (pdf) maar eens.
 
Heeft niets met de ligging van het veld te maken, maar geldt niet voor bemanning. En lijkt me vrij duidelijk dat als je zelf vliegt je daartoe behoort.
 
Heeft niets met de ligging van het veld te maken, maar geldt niet voor bemanning. En lijkt me vrij duidelijk dat als je zelf vliegt je daartoe behoort.
Correct, de tax ticket is dan ook POBs -1 ;)

Bedenk wel, dat je één representative moet hebben!
 
Back
Top