Aanschaf zonnebril

In sommige gevallen mag een zonnebril onder studiekosten gerekend worden. (je heb hem immers nodig voor studie/beroep). Betekend dus dat je hem fiscaal kan aftrekken bij de belastingdienst. :D

Weet niet zeker of het altijd geldt, of alleen voor zonnebrillen op sterkte. Maar wel de moeite om eens uit te zoeken als je een dure bril gaat aanschaffen.
 
Ik heb de 6692 besteld. Nog niet ontvangen, maar volgens het site kan het 10 dagen duren dus ik wacht nog tot volgende week voor ik ze bel Ik hou je op de hoogte als ze aankomen.

Thanks, heb dezelfde gisteren besteld bij dezelfde toko. 4 tot 8 daagjes wachten. Ben benieuwd.
 
nou ik heb eindelijk vrijdag mijn serengeti binnen gekregen, besteld via peepers, bij opticsplanet had ik het gecanceld want die hielden hem maar on hold,
via peepers.com mooi snel geleverd.

ben er blij mee:)
 
Serengetis aangekomen 6.9.07, verzonden 23.8.07 aan de verpakking te zien. (Inclusief hardcase, soft pouch, poetslapje en ummm, bandje om ze van je nek te hangen. Ik moest nog extra 17 pond afrekenen voor VAT en handling. 54 pond voor de zonnebril dus totaal 71 pond (102 euro). Er staat dan wel "Made in Japan" op. Ik neem aan dat duurdere dan ergens anders zijn gemaakt?

Edit: Ik zie ook dat bij de volgende order je een korting van 10% krijgt door "a10" in te vullen in het "Coupon Code" vakje. (Hint)
 
Last edited:
heb gister een serengeti gekregen! simba species , met bruine glazen, zit zeer lekker en geen randen te zien in mijn ooghoeken.
 
Ik ben nu an het kijken bij het merk rayban en heb er 1 gevonden met grijse glazen. Er zit een klein beetje kleur verloop in naar beneden toe maar dit is eigelijk minimaal. Valt er zo 1 aan te raden of kan je beter echt geen met zulke glazen hebben?

Gr!
 
Serengetis aangekomen 6.9.07, verzonden 23.8.07 aan de verpakking te zien. (Inclusief hardcase, soft pouch, poetslapje en ummm, bandje om ze van je nek te hangen. Ik moest nog extra 17 pond afrekenen voor VAT en handling. 54 pond voor de zonnebril dus totaal 71 pond (102 euro). Er staat dan wel "Made in Japan" op. Ik neem aan dat duurdere dan ergens anders zijn gemaakt?

Edit: Ik zie ook dat bij de volgende order je een korting van 10% krijgt door "a10" in te vullen in het "Coupon Code" vakje. (Hint)

Grappig, net of je mijn bestelling opleest. Zelfde verhaal hier. Besteld bij sunglassgiant.com op 30-08 en binnen op 12-09. Ook 17 pond tax extra aftikken op een totaal van 54 pond. Hier op EDI verkopen ze dezelfde bril voor 138 pondjes. Da's fijn zaken doen zo... :grijns:

Heb je hem al op de lijn geprobeerd Boomerang?
 
Ik heb het hele topic nog niet gelezen, maar een klein vraagje. Wat zou nou de beste zonnebril mét sterkte zijn in de cockpit ? Ik heb nu een sportzonnebrilletje voor het zweefvliegen, maar ergens verlang ik toch naar iets anders.
 
M'n oude :grijns:

sunglasses_250x251.jpg


M'n nieuwe :)

8008.jpg
 
Serengetis al in gebruik online. Zeer tevreden, ook met de gradient lens dus. Ik hoef nu niet meer mijn bril af te halen om de screens te lezen (wat met donkere lenzen soms wel moest) en ook nog niet het probleem gehad dat ze te licht waren. Thumbs up dus!
 
Ik heb er nog 1 te koop! American Optical merk Rudolph! Perfecte bril, alleen heb ik sinds kort 1 nodig met glazen op sterkte, dus ik heb niks meer aan die bril!
 
Serengetis al in gebruik online. Zeer tevreden, ook met de gradient lens dus. Ik hoef nu niet meer mijn bril af te halen om de screens te lezen (wat met donkere lenzen soms wel moest) en ook nog niet het probleem gehad dat ze te licht waren. Thumbs up dus!

Same here! Ben er ook erg tevreden mee. Zowel met veel als met weinig licht. Aanrader dus.
 
Goodafternoon,

Jongens kunnen jullie me vertellen wat nou het verschil is tussen een RAYBAN en een SERENGETTI. Want ik zit nu te twijfelen tussen deze twee merken. Vooral als ik hoor dat je met je headset, wel je zonnebril kan opzetten (*dus dat je er geen last van krijgt bij je oren.)
En theorie docenten zweren bij RAYBAN! & mede studenten op SERENGETTI.

Wat voor mij het grootste verschil is tussen deze twee is dat RAYBAN grote glazen heeft en de SERENGETTI kleine glazen heeft maar lijkt meer op een sportzonnebril.

Kunnen jullie me a.u.b. adviseren?

Alvast bedankt!
 
Last edited:
Serengeti heeft over het algemeen kwalitatief betere glazen dan Ray Ban, dit uit zich natuurlijk in helderheid, contrast afijn noem ze maar. Ray Ban is helaas meer een mode-item geworden, of je moet je er eens in verdiepen en weten wát je koopt, er zijn hele goede Ray Bans, maar die zijn ook een stukkie duurder.
 
Kwaliteit van Rayban glazen moet over het algemeen zwaar achteruit gegaan zijn. Serengeti is top! Wel oppassen voor de vele namaak op internet...
 
Back
Top