Boeing747
New member
Van de week zag ik opnieuw de aflevering van Air Crash Investigation over de verongelukte Lockheed L-1011-1 Tristar van Eastern Air Lines. Vrijwel aan het eind van de uitzending was er een moment aandacht voor ‘the ghosts of flight 401’ , zie onderstaand fragment (bij 08.00)
http://www.youtube.com/watch?v=zGnWAeSGoqE&feature=related
Op het internet vond ik natuurlijk al snel meer informatie hierover (cursivering van mij: die tekst betreft namelijk ‘the ghosts’):
Bron: http://www.subversiveelement.com/Flight401EasternAirlines.html
Nog een filmfragment:
http://www.youtube.com/watch?v=zGnWAeSGoqE&feature=related
Tja, wat moet je wel/niet geloven?
Op Wikipedia lees ik:
http://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Air_Lines_Flight_401
Ben toch wel benieuwd of er meer van dergelijke verhalen met betrekking tot verongelukte bemanningen in omloop zijn. Iemand?
Overigens kan ik het me nauwelijks voorstellen dat Eastern de betreffende vliegtuigonderdelen gedumpt heeft bij de schroothandel in plaats van ze te verpatsen aan bijvoorbeeld Cathay dat destijds met dezelfde machines vloog. Zou toch een enorme kapitaalvernietiging zijn? Zit ik ernaast als ik ervan uitga dat bijvoorbeeld van de nog maar drie jaar oude 737-800 van Turkish Airlines die hier drie jaar geleden crashte, alles wat nog bruikbaar was inmiddels zijn weg heeft gevonden naar andere toestellen van dit type of anders gereed ligt om te kunnen worden gebruikt?
http://www.youtube.com/watch?v=zGnWAeSGoqE&feature=related
Op het internet vond ik natuurlijk al snel meer informatie hierover (cursivering van mij: die tekst betreft namelijk ‘the ghosts’):
On the night of Friday, December 29th, 1972 Eastern Airlines Flight 401 was carrying 176 people as it neared it's destination of the Miami Airport. Flying the L - 1011 jumbo jet were Captain Bob Loft and Second Officer Don Repo, who were engaged in routine landing procedures when a warning light flashed on the control panel indicating a problem with the landing gear. It is possibly that this is the reason neither of them noticed that the plane was actually descending around 200 feet per minute faster than what they thought. Seconds later the airliner slammed into the Florida Everglades, killing 101 people immedietly. Both Captain Loft and Officer Repo survived the initial impact, but both were mortally wounded. Captain Loft died before he could be pulled from the burning, twisted wreck and Officer Repo died a day later. The story of these men should have ended right there, but this was not to be the case. Eastern Airlines salvaged much of the stricken airplane and redistributed them among similar aircraft in their fleet.
Soon, reports of ghostly hauntings began to come in from the planes who had received spare parts from Flight 401. Most of the apparitions were reported by Eastern's crew members, especially those on one particular plane of the airline's fleet. Repo's ghost appeared frequently, both in the cockpit as well as in the galley, the area where flight attendents prepared passengers meals. He seemed to be especially concerned with flight safety, and reportedly fixed a faulty oven circuit on one occasion. In other instances, he pointed out a potential fire hazzard and a hydraulic leak.
Loft's ghost was also seen on various flights, usually sitting in first class or in the crews cabin. A stewardess once confronted Loft, asking what he was doing on the plane as she had not seen him board and could not identify him on the passenger manifest. Receiving no reply, she reported it to her flight captain. He walked back with her and recognized Loft, who disappeared immedietely in front of a dozen people!!! The airline was (at least outwardly) a bit skeptical of people who reported the sightings, and suggested that they seek psychiatric counceling at the company's expense. Nevertheless, skeptical or not, the airline removed all of the salvaged parts of the ill - fated Flight 401 from the aircraft they had been put into. The paranormal sightings ended with that. Eventually, the sightings were turned into a best selling book by newspaper reporter John G. Fuller.
Bron: http://www.subversiveelement.com/Flight401EasternAirlines.html
Nog een filmfragment:
http://www.youtube.com/watch?v=zGnWAeSGoqE&feature=related
Tja, wat moet je wel/niet geloven?
Op Wikipedia lees ik:
Sightings of the "spirits" of Don Repo and Bob Loft spread throughout Eastern Air Lines to the point where Eastern's management warned employees that they could face dismissal if caught spreading ghost stories.
http://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Air_Lines_Flight_401
Ben toch wel benieuwd of er meer van dergelijke verhalen met betrekking tot verongelukte bemanningen in omloop zijn. Iemand?
Overigens kan ik het me nauwelijks voorstellen dat Eastern de betreffende vliegtuigonderdelen gedumpt heeft bij de schroothandel in plaats van ze te verpatsen aan bijvoorbeeld Cathay dat destijds met dezelfde machines vloog. Zou toch een enorme kapitaalvernietiging zijn? Zit ik ernaast als ik ervan uitga dat bijvoorbeeld van de nog maar drie jaar oude 737-800 van Turkish Airlines die hier drie jaar geleden crashte, alles wat nog bruikbaar was inmiddels zijn weg heeft gevonden naar andere toestellen van dit type of anders gereed ligt om te kunnen worden gebruikt?